With the development and increase of electric vehicles, it has made great contributions to reducing the consumption of fossil fuels, protecting the environment and promoting the development of green and sustainable industries, and more and more countries and regions have begun to pay attention to the promotion and development of electric vehicles. But according to the results of a questionnaire on the satisfaction of EV (electric vehicles) owners with charging infrastructure, a large number of users are either dissatisfied or uncertain about charging infrastructure. At the same time, the problem of electric vehicle charging shows a polarization trend, and there are two extreme cases of no charging infrastructure to charge and idle charging infrastructure. Inappropriate location selection of charging infrastructure for electric vehicles is one of the main reasons for user experience degradation. Currently, theoretical research on EV charging infrastructure location planning is still in the exploratory stage, and the location of EV charging infrastructure is a complex and systematic work that is the result of a multi-stakeholder game. Meanwhile; Over the past few decades, more and more residents and users have wanted to be able to actively participate in the public process. Therefore, this thesis provides a novel charging infrastructure location strategy using a user-driven innovation approach in service design. Through a user-driven innovation approach, the service allows end-users to participate in the planning and decision-making system of EV charging infrastructure, and increases end-user decision-making influence in the multi-party game of charging infrastructure planning, site selection and construction.

Con lo sviluppo e l'aumento dei veicoli elettrici, si sono registrati grandi contributi nella riduzione del consumo di combustibili fossili, nella protezione dell'ambiente e nella promozione di industrie verdi e sostenibili. Sempre più paesi e regioni hanno iniziato a prestare attenzione alla promozione e allo sviluppo dei veicoli elettrici. Ma secondo i risultati di un questionario sulla soddisfazione dei proprietari di veicoli elettrici riguardo all'infrastruttura di ricarica, un gran numero di utenti è insoddisfatto o incerto riguardo a questa. Allo stesso tempo, il problema della ricarica dei veicoli elettrici mostra una tendenza alla polarizzazione, con due casi estremi: assenza di infrastrutture di ricarica e infrastrutture di ricarica inutilizzate. La scelta inadeguata della posizione delle infrastrutture di ricarica per veicoli elettrici è una delle principali cause della degradazione dell'esperienza degli utenti. Attualmente, la ricerca teorica sulla pianificazione della posizione delle infrastrutture di ricarica per veicoli elettrici è ancora in fase esplorativa, e la localizzazione di tali infrastrutture è un lavoro complesso e sistemico che deriva da un gioco multi-stakeholder. Nel frattempo, negli ultimi decenni, sempre più residenti e utenti hanno voluto partecipare attivamente al processo pubblico. Pertanto, questa tesi propone una nuova strategia di localizzazione delle infrastrutture di ricarica utilizzando un approccio innovativo basato sull'utente nel design del servizio. Attraverso un approccio innovativo basato sull'utente, il servizio consente agli utenti finali di partecipare alla pianificazione e alla decisione riguardante l'infrastruttura di ricarica per i veicoli elettrici, aumentando l'influenza decisionale degli utenti finali nel gioco multi-partecipante della pianificazione, selezione del sito e costruzione dell'infrastruttura di ricarica.

Electric vehicles charging infrastructure: A new design approach to participatory planning and decision-making system

Hai, Shuanglong
2022/2023

Abstract

With the development and increase of electric vehicles, it has made great contributions to reducing the consumption of fossil fuels, protecting the environment and promoting the development of green and sustainable industries, and more and more countries and regions have begun to pay attention to the promotion and development of electric vehicles. But according to the results of a questionnaire on the satisfaction of EV (electric vehicles) owners with charging infrastructure, a large number of users are either dissatisfied or uncertain about charging infrastructure. At the same time, the problem of electric vehicle charging shows a polarization trend, and there are two extreme cases of no charging infrastructure to charge and idle charging infrastructure. Inappropriate location selection of charging infrastructure for electric vehicles is one of the main reasons for user experience degradation. Currently, theoretical research on EV charging infrastructure location planning is still in the exploratory stage, and the location of EV charging infrastructure is a complex and systematic work that is the result of a multi-stakeholder game. Meanwhile; Over the past few decades, more and more residents and users have wanted to be able to actively participate in the public process. Therefore, this thesis provides a novel charging infrastructure location strategy using a user-driven innovation approach in service design. Through a user-driven innovation approach, the service allows end-users to participate in the planning and decision-making system of EV charging infrastructure, and increases end-user decision-making influence in the multi-party game of charging infrastructure planning, site selection and construction.
DI PRETE, BARBARA
ARC III - Scuola del Design
19-dic-2023
2022/2023
Con lo sviluppo e l'aumento dei veicoli elettrici, si sono registrati grandi contributi nella riduzione del consumo di combustibili fossili, nella protezione dell'ambiente e nella promozione di industrie verdi e sostenibili. Sempre più paesi e regioni hanno iniziato a prestare attenzione alla promozione e allo sviluppo dei veicoli elettrici. Ma secondo i risultati di un questionario sulla soddisfazione dei proprietari di veicoli elettrici riguardo all'infrastruttura di ricarica, un gran numero di utenti è insoddisfatto o incerto riguardo a questa. Allo stesso tempo, il problema della ricarica dei veicoli elettrici mostra una tendenza alla polarizzazione, con due casi estremi: assenza di infrastrutture di ricarica e infrastrutture di ricarica inutilizzate. La scelta inadeguata della posizione delle infrastrutture di ricarica per veicoli elettrici è una delle principali cause della degradazione dell'esperienza degli utenti. Attualmente, la ricerca teorica sulla pianificazione della posizione delle infrastrutture di ricarica per veicoli elettrici è ancora in fase esplorativa, e la localizzazione di tali infrastrutture è un lavoro complesso e sistemico che deriva da un gioco multi-stakeholder. Nel frattempo, negli ultimi decenni, sempre più residenti e utenti hanno voluto partecipare attivamente al processo pubblico. Pertanto, questa tesi propone una nuova strategia di localizzazione delle infrastrutture di ricarica utilizzando un approccio innovativo basato sull'utente nel design del servizio. Attraverso un approccio innovativo basato sull'utente, il servizio consente agli utenti finali di partecipare alla pianificazione e alla decisione riguardante l'infrastruttura di ricarica per i veicoli elettrici, aumentando l'influenza decisionale degli utenti finali nel gioco multi-partecipante della pianificazione, selezione del sito e costruzione dell'infrastruttura di ricarica.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/214612