This study has an epicenter concentrating on humans working around the organization along with the latest industrial revolutions and its latest technologies. From the study and database collected, one can understand that Industry 4.0 has been a transforming era for all the organizations by introducing many latest technologies such as Internet of Things (IoT), Artificial Intelligence (AI), automation, and data analytics into manufacturing and industrial processes. These technologies help in automating repetitive work which results in promising enhanced efficiency and productivity. But these technologies affect the working pattern of the human workers, and thus resulting in the humans pushed towards the adaptability of new technologies by developing new skills, understanding human-machine interaction and adapting the new organizational culture. Through a comprehensive review of existing literature and case studies, the study concludes that to emphasize the implementation of industry 4.0, the organization has to develop many training programs to make the workers learn new skills and counselling session must be conducted to reduce the misunderstanding between experienced seniors and youth with better understanding about latest technology. Additionally, the papers highlight the disturbance in the hierarchy in the organization. Usually, an organization has the workers or the line man at the bottom of the hierarchy, then comes the manager to manager all the workers. The general manager manages all the managers existing in the organization and top of them is the CEO of the company. This hierarchy changes once the organization has implemented industry 4.0, as the latest technology and machines has automated the process and replaces the line man. Thus, the human workers are present in the organization to maintain, repair, organize the machines and above them comes the managers to manage the human workers. After understanding all the scenario after implementation of industry 4.0, introducing of human and AI collaboration comes to play which is more advantageous for the organization as well as for human workers. Thus, the introduction of industry 5.0 comes to action where the latest technology helps in doing repetitive tasks more efficiently, and human workers can use the brain conscience to concentrate on strategic, creative, and decision-making responsibilities.

Questo studio ha un epicentro concentrato sugli esseri umani che lavorano attorno all'organizzazione insieme alle ultime rivoluzioni industriali e alle sue ultime tecnologie. Dallo studio e dal database raccolti, si può capire che l'Industria 4.0 è stata un'era di trasformazione per tutte le organizzazioni introducendo molte tecnologie più recenti come Internet of Things (IoT), Intelligenza Artificiale (AI), automazione e analisi dei dati nei processi di produzione e industriali. Queste tecnologie aiutano ad automatizzare il lavoro ripetitivo che si traduce in una promettente efficienza e produttività migliorate. Ma queste tecnologie influenzano il modello di lavoro dei lavoratori umani e quindi spingono gli esseri umani verso l'adattabilità delle nuove tecnologie sviluppando nuove competenze, comprendendo l'interazione uomo-macchina e adattando la nuova cultura organizzativa. Attraverso una revisione completa della letteratura esistente e dei casi di studio, lo studio conclude che per enfatizzare l'implementazione dell'Industria 4.0, l'organizzazione deve sviluppare molti programmi di formazione per far apprendere ai lavoratori nuove competenze e devono essere condotte sessioni di consulenza per ridurre l'incomprensione tra anziani esperti e giovani con una migliore comprensione delle ultime tecnologie. Inoltre, i documenti evidenziano il disturbo nella gerarchia nell'organizzazione. Di solito, un'organizzazione ha i lavoratori o l'uomo di linea in fondo alla gerarchia, poi arriva il manager a gestire tutti i lavoratori. Il direttore generale gestisce tutti i manager esistenti nell'organizzazione e in cima a loro c'è il CEO dell'azienda. Questa gerarchia cambia una volta che l'organizzazione ha implementato l'industria 4.0, poiché le ultime tecnologie e macchine hanno automatizzato il processo e sostituito l'uomo di linea. Quindi, i lavoratori umani sono presenti nell'organizzazione per mantenere, riparare, organizzare le macchine e sopra di loro arrivano i manager per gestire i lavoratori umani. Dopo aver compreso tutto lo scenario dopo l'implementazione dell'industria 4.0, entra in gioco l'introduzione della collaborazione umana e AI che è più vantaggiosa per l'organizzazione e per i lavoratori umani. Quindi, l'introduzione dell'industria 5.0 entra in azione dove le ultime tecnologie aiutano a svolgere compiti ripetitivi in ​​modo più efficiente e i lavoratori umani possono usare la coscienza cerebrale per concentrarsi su responsabilità strategiche, creative e decisionali.

Human factors in industry 4.0: a systematic literature review

Vidhyatharan, Vijay Prasanna
2023/2024

Abstract

This study has an epicenter concentrating on humans working around the organization along with the latest industrial revolutions and its latest technologies. From the study and database collected, one can understand that Industry 4.0 has been a transforming era for all the organizations by introducing many latest technologies such as Internet of Things (IoT), Artificial Intelligence (AI), automation, and data analytics into manufacturing and industrial processes. These technologies help in automating repetitive work which results in promising enhanced efficiency and productivity. But these technologies affect the working pattern of the human workers, and thus resulting in the humans pushed towards the adaptability of new technologies by developing new skills, understanding human-machine interaction and adapting the new organizational culture. Through a comprehensive review of existing literature and case studies, the study concludes that to emphasize the implementation of industry 4.0, the organization has to develop many training programs to make the workers learn new skills and counselling session must be conducted to reduce the misunderstanding between experienced seniors and youth with better understanding about latest technology. Additionally, the papers highlight the disturbance in the hierarchy in the organization. Usually, an organization has the workers or the line man at the bottom of the hierarchy, then comes the manager to manager all the workers. The general manager manages all the managers existing in the organization and top of them is the CEO of the company. This hierarchy changes once the organization has implemented industry 4.0, as the latest technology and machines has automated the process and replaces the line man. Thus, the human workers are present in the organization to maintain, repair, organize the machines and above them comes the managers to manage the human workers. After understanding all the scenario after implementation of industry 4.0, introducing of human and AI collaboration comes to play which is more advantageous for the organization as well as for human workers. Thus, the introduction of industry 5.0 comes to action where the latest technology helps in doing repetitive tasks more efficiently, and human workers can use the brain conscience to concentrate on strategic, creative, and decision-making responsibilities.
VADRUCCIO, ROBERTA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
11-dic-2024
2023/2024
Questo studio ha un epicentro concentrato sugli esseri umani che lavorano attorno all'organizzazione insieme alle ultime rivoluzioni industriali e alle sue ultime tecnologie. Dallo studio e dal database raccolti, si può capire che l'Industria 4.0 è stata un'era di trasformazione per tutte le organizzazioni introducendo molte tecnologie più recenti come Internet of Things (IoT), Intelligenza Artificiale (AI), automazione e analisi dei dati nei processi di produzione e industriali. Queste tecnologie aiutano ad automatizzare il lavoro ripetitivo che si traduce in una promettente efficienza e produttività migliorate. Ma queste tecnologie influenzano il modello di lavoro dei lavoratori umani e quindi spingono gli esseri umani verso l'adattabilità delle nuove tecnologie sviluppando nuove competenze, comprendendo l'interazione uomo-macchina e adattando la nuova cultura organizzativa. Attraverso una revisione completa della letteratura esistente e dei casi di studio, lo studio conclude che per enfatizzare l'implementazione dell'Industria 4.0, l'organizzazione deve sviluppare molti programmi di formazione per far apprendere ai lavoratori nuove competenze e devono essere condotte sessioni di consulenza per ridurre l'incomprensione tra anziani esperti e giovani con una migliore comprensione delle ultime tecnologie. Inoltre, i documenti evidenziano il disturbo nella gerarchia nell'organizzazione. Di solito, un'organizzazione ha i lavoratori o l'uomo di linea in fondo alla gerarchia, poi arriva il manager a gestire tutti i lavoratori. Il direttore generale gestisce tutti i manager esistenti nell'organizzazione e in cima a loro c'è il CEO dell'azienda. Questa gerarchia cambia una volta che l'organizzazione ha implementato l'industria 4.0, poiché le ultime tecnologie e macchine hanno automatizzato il processo e sostituito l'uomo di linea. Quindi, i lavoratori umani sono presenti nell'organizzazione per mantenere, riparare, organizzare le macchine e sopra di loro arrivano i manager per gestire i lavoratori umani. Dopo aver compreso tutto lo scenario dopo l'implementazione dell'industria 4.0, entra in gioco l'introduzione della collaborazione umana e AI che è più vantaggiosa per l'organizzazione e per i lavoratori umani. Quindi, l'introduzione dell'industria 5.0 entra in azione dove le ultime tecnologie aiutano a svolgere compiti ripetitivi in ​​modo più efficiente e i lavoratori umani possono usare la coscienza cerebrale per concentrarsi su responsabilità strategiche, creative e decisionali.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/230027