In an increasingly interconnected world, the frequency of interactions between different cultures continues to rise. However, without careful consideration in design, even seemingly minor choices can impact the experience of our users. As designers, we need to acknowledge cultural differences and actively seek to integrate diverse perspectives into our design processes. This thesis focuses on understanding how designers can create culturally relevant products, services, and experiences. The research starts by investigating the anthropological definition of culture and the cultural dimensions models researchers have proposed to compare cultural differences. It then continues by looking into cross-cultural design, examining the relationship between culture and design and emphasising the importance of research as a method of understanding the hidden layers of culture. Through primary research, it explores how often designers incorporate cultural considerations into their design processes, at what point they believe it should be done, and if they already employ specific tools or methodologies. The final outcome is the Cross-Cultural Design Toolkit, which aims to help designers and their teams formulate culture-based assumptions and frame the proper questions and methods to verify them during the design process.

In un mondo sempre più interconnesso, la frequenza delle interazioni tra culture diverse continua ad aumentare. Tuttavia, senza un’attenta considerazione nella progettazione, anche scelte apparentemente minori possono avere un impatto sull’esperienza dei nostri utenti. Come designer, dobbiamo riconoscere le differenze culturali e cercare attivamente di integrare prospettive diverse nei nostri processi di design. Questa tesi si concentra sul comprendere come i designer possano creare prodotti, servizi ed esperienze culturalmente rilevanti. La ricerca inizia analizzando la definizione antropologica di cultura e i modelli di dimensioni culturali che i ricercatori hanno proposto per confrontare le differenze culturali. Prosegue poi con un’analisi del cross-cultural design, esaminando la relazione tra cultura e design e sottolineando l’importanza della ricerca come metodo per comprendere gli strati nascosti della cultura. Attraverso una ricerca primaria, analizza la frequenza con cui i designer incorporano considerazioni culturali nei loro processi di design, in quale momento ritengono che si debba farlo e se utilizzano già strumenti o metodologie specifiche. Il risultato finale è il Cross-Cultural Design Toolkit, che mira ad aiutare i designer e i loro team a formulare ipotesi basate sulla cultura e a formulare domande e metodi adeguati per verificarle durante il processo di design.

Cross-cultural design toolkit : helping designers navigate the complexity of culture

Stiernspetz Falth, Amanda Elisabeth Kristine
2022/2023

Abstract

In an increasingly interconnected world, the frequency of interactions between different cultures continues to rise. However, without careful consideration in design, even seemingly minor choices can impact the experience of our users. As designers, we need to acknowledge cultural differences and actively seek to integrate diverse perspectives into our design processes. This thesis focuses on understanding how designers can create culturally relevant products, services, and experiences. The research starts by investigating the anthropological definition of culture and the cultural dimensions models researchers have proposed to compare cultural differences. It then continues by looking into cross-cultural design, examining the relationship between culture and design and emphasising the importance of research as a method of understanding the hidden layers of culture. Through primary research, it explores how often designers incorporate cultural considerations into their design processes, at what point they believe it should be done, and if they already employ specific tools or methodologies. The final outcome is the Cross-Cultural Design Toolkit, which aims to help designers and their teams formulate culture-based assumptions and frame the proper questions and methods to verify them during the design process.
ARC III - Scuola del Design
9-apr-2024
2022/2023
In un mondo sempre più interconnesso, la frequenza delle interazioni tra culture diverse continua ad aumentare. Tuttavia, senza un’attenta considerazione nella progettazione, anche scelte apparentemente minori possono avere un impatto sull’esperienza dei nostri utenti. Come designer, dobbiamo riconoscere le differenze culturali e cercare attivamente di integrare prospettive diverse nei nostri processi di design. Questa tesi si concentra sul comprendere come i designer possano creare prodotti, servizi ed esperienze culturalmente rilevanti. La ricerca inizia analizzando la definizione antropologica di cultura e i modelli di dimensioni culturali che i ricercatori hanno proposto per confrontare le differenze culturali. Prosegue poi con un’analisi del cross-cultural design, esaminando la relazione tra cultura e design e sottolineando l’importanza della ricerca come metodo per comprendere gli strati nascosti della cultura. Attraverso una ricerca primaria, analizza la frequenza con cui i designer incorporano considerazioni culturali nei loro processi di design, in quale momento ritengono che si debba farlo e se utilizzano già strumenti o metodologie specifiche. Il risultato finale è il Cross-Cultural Design Toolkit, che mira ad aiutare i designer e i loro team a formulare ipotesi basate sulla cultura e a formulare domande e metodi adeguati per verificarle durante il processo di design.
File allegati
File Dimensione Formato  
2024_04_StiernspetzFälth.pdf

non accessibile

Descrizione: Master thesis
Dimensione 28.24 MB
Formato Adobe PDF
28.24 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/219356