People have the desire to own expensive products and services to enhance their quality of living. These citations are usually developed by prestigious brands which convey aspiration to people. As a result, markets for luxury goods have expanded over time. Ongoing expansion is leading to new changes in the organization of the market in the sphere of luxury goods Creating new opportunities and challenges for the industry at the same time. Therefore, the purpose of this paper is to perform a literature review on the topic ‘Changes in Supply Chain Strategies in the Last Fifteen Years and the New Critical Success Factors’. Based on the knowledge of the current research, it is aimed at enriching the global information concerning the specific area of supply chain management concerning the luxury fashion retail industry where both the operations of the industry as well as the strategies of the luxury fashion retailers will be considered. Further, the positioning paper in this field published in 2008 supports this study, as it also compared the operations and supply chain strategies to the impression under the lens of the outlined and described impact on the function of the success factors in the industry. In addition, authors place emphasis on product type, brand identity, and network of stores as the major factors that influence supply chain management decisions in the fashion sector. Furthermore, it is imperative for luxury fashion retailers to consider corresponding supply chain strategy and the key success factors. While analyzing the supply chain strategies for luxury fashion retail in the current literature, it has been observed that there is a much less elaborate approach to building supply chain strategies. The efficiency and efficacy of managing supply chain in fashion enterprise is however faced with certain limitations which include high costs of production, long supply chain, and the issue of how to preserve a feel of exclusivity while serving a large market demand. The efficiency of supply chain management has not been fully explored possible in the luxury sector involved in fashion. To provide a scope of what the future holds, trends like blockchain and AI could be a good steppingstone for the future of supply chain management that is more efficient, transparent and sustainable. In sum, the current and future state of the luxury supply chain management in the fashion industry presents a bright future in terms of new supply chain initiatives that may be adopted to support its growth

Le persone desiderano possedere prodotti e servizi costosi per migliorare la loro qualità di vita. Queste citazioni sono di solito sviluppate da marchi prestigiosi che trasmettono aspirazioni alle persone. Di conseguenza, i mercati dei beni di lusso si sono ampliati nel tempo. La continua espansione sta portando a nuovi cambiamenti nell'organizzazione del mercato dei beni di lusso, creando allo stesso tempo nuove opportunità e sfide per il settore. Pertanto, lo scopo di questo articolo è quello di effettuare una revisione della letteratura sul tema "I cambiamenti nelle strategie di supply chain negli ultimi quindici anni e i nuovi fattori critici di successo". Sulla base delle conoscenze della ricerca in corso, essa mira ad arricchire le informazioni globali riguardanti l'area specifica della gestione della catena di fornitura nel settore della vendita al dettaglio della moda di lusso, dove verranno prese in considerazione sia le operazioni del settore sia le strategie dei rivenditori di moda di lusso. Inoltre, il documento di posizionamento in questo campo pubblicato nel 2008 supporta questo studio, in quanto ha anche confrontato le operazioni e le strategie della catena di fornitura con l'impressione sotto la lente dell'impatto delineato e descritto sulla funzione dei fattori di successo del settore. Inoltre, gli autori pongono l'accento sul tipo di prodotto, sull'identità del marchio e sulla rete di negozi come i principali fattori che influenzano le decisioni di gestione della supply chain nel settore della moda. Inoltre, è imperativo per i retailer della moda di lusso prendere in considerazione i corrispondenti fattori della catena di fornitura.

Luxury supply chain management in fashion industry through sustainability

HOGALE, BABA DATTU
2023/2024

Abstract

People have the desire to own expensive products and services to enhance their quality of living. These citations are usually developed by prestigious brands which convey aspiration to people. As a result, markets for luxury goods have expanded over time. Ongoing expansion is leading to new changes in the organization of the market in the sphere of luxury goods Creating new opportunities and challenges for the industry at the same time. Therefore, the purpose of this paper is to perform a literature review on the topic ‘Changes in Supply Chain Strategies in the Last Fifteen Years and the New Critical Success Factors’. Based on the knowledge of the current research, it is aimed at enriching the global information concerning the specific area of supply chain management concerning the luxury fashion retail industry where both the operations of the industry as well as the strategies of the luxury fashion retailers will be considered. Further, the positioning paper in this field published in 2008 supports this study, as it also compared the operations and supply chain strategies to the impression under the lens of the outlined and described impact on the function of the success factors in the industry. In addition, authors place emphasis on product type, brand identity, and network of stores as the major factors that influence supply chain management decisions in the fashion sector. Furthermore, it is imperative for luxury fashion retailers to consider corresponding supply chain strategy and the key success factors. While analyzing the supply chain strategies for luxury fashion retail in the current literature, it has been observed that there is a much less elaborate approach to building supply chain strategies. The efficiency and efficacy of managing supply chain in fashion enterprise is however faced with certain limitations which include high costs of production, long supply chain, and the issue of how to preserve a feel of exclusivity while serving a large market demand. The efficiency of supply chain management has not been fully explored possible in the luxury sector involved in fashion. To provide a scope of what the future holds, trends like blockchain and AI could be a good steppingstone for the future of supply chain management that is more efficient, transparent and sustainable. In sum, the current and future state of the luxury supply chain management in the fashion industry presents a bright future in terms of new supply chain initiatives that may be adopted to support its growth
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
16-lug-2024
2023/2024
Le persone desiderano possedere prodotti e servizi costosi per migliorare la loro qualità di vita. Queste citazioni sono di solito sviluppate da marchi prestigiosi che trasmettono aspirazioni alle persone. Di conseguenza, i mercati dei beni di lusso si sono ampliati nel tempo. La continua espansione sta portando a nuovi cambiamenti nell'organizzazione del mercato dei beni di lusso, creando allo stesso tempo nuove opportunità e sfide per il settore. Pertanto, lo scopo di questo articolo è quello di effettuare una revisione della letteratura sul tema "I cambiamenti nelle strategie di supply chain negli ultimi quindici anni e i nuovi fattori critici di successo". Sulla base delle conoscenze della ricerca in corso, essa mira ad arricchire le informazioni globali riguardanti l'area specifica della gestione della catena di fornitura nel settore della vendita al dettaglio della moda di lusso, dove verranno prese in considerazione sia le operazioni del settore sia le strategie dei rivenditori di moda di lusso. Inoltre, il documento di posizionamento in questo campo pubblicato nel 2008 supporta questo studio, in quanto ha anche confrontato le operazioni e le strategie della catena di fornitura con l'impressione sotto la lente dell'impatto delineato e descritto sulla funzione dei fattori di successo del settore. Inoltre, gli autori pongono l'accento sul tipo di prodotto, sull'identità del marchio e sulla rete di negozi come i principali fattori che influenzano le decisioni di gestione della supply chain nel settore della moda. Inoltre, è imperativo per i retailer della moda di lusso prendere in considerazione i corrispondenti fattori della catena di fornitura.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/223008