The thesis explores the design and implementation of a learning platform made for advocating climate neutrality action through gamification, community engagement, and education. Extensive research was conducted using HCD methodology, putting the needs of the user to the forefront and focusing on their demand within their municipal context to complement their contribution to local sustainability. Through a case study of the capital of South Korea Seoul, the platform was constructed to address local sustainability challenges while raising a global perspective of best practices. The implementation process emphasizes the importance of clear navigation, intuitive design, and personalized content delivery, ensuring that users can easily access and contribute to the platform’s resources. By integrating real-world rewards and community-driven content, the platform not only educates users but also encourages actionable behavior changes that contribute to climate neutrality goals. This thesis concludes with the design of a scalable, adaptable platform that can be applied to various urban settings, supporting global climate action efforts.
La tesi esplora la progettazione e l'implementazione di una piattaforma di apprendimento creata per promuovere azioni di neutralità climatica attraverso la gamification, il coinvolgimento della comunità e l'istruzione. È stata condotta un'ampia ricerca utilizzando la metodologia HCD, mettendo in primo piano le esigenze dell'utente e concentrandosi sulla sua richiesta all'interno del contesto municipale per integrare il suo contributo alla sostenibilità locale. Attraverso uno studio di caso della capitale della Corea del Sud, Seul, la piattaforma è stata costruita per affrontare le sfide della sostenibilità locale, aumentando al contempo una prospettiva globale delle migliori pratiche. Il processo di implementazione sottolinea l'importanza di una navigazione chiara, di un design intuitivo e di una distribuzione di contenuti personalizzati, assicurando che gli utenti possano accedere facilmente e contribuire alle risorse della piattaforma. Integrando ricompense del mondo reale e contenuti guidati dalla comunità, la piattaforma non solo istruisce gli utenti, ma incoraggia anche cambiamenti comportamentali attuabili che contribuiscono agli obiettivi di neutralità climatica. Questa tesi si conclude con la progettazione di una piattaforma scalabile e adattabile che può essere applicata a vari contesti urbani, supportando gli sforzi globali per l'azione sul clima.
Designing for digital and sustainable transition at the urban level in South Korean context
Bozfirat, Doga Deniz
2023/2024
Abstract
The thesis explores the design and implementation of a learning platform made for advocating climate neutrality action through gamification, community engagement, and education. Extensive research was conducted using HCD methodology, putting the needs of the user to the forefront and focusing on their demand within their municipal context to complement their contribution to local sustainability. Through a case study of the capital of South Korea Seoul, the platform was constructed to address local sustainability challenges while raising a global perspective of best practices. The implementation process emphasizes the importance of clear navigation, intuitive design, and personalized content delivery, ensuring that users can easily access and contribute to the platform’s resources. By integrating real-world rewards and community-driven content, the platform not only educates users but also encourages actionable behavior changes that contribute to climate neutrality goals. This thesis concludes with the design of a scalable, adaptable platform that can be applied to various urban settings, supporting global climate action efforts.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
Final Thesis_Doga Deniz Bozfirat_217375.pdf
accessibile in internet solo dagli utenti autorizzati
Descrizione: Designing for digital and sustainable transition at the urban level in South Korean context
Dimensione
68.04 MB
Formato
Adobe PDF
|
68.04 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/226195