Web accessibility is essential to ensure that all users, regardless of their abilities, can effectively navigate and interact with websites. This thesis focuses on enhancing web accessibility for Blind and Visually Impaired (BVI) users through the development and integration of Design-to-Code tools compatible with conversational browsing agents. Current web development practices often overlook the accessibility needs of BVI users, leading to a significant digital divide. This research explores the awareness and attitudes of web designers and developers towards creating web pages that support conversational browsing, a method allowing users to interact with websites using voice commands. The study begins by assessing the state-of-the-art in web accessibility and the existing tools for creating accessible code from design platforms like Figma. It identifies gaps in current tools, which frequently lack the necessary accessibility tags and compatibility with conversational browsing frameworks. Through a user study and survey, this research evaluates the knowledge and motivation of developers regarding accessibility and their openness to adopting tools that facilitate the inclusion of accessibility features from the design phase. The primary contribution of this thesis is the exploration and proposal of the development of a tool that bridges the gap between design and accessible implementation. Based of the study conducted, conclusions could be drawn about features of the tool. The tool would generate code with built-in accessibility features, and integrate into existing workflows, making it easier for developers to produce inclusive web content without significant additional effort. The findings demonstrate a positive reception from developers.
L'accessibilità del web è essenziale per garantire che tutti gli utenti, indipendentemente dalle loro abilità, possano navigare e interagire efficacemente con i siti web. Questa tesi si concentra sul miglioramento dell'accessibilità del web per gli utenti non vedenti e ipovedenti (BVI - blind and visually impaired) attraverso lo sviluppo e l'integrazione di strumenti Design-to-Code per la generazione di codice compatibile con agenti di navigazione conversazionale. Le attuali pratiche di sviluppo web spesso trascurano le esigenze di accessibilità degli utenti BVI, esacerbando la divisione tra persone con e senza disabilità. Questa ricerca esplora la consapevolezza e l'atteggiamento di web designer e sviluppatori nei confronti della creazione di pagine web che supportino la navigazione conversazionale, un metodo che consente agli utenti di interagire con i siti web utilizzando comandi vocali. Lo studio inizia analizzando lo stato dell'arte dell'accessibilità del web e gli strumenti esistenti per la creazione di codice accessibile da piattaforme di rapid prototyping, come Figma. Successivamente vengono identificate le lacune degli strumenti attuali, che spesso mancano dei necessari tag di accessibilità e della compatibilità con i framework di navigazione conversazionale. Attraverso uno studio e un sondaggio tra gli utenti, questa ricerca valuta la conoscenza e la impegno degli sviluppatori riguardo all'accessibilità e la loro disponibilità ad adottare strumenti che facilitino l'inclusione di caratteristiche di accessibilità fin dalla fase di progettazione. Il contributo principale di questa tesi è l'esplorazione e la proposta di uno strumento che colmi il divario tra progettazione e implementazione accessibile. Sulla base dello studio condotto, è stato possibile trarre delle conclusioni sulle caratteristiche dello strumento. Lo strumento genererebbe codice accessibile e si integrerebbe nei flussi di lavoro esistenti, rendendo più facile per gli sviluppatori produrre contenuti web inclusivi senza significativi sforzi aggiuntivi. I risultati dimostrano un'accoglienza positiva da parte degli sviluppatori.
Improving web accessibility through Design-to-Code tools: a study on conversational browsing compatibility
Engberg, Nicole Julia Helene
2023/2024
Abstract
Web accessibility is essential to ensure that all users, regardless of their abilities, can effectively navigate and interact with websites. This thesis focuses on enhancing web accessibility for Blind and Visually Impaired (BVI) users through the development and integration of Design-to-Code tools compatible with conversational browsing agents. Current web development practices often overlook the accessibility needs of BVI users, leading to a significant digital divide. This research explores the awareness and attitudes of web designers and developers towards creating web pages that support conversational browsing, a method allowing users to interact with websites using voice commands. The study begins by assessing the state-of-the-art in web accessibility and the existing tools for creating accessible code from design platforms like Figma. It identifies gaps in current tools, which frequently lack the necessary accessibility tags and compatibility with conversational browsing frameworks. Through a user study and survey, this research evaluates the knowledge and motivation of developers regarding accessibility and their openness to adopting tools that facilitate the inclusion of accessibility features from the design phase. The primary contribution of this thesis is the exploration and proposal of the development of a tool that bridges the gap between design and accessible implementation. Based of the study conducted, conclusions could be drawn about features of the tool. The tool would generate code with built-in accessibility features, and integrate into existing workflows, making it easier for developers to produce inclusive web content without significant additional effort. The findings demonstrate a positive reception from developers.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2024_10_Engberg.pdf
accessibile in internet solo dagli utenti autorizzati
Descrizione: Thesis_Engberg
Dimensione
1.3 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.3 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/224852