Public transportation is essential in modern societies, providing numerous benefits on both an individual and collective level. It is a service that is available to various segments of the population and contributes significantly to the community's well-being. Adoption of public transportation has tangible benefits, such as reduced air pollution, fewer road accidents, and significant cost savings for users when compared to private vehicle use. Implementing a comprehensive public transportation network that covers all urban areas can improve travel efficiency and sustainability on both an individual and collective level. In Naples, despite the presence of various transportation systems such as buses, metro, trams, railways, and funiculars, some areas remain underserved, resulting in an increased reliance on private transportation. The objective of this thesis is to investigate the effects of extending one of Napoli's existing metro lines, Line 6, on the population who commute within the city on a regular basis. To accomplish this goal, a multimodal model based on the four-step transportation framework was created using the PTV Visum software. The modelling of supply and demand for public transportation allowed the calculation of indicators representing the benefits of the line extension in the areas under consideration. This includes shorter travel times and direct effects on population modal choice, as demonstrated by the increment of the preference for public transportation over private vehicles.
Il trasporto pubblico è essenziale nelle società moderne, offrendo numerosi benefici sia a livello individuale che collettivo. È un servizio disponibile per varie fasce della popolazione e contribuisce in modo significativo al benessere della comunità. L'adozione del trasporto pubblico comporta benefici tangibili, come la riduzione dell'inquinamento atmosferico, meno incidenti stradali e notevoli risparmi economici per gli utenti rispetto all'uso di veicoli privati. L'implementazione di una rete completa di trasporto pubblico che copra tutte le aree urbane può migliorare l'efficienza e la sostenibilità degli spostamenti sia a livello individuale che collettivo. A Napoli, nonostante la presenza di vari sistemi di trasporto come autobus, metropolitana, tram, ferrovie e funicolari, alcune zone rimangono sottoservite, portando a un aumento della dipendenza dal trasporto privato. L'obiettivo di questa tesi è investigare gli effetti dell'estensione di una delle linee della metropolitana esistenti di Napoli, la Linea 6, sulla popolazione che si sposta regolarmente all'interno della città. Per raggiungere questo obiettivo, è stato creato un modello multimodale basato sul framework di trasporto a quattro stadi utilizzando il software PTV Visum. La modellizzazione dell'offerta e della domanda di trasporto pubblico ha consentito il calcolo di indicatori che rappresentano i benefici dell'estensione della linea nelle aree prese in considerazione. Questo include tempi di viaggio più brevi e effetti diretti sulla scelta modale della popolazione, come dimostrato dall'incremento della preferenza per il trasporto pubblico rispetto ai veicoli privati.
Assessment of the Impacts Arising from the Estension of Naples Metro Line 6
De Martino, Roberto
2022/2023
Abstract
Public transportation is essential in modern societies, providing numerous benefits on both an individual and collective level. It is a service that is available to various segments of the population and contributes significantly to the community's well-being. Adoption of public transportation has tangible benefits, such as reduced air pollution, fewer road accidents, and significant cost savings for users when compared to private vehicle use. Implementing a comprehensive public transportation network that covers all urban areas can improve travel efficiency and sustainability on both an individual and collective level. In Naples, despite the presence of various transportation systems such as buses, metro, trams, railways, and funiculars, some areas remain underserved, resulting in an increased reliance on private transportation. The objective of this thesis is to investigate the effects of extending one of Napoli's existing metro lines, Line 6, on the population who commute within the city on a regular basis. To accomplish this goal, a multimodal model based on the four-step transportation framework was created using the PTV Visum software. The modelling of supply and demand for public transportation allowed the calculation of indicators representing the benefits of the line extension in the areas under consideration. This includes shorter travel times and direct effects on population modal choice, as demonstrated by the increment of the preference for public transportation over private vehicles.File | Dimensione | Formato | |
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