The transition towards more sustainable transportation solutions has gained significant momentum in recent years, with electric vehicles (EVs) emerging as a promising alternative to traditional internal combustion engine vehicles. A pivotal element driving the success and adoption of EVs is the electric motor, a key component that plays a crucial role in determining the vehicle's performance, efficiency, and overall cost. The purpose of this thesis is to delve into the development, potential, and implications of low-cost electric motors for electric vehicles, providing a comprehensive analysis and comparison with the conventionally used motors. Electric motors are the heart of electric vehicles, converting electrical energy from the baDery into mechanical energy to propel the vehicle. However, the cost of electric motors has been a significant factor hindering the widespread adoption of EVs. This study aims to address this challenge by investigating the feasibility of developing low- cost electric motors that maintain high performance standards. Understanding the key factors influencing motor costs and exploring innovative design and manufacturing approaches can contribute to making electric vehicles more economically viable for consumers. The thesis seeks to explore the intricate interplay between cost and performance within electric motor technology. Through a thorough examination of construction and design innovations, the research aims to pinpoint strategies for reducing costs using magnetless or low magnet solution while maintaining optimal performance metrics of the motor. The investigation into various facets of electric motor technology anticipates shedding light on how advancements in materials and design can simultaneously cut manufacturing expenses and enhance efficiency. Additionally, the thesis will conduct a comparative analysis with traditional vehicle motors, highlighting the economic benefits and potential drawbacks associated with i adopting low-cost electric motors. This comprehensive inquiry intends to provide valuable insights into the delicate equilibrium between cost considerations and optimal performance, pivotal for steering the development and widespread adoption of economically viable electric vehicle technologies. Furthermore, the study endeavors to evaluate the implications of widespread low-cost electric motor adoption for electric vehicles, considering environmental impact, energy efficiency, and overall sustainability in electric mobility. By contributing insights into the feasibility and advantages of cost-effective electric motors, the research aims to accelerate the transition to electric mobility and mitigate greenhouse gas emissions linked with conventional transportation. In conclusion, this thesis stands as a significant contribution to the electric vehicle domain by addressing the critical component of the electric motor, paving the way for a more sustainable and economically viable future in electric mobility.
La transizione verso soluzioni di trasporto più sostenibili ha guadagnato un significativo slancio negli ultimi anni, con i veicoli elettrici (EV) che stanno emergendo come un'alternativa promettente ai veicoli tradizionali con motore a combustione interna. Un elemento fondamentale che guida il successo e l'adozione degli EV è il motore elettrico, una componente chiave che svolge un ruolo cruciale nel determinare le prestazioni, l'efficienza e il costo complessivo del veicolo. Lo scopo di questa tesi è approfondire lo sviluppo, il potenziale e le implicazioni dei motori elettrici a basso costo per i veicoli elettrici, fornendo un'analisi e un confronto completi con i motori convenzionalmente utilizzati. I motori elettrici sono il cuore dei veicoli elettrici, convertendo l'energia elettrica della batteria in energia meccanica per muovere il veicolo. Tuttavia, il costo dei motori elettrici è stato un fattore significativo che ha ostacolato l'adozione diffusa degli EV. Questo studio mira a affrontare questa sfida investigando la fattibilità dello sviluppo di motori elettrici a basso costo che mantengano elevati standard di prestazione. Comprendere i fattori chiave che influenzano i costi dei motori ed esplorare approcci innovativi di progettazione e produzione può contribuire a rendere i veicoli elettrici più economicamente accessibili ai consumatori. La tesi si propone di esplorare l'intricato rapporto tra costo e prestazioni all'interno della tecnologia dei motori elettrici. Attraverso un esame approfondito delle innovazioni costruttive e progettuali, la ricerca mira a individuare strategie per ridurre i costi utilizzando soluzioni senza magneti o a basso contenuto di magneti, mantenendo al contempo metriche di prestazione ottimali del motore. L'indagine su vari aspetti della tecnologia dei motori elettrici prevede di fare luce su come i progressi nei materiali e nel design possano simultaneamente ridurre le spese di produzione e iv migliorare l'efficienza. Inoltre, la tesi condurrà un'analisi comparativa con i motori tradizionali dei veicoli, evidenziando i benefici economici e i potenziali svantaggi associati all'adozione di motori elettrici a basso costo. Questa indagine completa intende fornire preziose intuizioni sull'equilibrio delicato tra considerazioni di costo e prestazioni ottimali, fondamentale per guidare lo sviluppo e l'adozione diffusa di tecnologie per veicoli elettrici economicamente sostenibili. Inoltre, lo studio si impegna a valutare le implicazioni dell'adozione diffusa di motori elettrici a basso costo per i veicoli elettrici, considerando l'impatto ambientale, l'efficienza energetica e la sostenibilità complessiva nella mobilità elettrica. Contribuendo a fornire intuizioni sulla fattibilità e i vantaggi dei motori elettrici a basso costo, la ricerca mira ad accelerare la transizione verso la mobilità elettrica e a mitigare le emissioni di gas serra legate al trasporto convenzionale. In conclusione, questa tesi rappresenta un contributo significativo al settore dei veicoli elettrici affrontando la componente critica del motore elettrico, aprendo la strada a un futuro più sostenibile ed economicamente sostenibile nella mobilità elettrica.
Motors for electric vehicles: a reference and comparative analysis
SHADAB, MOHAMMAD ZISHAN
2023/2024
Abstract
The transition towards more sustainable transportation solutions has gained significant momentum in recent years, with electric vehicles (EVs) emerging as a promising alternative to traditional internal combustion engine vehicles. A pivotal element driving the success and adoption of EVs is the electric motor, a key component that plays a crucial role in determining the vehicle's performance, efficiency, and overall cost. The purpose of this thesis is to delve into the development, potential, and implications of low-cost electric motors for electric vehicles, providing a comprehensive analysis and comparison with the conventionally used motors. Electric motors are the heart of electric vehicles, converting electrical energy from the baDery into mechanical energy to propel the vehicle. However, the cost of electric motors has been a significant factor hindering the widespread adoption of EVs. This study aims to address this challenge by investigating the feasibility of developing low- cost electric motors that maintain high performance standards. Understanding the key factors influencing motor costs and exploring innovative design and manufacturing approaches can contribute to making electric vehicles more economically viable for consumers. The thesis seeks to explore the intricate interplay between cost and performance within electric motor technology. Through a thorough examination of construction and design innovations, the research aims to pinpoint strategies for reducing costs using magnetless or low magnet solution while maintaining optimal performance metrics of the motor. The investigation into various facets of electric motor technology anticipates shedding light on how advancements in materials and design can simultaneously cut manufacturing expenses and enhance efficiency. Additionally, the thesis will conduct a comparative analysis with traditional vehicle motors, highlighting the economic benefits and potential drawbacks associated with i adopting low-cost electric motors. This comprehensive inquiry intends to provide valuable insights into the delicate equilibrium between cost considerations and optimal performance, pivotal for steering the development and widespread adoption of economically viable electric vehicle technologies. Furthermore, the study endeavors to evaluate the implications of widespread low-cost electric motor adoption for electric vehicles, considering environmental impact, energy efficiency, and overall sustainability in electric mobility. By contributing insights into the feasibility and advantages of cost-effective electric motors, the research aims to accelerate the transition to electric mobility and mitigate greenhouse gas emissions linked with conventional transportation. In conclusion, this thesis stands as a significant contribution to the electric vehicle domain by addressing the critical component of the electric motor, paving the way for a more sustainable and economically viable future in electric mobility.File | Dimensione | Formato | |
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