Val Cucina is an American company that sells small domestic appliances (SDAs) in the US market. They have a very limited offline presence and their sales come predominantly from marketplace e-commerce websites such as Amazon. They have expressed their desire to improve the culinary experience of their current and future customers and to complement their product line with new value added services. Employing a user-centered design methodology, this research will cover the first diamond and first half of the second diamond in the double diamond design process. The initial "Discover" phase will involve a comprehensive exploration of target audience needs and a thorough analysis of competing products. Through a combination of interviews, surveys, and ethnographic research as supported by the company, valuable insights will be gathered to inform the subsequent "Define" phase. The "Define" phase will focus on synthesizing the research findings to identify key opportunity areas and formulate "How Might We" questions. These insights will provide a solid foundation for further development efforts, guiding the direction of the project and ensuring that the Val Cucina Oven One aligns with the evolving preferences and needs of its intended users. Stakeholders were involved in a workshop to further refine these opportunities. Finally, for the “Develop” phase, this project will propose a new service offering based on the research and workshop conducted. The new service will be an independent service proposal outside of the immediate business needs and feasibility of the company stakeholders. This thesis project aims to identify opportunities and propose a new service for Val Cucina that addresses this brief. It delves into the evolving consumer landscape surrounding small home appliances in the U.S., with a specific focus on outdoor pizza ovens and grills. Val Cucina will soon be launching the Oven One, their first outdoor appliance designed for improved pizza and grilling functions by utilizing graphene, a relatively new heating element, and representing a significant new product offering for the company.
Val Cucina è un'azienda americana che vende piccoli elettrodomestici (SDA) sul mercato statunitense. Ha una presenza offline molto limitata e le sue vendite provengono prevalentemente da siti web di e-commerce come Amazon. L'azienda ha espresso il desiderio di migliorare l'esperienza culinaria dei suoi clienti attuali e futuri e di integrare la sua linea di prodotti con nuovi servizi a valore aggiunto. Utilizzando una metodologia di progettazione incentrata sull'utente, questa ricerca coprirà il primo diamante e la prima metà del secondo diamante del processo di progettazione a doppio diamante. La fase iniziale di “scoperta” comporterà un'esplorazione completa delle esigenze del pubblico target e un'analisi approfondita dei prodotti concorrenti. Attraverso una combinazione di interviste, sondaggi e ricerche etnografiche, con il supporto dell'azienda, si raccoglieranno preziose informazioni per la successiva fase “Define”. La fase “Define” si concentrerà sulla sintesi dei risultati della ricerca per identificare le aree di opportunità chiave e formulare domande “How Might We”. Queste intuizioni forniranno una solida base per gli ulteriori sforzi di sviluppo, guidando la direzione del progetto e assicurando che il Forno Uno di Val Cucina si allinei con le preferenze e le esigenze in evoluzione dei suoi utenti. Gli stakeholder sono stati coinvolti in un workshop per affinare ulteriormente queste opportunità. Infine, per la fase “Develop”, questo progetto proporrà una nuova offerta di servizi basata sulla ricerca e sul workshop condotto. Il nuovo servizio sarà una proposta di servizio indipendente al di fuori delle esigenze commerciali immediate e della fattibilità degli stakeholder dell'azienda. Questo progetto di tesi mira a identificare le opportunità e a proporre un nuovo servizio per Val Cucina che risponda a questo brief. Il progetto analizza l'evoluzione del panorama dei consumatori di piccoli elettrodomestici negli Stati Uniti, con un'attenzione specifica ai forni per pizza e alle griglie da esterno. Val Cucina lancerà presto l'Oven One, il suo primo apparecchio da esterno progettato per migliorare le funzioni della pizza e della griglia utilizzando il grafene, un elemento riscaldante relativamente nuovo, che rappresenta un'importante novità per l'azienda.
Plan For: a proposal of a new value added service for Val Cucina USA
Ang, Maria Rosabel Urielle
2024/2025
Abstract
Val Cucina is an American company that sells small domestic appliances (SDAs) in the US market. They have a very limited offline presence and their sales come predominantly from marketplace e-commerce websites such as Amazon. They have expressed their desire to improve the culinary experience of their current and future customers and to complement their product line with new value added services. Employing a user-centered design methodology, this research will cover the first diamond and first half of the second diamond in the double diamond design process. The initial "Discover" phase will involve a comprehensive exploration of target audience needs and a thorough analysis of competing products. Through a combination of interviews, surveys, and ethnographic research as supported by the company, valuable insights will be gathered to inform the subsequent "Define" phase. The "Define" phase will focus on synthesizing the research findings to identify key opportunity areas and formulate "How Might We" questions. These insights will provide a solid foundation for further development efforts, guiding the direction of the project and ensuring that the Val Cucina Oven One aligns with the evolving preferences and needs of its intended users. Stakeholders were involved in a workshop to further refine these opportunities. Finally, for the “Develop” phase, this project will propose a new service offering based on the research and workshop conducted. The new service will be an independent service proposal outside of the immediate business needs and feasibility of the company stakeholders. This thesis project aims to identify opportunities and propose a new service for Val Cucina that addresses this brief. It delves into the evolving consumer landscape surrounding small home appliances in the U.S., with a specific focus on outdoor pizza ovens and grills. Val Cucina will soon be launching the Oven One, their first outdoor appliance designed for improved pizza and grilling functions by utilizing graphene, a relatively new heating element, and representing a significant new product offering for the company.File | Dimensione | Formato | |
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