The revitalization of urban spaces, particularly railway yards, presents a compelling opportunity to foster economic growth, improve quality of life, and enhance social connectivity within cities. This thesis investigates the economic revitalization of railway yards using the Hedonic Price Method, focusing on the case study of L'Innesto Milano, Italy. The project is covering 120 hectares of semi-central areas, stands as a potential catalyst for Milan's urban dynamism, capitalizing on demographic shifts and the city's ambition for enhanced connectivity and green spaces. Through a blend of public and private investments, the envisioned redevelopment integrates various functions, including residential, commercial, cultural, and recreational elements. This initiative aligns with the city's goal of bridging the gap between the center and periphery, promoting social inclusion, and reclaiming underutilized urban spaces. Drawing upon supporting data and comparative analysis, this thesis explores the economic implications of urban redevelopment, specifically focusing on the relationship between affordable housing construction and property values in surrounding neighbourhoods. By examining factors such as energy efficiency, proximity to urban amenities, and transportation accessibility, the study sheds light on the complex interplay between urban development strategies and property market dynamics. The research evaluates the direct economic benefits of L'Innesto Milano, particularly its proposed green spaces and enhanced connectivity infrastructure. Through regression analysis, the study elucidates the potential positive economic externalities generated by these interventions, reinforcing the importance of public spaces in enhancing property values and community well-being.
La rivitalizzazione degli spazi urbani, in particolare degli scali ferroviari, rappresenta un'opportunità interessante per promuovere la crescita economica, migliorare la qualità della vita e aumentare la connettività sociale all'interno delle città. Questa tesi indaga la rivitalizzazione economica degli scali ferroviari utilizzando il metodo dei prezzi edonici, concentrandosi sul caso di studio de L'Innesto Milano, in Italia. Il progetto, che copre 120 ettari di aree semicentrali, si pone come potenziale catalizzatore del dinamismo urbano di Milano, capitalizzando i cambiamenti demografici e l'ambizione della città di migliorare la connettività e gli spazi verdi. Grazie a un mix di investimenti pubblici e privati, il progetto di riqualificazione integra diverse funzioni, tra cui elementi residenziali, commerciali, culturali e ricreativi. Questa iniziativa è in linea con l'obiettivo della città di colmare il divario tra centro e periferia, promuovere l'inclusione sociale e recuperare gli spazi urbani sottoutilizzati. Basandosi su dati di supporto e analisi comparative, questa tesi esplora le implicazioni economiche della riqualificazione urbana, concentrandosi in particolare sulla relazione tra la costruzione di alloggi a prezzi accessibili e i valori immobiliari dei quartieri circostanti. Esaminando fattori quali l'efficienza energetica, la vicinanza ai servizi urbani e l'accessibilità ai trasporti, lo studio fa luce sulla complessa interazione tra le strategie di sviluppo urbano e le dinamiche del mercato immobiliare. a ricerca valuta i benefici economici diretti de L'Innesto Milano, in particolare gli spazi verdi proposti e le infrastrutture di connettività potenziate. Attraverso l'analisi di regressione, lo studio chiarisce le potenziali esternalità economiche positive generate da questi interventi, rafforzando l'importanza degli spazi pubblici nel migliorare i valori immobiliari e il benessere della comunità.
Assessment of economic revitalization for railway yards using the hedonic price method : a case study of L'Innesto Milano, Italy
Latif, Nashruddin
2023/2024
Abstract
The revitalization of urban spaces, particularly railway yards, presents a compelling opportunity to foster economic growth, improve quality of life, and enhance social connectivity within cities. This thesis investigates the economic revitalization of railway yards using the Hedonic Price Method, focusing on the case study of L'Innesto Milano, Italy. The project is covering 120 hectares of semi-central areas, stands as a potential catalyst for Milan's urban dynamism, capitalizing on demographic shifts and the city's ambition for enhanced connectivity and green spaces. Through a blend of public and private investments, the envisioned redevelopment integrates various functions, including residential, commercial, cultural, and recreational elements. This initiative aligns with the city's goal of bridging the gap between the center and periphery, promoting social inclusion, and reclaiming underutilized urban spaces. Drawing upon supporting data and comparative analysis, this thesis explores the economic implications of urban redevelopment, specifically focusing on the relationship between affordable housing construction and property values in surrounding neighbourhoods. By examining factors such as energy efficiency, proximity to urban amenities, and transportation accessibility, the study sheds light on the complex interplay between urban development strategies and property market dynamics. The research evaluates the direct economic benefits of L'Innesto Milano, particularly its proposed green spaces and enhanced connectivity infrastructure. Through regression analysis, the study elucidates the potential positive economic externalities generated by these interventions, reinforcing the importance of public spaces in enhancing property values and community well-being.File | Dimensione | Formato | |
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