With the world becoming more connected, jewelry consumers seek more than just visual appeal; they want cultural value. Jade jewelry has played an essential role in the tradition of Chinese culture. As a result of the enormous influence of traditional designs over jade jewelry, the market is left far from answering to the aesthetic desires of modern-day Generation Z—consumers described as new, seeking personalization, sustainability, and digital engagement. The present paper sought to fill this gap by investigating the aesthetic preferences of Generation Z regarding jewelry through questionnaires and interviews: how to marry modern design and digital technology with the traditional meaning of jade culture for the creation of jewelry endowed with contemporary value meant for a young audience.

Con il mondo sempre più connesso, i consumatori di gioielli cercano qualcosa di più del semplice fascino visivo: vogliono un valore culturale. I gioielli di giada hanno svolto un ruolo essenziale nella tradizione della cultura cinese. A causa dell'enorme influenza del design tradizionale sui gioielli di giada, il mercato è lontano dal rispondere ai desideri estetici della moderna Generazione Z - consumatori descritti come nuovi, alla ricerca di personalizzazione, sostenibilità e impegno digitale. Il presente lavoro ha cercato di colmare questa lacuna indagando, attraverso questionari e interviste, le preferenze estetiche della Generazione Z nei confronti della gioielleria: come coniugare il design moderno e la tecnologia digitale con il significato tradizionale della cultura della giada per la creazione di gioielli dotati di valore contemporaneo destinati a un pubblico giovane.

Jade jewelry design through the lens of Generation Z aesthetics

LING, WENSI
2023/2024

Abstract

With the world becoming more connected, jewelry consumers seek more than just visual appeal; they want cultural value. Jade jewelry has played an essential role in the tradition of Chinese culture. As a result of the enormous influence of traditional designs over jade jewelry, the market is left far from answering to the aesthetic desires of modern-day Generation Z—consumers described as new, seeking personalization, sustainability, and digital engagement. The present paper sought to fill this gap by investigating the aesthetic preferences of Generation Z regarding jewelry through questionnaires and interviews: how to marry modern design and digital technology with the traditional meaning of jade culture for the creation of jewelry endowed with contemporary value meant for a young audience.
ARC III - Scuola del Design
10-ott-2024
2023/2024
Con il mondo sempre più connesso, i consumatori di gioielli cercano qualcosa di più del semplice fascino visivo: vogliono un valore culturale. I gioielli di giada hanno svolto un ruolo essenziale nella tradizione della cultura cinese. A causa dell'enorme influenza del design tradizionale sui gioielli di giada, il mercato è lontano dal rispondere ai desideri estetici della moderna Generazione Z - consumatori descritti come nuovi, alla ricerca di personalizzazione, sostenibilità e impegno digitale. Il presente lavoro ha cercato di colmare questa lacuna indagando, attraverso questionari e interviste, le preferenze estetiche della Generazione Z nei confronti della gioielleria: come coniugare il design moderno e la tecnologia digitale con il significato tradizionale della cultura della giada per la creazione di gioielli dotati di valore contemporaneo destinati a un pubblico giovane.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/227944