This thesis project focuses on evaluating and refining the key performance indicators (KPIs) framework employed by Bridgestone EMEA South Region, a leading global tire manufacturer, within its logistics operations in its two Italian warehouses. The main goal is to assess the efficacy of Bridgestone’s current KPI framework in monitoring the third-party logistics (3PL) provider’s performance, identifying areas for improvement, and the proposal of strategies to optimize the operational efficiency and the customer satisfaction. The research methodology starts with a literature review on performance evaluation for 3PL providers, the identification of relevant KPIs in the 3PL industry, and the analysis of common challenges that emerge when implementing the use KPIs for 3PL providers. Afterwards, an analysis of Bridgestone’s supply chain structure and the specificities of the case is carried, followed by a systematic analysis of various KPIs such as stock accuracy, warehouse saturation, handling complexity, on-time in-full (OTIF) performance, and workplace safety to then provide insights on warehouse management practices. Based on these findings, the thesis proposes actionable recommendations for improvement. These strategies aim at enhancing stock accuracy and address the regional variations in OTIF performance. Additionally, the introduction of new metrics is suggested to further strengthen the KPI framework and monitor specific areas of improvement. These findings highlight the importance of aligning the KPIs with the operational goals, standardizing measurement methodologies and leverage data-driven insights for continuous operation performance improvements.
Il presente progetto di tesi si concentra sulla valutazione e sul miglioramento del quadro di indicatori chiave di performance (KPI) impiegato da Bridgestone EMEA South Region, produttore leader mondiale di pneumatici, all'interno delle sue operazioni logistiche nei magazzini italiani. L'obiettivo è valutare l'efficacia dell'attuale quadro di KPI di Bridgestone nel monitorare le prestazioni del fornitore logistico (3PL), identificare aree di miglioramento e proporre strategie per ottimizzare l'efficienza operativa e la soddisfazione del cliente. La metodologia di ricerca prevede una revisione della letteratura sulla valutazione delle prestazioni dei fornitori 3PL, l'identificazione dei KPI rilevanti nel settore e l'analisi delle sfide relative all'implementazione dei KPI per i fornitori 3PL. Si procede poi con l'analisi della struttura della catena di fornitura di Bridgestone e delle specificità del caso, seguita da un'analisi sistematica dei vari KPI, come per esempio la precisione delle scorte, saturazione del magazzino, complessità di movimentazione, performance di consegna puntuale e completa (OTIF) e sicurezza sul lavoro per fornire informazioni importanti sulle pratiche di gestione del magazzino. Sulla base di questi risultati, la tesi propone raccomandazioni concrete per il miglioramento. Queste strategie mirano a migliorare la precisione delle scorte e ad affrontare le variazioni regionali nelle prestazioni OTIF. Inoltre, si suggerisce l'introduzione di nuove metriche per rafforzare ulteriormente il quadro di KPI e monitorare aree specifiche di miglioramento. Questi risultati sottolineano l'importanza di allineare i KPI agli obiettivi operativi, di standardizzare le metodologie di misurazione e di sfruttare le informazioni basate sui dati per un miglioramento continuo.
A revised KPI framework for Bridgestone EMEA South Region
Castillo Cori, Josue Daniel
2023/2024
Abstract
This thesis project focuses on evaluating and refining the key performance indicators (KPIs) framework employed by Bridgestone EMEA South Region, a leading global tire manufacturer, within its logistics operations in its two Italian warehouses. The main goal is to assess the efficacy of Bridgestone’s current KPI framework in monitoring the third-party logistics (3PL) provider’s performance, identifying areas for improvement, and the proposal of strategies to optimize the operational efficiency and the customer satisfaction. The research methodology starts with a literature review on performance evaluation for 3PL providers, the identification of relevant KPIs in the 3PL industry, and the analysis of common challenges that emerge when implementing the use KPIs for 3PL providers. Afterwards, an analysis of Bridgestone’s supply chain structure and the specificities of the case is carried, followed by a systematic analysis of various KPIs such as stock accuracy, warehouse saturation, handling complexity, on-time in-full (OTIF) performance, and workplace safety to then provide insights on warehouse management practices. Based on these findings, the thesis proposes actionable recommendations for improvement. These strategies aim at enhancing stock accuracy and address the regional variations in OTIF performance. Additionally, the introduction of new metrics is suggested to further strengthen the KPI framework and monitor specific areas of improvement. These findings highlight the importance of aligning the KPIs with the operational goals, standardizing measurement methodologies and leverage data-driven insights for continuous operation performance improvements.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/224133