The railway system in Milan plays a pivotal urban role within the city's spatial structure, with most railway station areas currently facing challenges of temporal evolution, industrial obsolescence, and the need for space transformation to meet urban development demands. The Greco-Pirelli train station, one of the seven nodes in Milan's "Circle-Line" railway system, epitomizes this scenario. The redesign and planning of its disused railway area are crucial for Milan's sustainable urban development. This project aims to approach the Greco-Breda railway disused area (former "freight terminal"of Greco-Pirelli train station ) with a forward-looking and integrated urban design perspective, including specific affordable housing solutions, addressing both the need for urban space renewal and serving as a referential and exemplary case for future sustainable urban development. The design project begins with an analysis of Milan's urban context, its railway system, and the government's 2030 urban and railway system planning policies. It includes urban analysis and surveys around the Greco-Pirelli station surrounding (Precotto and Bicocca), followed by a review of international policies on sustainable urban development and benchmarking studies on urban renewal and sustainable community and housing projects. Utilizing policy methods and case studies, the project offers targeted strategies for the Greco-Breda railway disused area, underpinning sustainable community and architectural designs within these strategic frameworks. The project's strategies focus on four key aspects: 1) Sustainable Urban Transportation and Spatial Design, 2) Inclusive and Innovative Community, 3) Biodiversity, Urban Reforestation, and Urban Agriculture, and 4) Sustainable Co-housing Design. These strategies guide the integrated community planning and co-housing design for the regeneration site, ensuring that the new community and architectural designs cater to residents of Precotto and Bicocca and resonate with city-wide urban strategies. This project emphasizes holistic urban development, sustainability, and innovation, addressing typical urban renewal challenges and proposing targeted solutions and designs for the Greco-Breda area. It aims to provide a model for sustainable urban development in Milan's future.
Il sistema ferroviario di Milano svolge un ruolo urbano fondamentale all'interno della struttura spaziale della città, con la maggior parte delle aree delle stazioni ferroviarie che attualmente affrontano sfide di evoluzione temporale, obsolescenza industriale e la necessità di trasformazione spaziale per soddisfare le richieste di sviluppo urbano. La stazione ferroviaria di Greco-Pirelli, uno dei sette nodi del sistema ferroviario "Circle-Line" di Milano, incarna questo scenario. Il ridisegno e la pianificazione della sua area ferroviaria dismessa sono cruciali per lo sviluppo urbano sostenibile di Milano. Questo progetto mira ad affrontare l'area ferroviaria dismessa di Greco-Breda (ex "terminal merci" della stazione ferroviaria di Greco-Pirelli) con una prospettiva di design urbano integrata e proiettata verso il futuro, includendo soluzioni abitative accessibili specifiche, affrontando sia la necessità di rinnovamento dello spazio urbano sia servendo come caso referenziale ed esemplare per il futuro sviluppo urbano sostenibile. Il progetto di design inizia con un'analisi del contesto urbano di Milano, del suo sistema ferroviario e delle politiche di pianificazione urbana e ferroviaria del governo per il 2030. Include analisi urbane e indagini intorno all'ambiente della stazione di Greco-Pirelli (Precotto e Bicocca), seguite da una revisione delle politiche internazionali sullo sviluppo urbano sostenibile e studi di benchmarking sul rinnovamento urbano e progetti di comunità e abitazioni sostenibili. Utilizzando metodi politici e casi studio, il progetto offre strategie mirate per l'area ferroviaria dismessa di Greco-Breda, sostenendo progetti comunitari e architettonici sostenibili all'interno di questi quadri strategici. Le strategie del progetto si concentrano su quattro aspetti chiave: 1) Trasporto urbano sostenibile e progettazione spaziale, 2) Comunità inclusiva e innovativa, 3) Biodiversità, riforestazione urbana e agricoltura urbana, e 4) Progettazione di co-housing sostenibile. Queste strategie guidano la pianificazione integrata della comunità e la progettazione di co-housing per il sito di rigenerazione, garantendo che i nuovi progetti comunitari e architettonici rispondano ai residenti di Precotto e Bicocca e risuonino con le strategie urbane a livello di città. Questo progetto enfatizza uno sviluppo urbano olistico, la sostenibilità e l'innovazione, affrontando le tipiche sfide del rinnovamento urbano e proponendo soluzioni e progetti mirati per l'area di Greco-Breda. Ha l'obiettivo di fornire un modello per lo sviluppo urbano sostenibile nel futuro di Milano.
Urban regeneration and transformation : Greco-Breda disused railway area regeneration and co-living housing design for the sustainable urban development of Milan
Chang, Xiaodan
2022/2023
Abstract
The railway system in Milan plays a pivotal urban role within the city's spatial structure, with most railway station areas currently facing challenges of temporal evolution, industrial obsolescence, and the need for space transformation to meet urban development demands. The Greco-Pirelli train station, one of the seven nodes in Milan's "Circle-Line" railway system, epitomizes this scenario. The redesign and planning of its disused railway area are crucial for Milan's sustainable urban development. This project aims to approach the Greco-Breda railway disused area (former "freight terminal"of Greco-Pirelli train station ) with a forward-looking and integrated urban design perspective, including specific affordable housing solutions, addressing both the need for urban space renewal and serving as a referential and exemplary case for future sustainable urban development. The design project begins with an analysis of Milan's urban context, its railway system, and the government's 2030 urban and railway system planning policies. It includes urban analysis and surveys around the Greco-Pirelli station surrounding (Precotto and Bicocca), followed by a review of international policies on sustainable urban development and benchmarking studies on urban renewal and sustainable community and housing projects. Utilizing policy methods and case studies, the project offers targeted strategies for the Greco-Breda railway disused area, underpinning sustainable community and architectural designs within these strategic frameworks. The project's strategies focus on four key aspects: 1) Sustainable Urban Transportation and Spatial Design, 2) Inclusive and Innovative Community, 3) Biodiversity, Urban Reforestation, and Urban Agriculture, and 4) Sustainable Co-housing Design. These strategies guide the integrated community planning and co-housing design for the regeneration site, ensuring that the new community and architectural designs cater to residents of Precotto and Bicocca and resonate with city-wide urban strategies. This project emphasizes holistic urban development, sustainability, and innovation, addressing typical urban renewal challenges and proposing targeted solutions and designs for the Greco-Breda area. It aims to provide a model for sustainable urban development in Milan's future.File | Dimensione | Formato | |
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