In this article we explore how the digital technologies such as virtual reality (VR) or augmented reality (AR), gamification and e-learning platforms can be used for leadership skill training. Article does a review of the existing literature and industry research to identify the current and the future trends of digital technologies used in leadership skills training. From the analysis we can see that non immersive VR is the current trend while immersive VR is expected to be the future trend soon. Industry research show that companies are increasingly adopting e-learning platforms, gamification and immersive VR as methods for skills training. In this article we try to determine the current and the future trends of digital technologies used for leadership skill training. It can be inferred that immersive VR is considered as the preferred solution due to its realistic training environment. In summary, this paper highlights the challenges discussed, future directions, and the need for further research in the areas of metaverse and emotional intelligence development in VR environments.
In questo articolo esploriamo come funzionano le tecnologie digitali come la realtà virtuale (VR) o la realtà aumentata (AR), la gamification e le piattaforme di e-learning possono essere utilizzate per la leadership formazione di abilità. L'articolo fa una revisione della letteratura esistente e della ricerca di settore per identificare le tendenze attuali e future delle tecnologie digitali utilizzate nella formazione delle competenze di leadership. Dall'analisi possiamo vedere che la realtà virtuale non immersiva è la tendenza attuale mentre la realtà virtuale immersiva dovrebbe diventare presto la tendenza futura. Le ricerche di settore mostrano che le aziende lo sono adottando sempre più piattaforme di e-learning, gamification e VR immersiva come metodi per formazione sulle competenze. In questo articolo cerchiamo di determinare le tendenze attuali e future del digitale tecnologie utilizzate per la formazione sulle competenze di leadership. Si può dedurre che la realtà virtuale sia immersiva considerata la soluzione preferita grazie al suo ambiente di formazione realistico. In sintesi, questo Il documento evidenzia le sfide discusse, le direzioni future e la necessità di ulteriori ricerche nelle aree del metaverso e dello sviluppo dell’intelligenza emotiva in ambienti VR.
Trends of using digital technology for leadership skills training: literature review and industry research
DARDA, PRATIK NIRMALKUMAR
2023/2024
Abstract
In this article we explore how the digital technologies such as virtual reality (VR) or augmented reality (AR), gamification and e-learning platforms can be used for leadership skill training. Article does a review of the existing literature and industry research to identify the current and the future trends of digital technologies used in leadership skills training. From the analysis we can see that non immersive VR is the current trend while immersive VR is expected to be the future trend soon. Industry research show that companies are increasingly adopting e-learning platforms, gamification and immersive VR as methods for skills training. In this article we try to determine the current and the future trends of digital technologies used for leadership skill training. It can be inferred that immersive VR is considered as the preferred solution due to its realistic training environment. In summary, this paper highlights the challenges discussed, future directions, and the need for further research in the areas of metaverse and emotional intelligence development in VR environments.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/213172