Transportation hubs are pivotal in the efficiency and effectiveness of transport networks, enabling the seamless transfer of passengers and fostering urban mobility. This thesis explores the impacts of new and revamped transportation hubs, focusing on their broader economic, social, and environmental effects. Utilizing a systematic literature review, the research synthesizes existing knowledge and addresses gaps, particularly regarding the revamping of existing stations. Key findings highlight that new transportation hubs often receive more research attention than revamped ones, despite the latter's potential benefits in improving urban mobility and sustainability. The study identifies significant impacts such as increased property values near transport hubs and the socio-economic phenomenon of gentrification. Furthermore, the research emphasizes the importance of contextualized urban planning to address diverse community needs and mitigate negative effects like the displacement of low-income residents. Additionally, the review reveals that potential benefits may arise not only once projects are operational but also from earlier stages such as announcements and constructions. These anticipatory effects can be seen particularly in residential property values, which can be influenced significantly with value uplifts ranging from 3.3% to 11.3% as demonstrated in several studies. The thesis concludes that investment in transport infrastructure, while crucial, is insufficient alone for sustainable urban development. Complementary policies, such as protecting affordable housing, enhancing public safety, engaging communities in planning, and ongoing impact monitoring, are essential to achieve inclusive and sustainable growth. This comprehensive analysis provides valuable insights for planning transportation policies and projects, promoting sustainable urban development, and improving quality of life.
I nodi di trasporto sono fondamentali per l'efficienza e l'efficacia della rete, consentendo il trasferimento dei passeggeri e favorendo la mobilità urbana. Questa tesi esplora gli impatti dei nuovi nodi di trasporto e di quelli rinnovati, concentrandosi sui loro effetti economici, sociali e ambientali più ampi. Utilizzando una revisione sistematica della letteratura, la ricerca sintetizza le conoscenze esistenti e affronta le lacune, in particolare riguardo al rinnovamento delle stazioni esistenti. I risultati principali evidenziano che i nuovi nodi di trasporto ricevono spesso più attenzione nella ricerca rispetto a quelli rinnovati, nonostante i potenziali benefici di questi ultimi nel migliorare la mobilità urbana e la sostenibilità. Lo studio identifica impatti significativi come l'aumento del valore delle proprietà vicino ai nodi di trasporto e il fenomeno socio-economico della gentrificazione. Inoltre, la ricerca sottolinea l'importanza di una pianificazione urbana contestualizzata per rispondere alle diverse esigenze della comunità e mitigare gli effetti negativi come lo spostamento dei residenti a basso reddito. Inoltre, la revisione rivela che i potenziali benefici possono sorgere non solo una volta che i progetti sono operativi, ma anche dalle fasi iniziali come annunci e costruzioni. Questi effetti anticipatori, particolarmente evidenti nei valori delle proprietà residenziali, possono influenzare significativamente i risultati economici, con incrementi di valore che variano dal 3,3% all'11,3%, come dimostrano diversi studi. La tesi conclude che l'investimento nelle infrastrutture di trasporto, sebbene cruciale, non è sufficiente da solo per lo sviluppo urbano sostenibile. Politiche complementari, come la protezione delle abitazioni a prezzi accessibili, il miglioramento della sicurezza pubblica, il coinvolgimento delle comunità nella pianificazione e il monitoraggio continuo degli impatti, sono essenziali per raggiungere una crescita inclusiva e sostenibile. Questa completa analisi fornisce utili approfondimenti per la pianificazione delle politiche e dei progetti di trasporto, promuovendo lo sviluppo urbano sostenibile e migliorando la qualità della vita.
Wider impacts of new and revamped transportation hubs: a systematic literature review
QUIROZ VILLANUEVA, MARTIN JESUS
2023/2024
Abstract
Transportation hubs are pivotal in the efficiency and effectiveness of transport networks, enabling the seamless transfer of passengers and fostering urban mobility. This thesis explores the impacts of new and revamped transportation hubs, focusing on their broader economic, social, and environmental effects. Utilizing a systematic literature review, the research synthesizes existing knowledge and addresses gaps, particularly regarding the revamping of existing stations. Key findings highlight that new transportation hubs often receive more research attention than revamped ones, despite the latter's potential benefits in improving urban mobility and sustainability. The study identifies significant impacts such as increased property values near transport hubs and the socio-economic phenomenon of gentrification. Furthermore, the research emphasizes the importance of contextualized urban planning to address diverse community needs and mitigate negative effects like the displacement of low-income residents. Additionally, the review reveals that potential benefits may arise not only once projects are operational but also from earlier stages such as announcements and constructions. These anticipatory effects can be seen particularly in residential property values, which can be influenced significantly with value uplifts ranging from 3.3% to 11.3% as demonstrated in several studies. The thesis concludes that investment in transport infrastructure, while crucial, is insufficient alone for sustainable urban development. Complementary policies, such as protecting affordable housing, enhancing public safety, engaging communities in planning, and ongoing impact monitoring, are essential to achieve inclusive and sustainable growth. This comprehensive analysis provides valuable insights for planning transportation policies and projects, promoting sustainable urban development, and improving quality of life.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/222745