In 1976, Italy enacted its first energy law, known as Law 373/1976. However, more than 65% of schools were built prior to this law, which means urgent action is needed to integrate energy-saving measures and renewable energy use in these buildings. It is also important to note that studies have shown a significant correlation between indoor air quality, building performance, and student learning. Improvements in air quality and natural lighting can lead to a possible 16% to 50% increase in the learning rate of students. To ensure that students can perform at their best, it is crucial to maintain a comfortable indoor environment by implementing effective retrofitting strategies. This thesis focuses on a middle school located in Milan that requires retrofitting strategies to improve energy cost efficiency and indoor comfort for students. The proposed strategies involve analysing the physical condition of the building, conducting a thorough document search, monitoring environmental parameters on-site, and using software simulation analysis to model energy usage, while considering Milan's climate and relevant European or Italian interior environment and energy standards.
Nel 1976, l'Italia ha emanato la sua prima legge sull'energia, nota come Legge 373/1976. Tuttavia, più del 65% delle scuole sono state costruite prima di questa legge, il che significa che è necessaria un'azione urgente per integrare misure di risparmio energetico e l'uso di energie rinnovabili in questi edifici. È importante sottolineare che gli studi hanno dimostrato una significativa correlazione tra la qualità dell'aria interna, le prestazioni degli edifici e l'apprendimento degli studenti. Miglioramenti nella qualità dell'aria e nell'illuminazione naturale possono portare a un possibile aumento del 16% al 50% del tasso di apprendimento degli studenti. Per garantire che gli studenti possano dare il meglio di sé, è fondamentale mantenere un ambiente interno confortevole mediante l'implementazione di efficaci strategie di ristrutturazione. Questo lavoro si concentra su una scuola media situata a Milano che richiede strategie di ristrutturazione per migliorare l'efficienza energetica e il comfort interno per gli studenti. Le strategie proposte prevedono l'analisi delle condizioni fisiche dell'edificio, una ricerca approfondita di documenti, il monitoraggio dei parametri ambientali in loco e l'utilizzo dell'analisi della simulazione software per modellare l'uso dell'energia, considerando il clima di Milano e i pertinenti standard europei o italiani per l'ambiente interno ed energetico.
Energy retrofit of Anemoni junior high school building
NAMVARI, ELAHEH
2022/2023
Abstract
In 1976, Italy enacted its first energy law, known as Law 373/1976. However, more than 65% of schools were built prior to this law, which means urgent action is needed to integrate energy-saving measures and renewable energy use in these buildings. It is also important to note that studies have shown a significant correlation between indoor air quality, building performance, and student learning. Improvements in air quality and natural lighting can lead to a possible 16% to 50% increase in the learning rate of students. To ensure that students can perform at their best, it is crucial to maintain a comfortable indoor environment by implementing effective retrofitting strategies. This thesis focuses on a middle school located in Milan that requires retrofitting strategies to improve energy cost efficiency and indoor comfort for students. The proposed strategies involve analysing the physical condition of the building, conducting a thorough document search, monitoring environmental parameters on-site, and using software simulation analysis to model energy usage, while considering Milan's climate and relevant European or Italian interior environment and energy standards.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Energy retrofit of Anemoni junior high school building_ELAHEH NAMVARI.pdf
accessibile in internet per tutti
Dimensione
5.69 MB
Formato
Adobe PDF
|
5.69 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/214961