From fast fashion to luxury brands, various initiatives are emerging to promote second-hand and vintage fashion. In this context, one brand has distinctly positioned itself: Humana Vintage. Being part of a humanitarian organization that allocates the majority of its profits to humanitarian efforts, the thesis proposes to redefine the brand’s image by further emphasizing its strong social character through a project that includes a clear brand identity, an engaging customer journey, and the integration of digital innovations into the shopping experience, in order to highlight initiatives of this kind. Starting with an analysis of the Humana Vintage consumer journey, the goal is to identify critical points and propose solutions. Specifically, the aim is to strengthen the brand’s existing community to enhance social interaction, as well as to design a new in-store shopping experience through the introduction of an app that guides users through the extensive Humana Vintage product catalog.

Dal fast fashion ai luxury brand, diverse iniziative stanno emergendo per promuovere la moda second-hand e vintage. In questo contesto, un brand si è distintivamente posizionato: Humana Vintage. Essendo parte di un’organizzazione umanitaria che devolve la maggior parte dei profitti in opere umanitarie, la tesi propone di ridefinire l’immagine del brand, accentuando ulteriormente il suo forte carattere sociale attraverso un progetto che includa una chiara identità di marca, un percorso coinvolgente per il cliente e l’integrazione di innovazioni digitali nell’esperienza di acquisto, con il fine di sottolineare iniziative di questo tipo. Partendo dall’analisi del percorso del consumatore di Humana Vintage, l’obiettivo è identificare i punti critici e formulare soluzioni. In particolare, si mira a potenziare la già esistente community del brand per intensificare l’interazione sociale, oltre a progettare una nuova esperienza di acquisto in negozio mediante l’introduzione di un’applicazione che guidi gli utenti attraverso l’esteso catalogo dei prodotti Humana Vintage.

H umana vintage: the digital pre-loved finder

FORLINI, SARA
2023/2024

Abstract

From fast fashion to luxury brands, various initiatives are emerging to promote second-hand and vintage fashion. In this context, one brand has distinctly positioned itself: Humana Vintage. Being part of a humanitarian organization that allocates the majority of its profits to humanitarian efforts, the thesis proposes to redefine the brand’s image by further emphasizing its strong social character through a project that includes a clear brand identity, an engaging customer journey, and the integration of digital innovations into the shopping experience, in order to highlight initiatives of this kind. Starting with an analysis of the Humana Vintage consumer journey, the goal is to identify critical points and propose solutions. Specifically, the aim is to strengthen the brand’s existing community to enhance social interaction, as well as to design a new in-store shopping experience through the introduction of an app that guides users through the extensive Humana Vintage product catalog.
ARC III - Scuola del Design
10-ott-2024
2023/2024
Dal fast fashion ai luxury brand, diverse iniziative stanno emergendo per promuovere la moda second-hand e vintage. In questo contesto, un brand si è distintivamente posizionato: Humana Vintage. Essendo parte di un’organizzazione umanitaria che devolve la maggior parte dei profitti in opere umanitarie, la tesi propone di ridefinire l’immagine del brand, accentuando ulteriormente il suo forte carattere sociale attraverso un progetto che includa una chiara identità di marca, un percorso coinvolgente per il cliente e l’integrazione di innovazioni digitali nell’esperienza di acquisto, con il fine di sottolineare iniziative di questo tipo. Partendo dall’analisi del percorso del consumatore di Humana Vintage, l’obiettivo è identificare i punti critici e formulare soluzioni. In particolare, si mira a potenziare la già esistente community del brand per intensificare l’interazione sociale, oltre a progettare una nuova esperienza di acquisto in negozio mediante l’introduzione di un’applicazione che guidi gli utenti attraverso l’esteso catalogo dei prodotti Humana Vintage.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/226373