The Line is a futuristic smart city located in the NEOM, a megaproject in Saudi Arabia. This project is an ambitious endeavour aiming to efficiently integrate the city with an industrial zone and tourist complexes. Additionally, there is a special focus on sustainability, as it will make exclusive use of renewable energies, including solar, wind, and even the establishment of a large hydrogen plant. Despite the considerable progress in planning this city, there remain uncertainties regarding how they will deliver on their commitment to ensuring access to any point in the city within twenty minutes. This is a question because The Line will be a city 170 thousand meters long (170km), 200 meters wide, and 500 meters high. To traverse along the city in 20 minutes, a speed of more than 142 m/s (510 km/h) is required, while the highest operating speed in the world for high-speed rail systems, proposed system for the line, is currently 98 m/s (350km/h) and around 134 m/s (480 km/h) is the highest speed in tests. Consequently, this thesis will focus on analysing the implementation of a Maglev transportation system in the smart city of The Line. This system was chosen because, currently, in Japan, trains with this technology can operate at speeds over 120 m/s (430 km/h) and in tests already reached 175 m/s (630 km/h). Moreover, in the future, it is anticipated that by incorporating vacuum systems like those utilized in the hyperloop system, speeds of up to 178 m/s (1000 km/h) may be attained. This range of velocities would closely resemble the speeds attained by airplanes, currently the fastest mode of transportation globally. Consequently, it would enable the realization of the twenty-minute connectivity goal within The Line.
The Line è una città futuristica intelligente situata nel NEOM, un megaprogetto in Arabia Saudita. Questo progetto è un ambizioso sforzo che mira a integrare efficientemente la città con una zona industriale e complessi turistici. Inoltre, vi è un particolare focus sulla sostenibilità, poiché verranno utilizzate esclusivamente energie rinnovabili, tra cui solare, eolica e persino l'istituzione di un grande impianto di idrogeno. Nonostante i considerevoli progressi nella pianificazione di questa città, permangono incertezze riguardo al modo in cui si attuerà l'impegno di garantire l'accesso a qualsiasi punto della città entro 20 minuti. Questa è una questione perché The Line sarà una città lunga 170.000 metri (170 km), larga 200 metri e alta 500 metri. Per attraversare la città in 20 minuti, è richiesta una velocità di oltre 142 m/s (510 km/h), mentre la velocità operativa più alta al mondo per i sistemi ferroviari ad alta velocità, sistema proposto per The Line, è attualmente di 98 m/s (350 km/h) e circa 134 m/s (480 km/h) è la velocità più alta nei test. Conseguentemente, questa tesi si concentrerà sull'analisi dell'implementazione di un sistema di trasporto Maglev nella città intelligente di The Line. Questo sistema è stato scelto perché, attualmente, in Giappone, i treni con questa tecnologia possono operare a velocità superiori a 120 m/s (430 km/h) e nei test hanno già raggiunto i 175 m/s (630 km/h). Inoltre, in futuro, si prevede che incorporando sistemi di vuoto come quelli utilizzati nel sistema hyperloop, potranno essere raggiunte velocità fino a 178 m/s (1000 km/h). Questo range di velocità assomiglierebbe strettamente alle velocità raggiunte dagli aerei, attualmente il mezzo di trasporto più veloce globalmente. Conseguentemente, consentirebbe la realizzazione dell'obiettivo di connettività di venti minuti all'interno di The Line.
Superconducting Maglev system feasibility in the line, the city of the future
Paez Villamil, Michael Stiwen
2023/2024
Abstract
The Line is a futuristic smart city located in the NEOM, a megaproject in Saudi Arabia. This project is an ambitious endeavour aiming to efficiently integrate the city with an industrial zone and tourist complexes. Additionally, there is a special focus on sustainability, as it will make exclusive use of renewable energies, including solar, wind, and even the establishment of a large hydrogen plant. Despite the considerable progress in planning this city, there remain uncertainties regarding how they will deliver on their commitment to ensuring access to any point in the city within twenty minutes. This is a question because The Line will be a city 170 thousand meters long (170km), 200 meters wide, and 500 meters high. To traverse along the city in 20 minutes, a speed of more than 142 m/s (510 km/h) is required, while the highest operating speed in the world for high-speed rail systems, proposed system for the line, is currently 98 m/s (350km/h) and around 134 m/s (480 km/h) is the highest speed in tests. Consequently, this thesis will focus on analysing the implementation of a Maglev transportation system in the smart city of The Line. This system was chosen because, currently, in Japan, trains with this technology can operate at speeds over 120 m/s (430 km/h) and in tests already reached 175 m/s (630 km/h). Moreover, in the future, it is anticipated that by incorporating vacuum systems like those utilized in the hyperloop system, speeds of up to 178 m/s (1000 km/h) may be attained. This range of velocities would closely resemble the speeds attained by airplanes, currently the fastest mode of transportation globally. Consequently, it would enable the realization of the twenty-minute connectivity goal within The Line.File | Dimensione | Formato | |
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