The advancement of automotive technology demands for the development of a radar system capable of high-resolution range and large-dynamics velocity measurements. These requirements are typically addressed through the usage of the frequency-modulated continuous wave (FMCW) radar with fast ramps. Recently, phase-locked loops (PLLs) have been employed to implement FMCW radar systems. This thesis provides a comprehensive analysis of the operating principles and signal processing techniques based on the discrete Fourier transform for FMCW radars, aimed at detecting the range and velocity of a target. Based on the proposed FMCW model, the impacts of PLL nonidealities — including phase noise, nonlinearity, and spurs — on the performance of the FMCW radar system are discussed. Furthermore, to strengthen the analytical derivations, this thesis includes simulations employing a modulated signal measured from a real PLL prototype.

L'avanzamento della tecnologia automobilistica richiede lo sviluppo di un sistema radar in grado di effettuare misurazioni ad alta risoluzione di distanza e a larga dinamica di velocità. Tipicamente, questi requisiti vengono soddisfatti tramite l'implementazione del frequency-modulated continuous wave (FMCW) radar a rampe rapide. Recentemente, per realizzare sistemi radar FMCW, sono stati impiegati anelli ad aggancio di fase (PLLs). Questa tesi fornisce un'analisi completa dei principi di funzionamento e delle tecniche di elaborazione del segnale basate sulla trasformata di Fourier discreta per i radar FMCW, volti a rilevare la distanza e la velocità di un oggetto. Sulla base del modello FMCW proposto, viene discusso l’impatto delle non-idealità del PLL, tra cui il rumore di fase, le non-linearità e le spurie, sulle prestazioni del sistema radar FMCW. Inoltre, per convalidare le derivazioni analitiche, questa tesi include simulazioni che impiegano un segnale modulato misurato da un prototipo di PLL reale.

Impact of PLL nonidealities on FMCW radar systems

Fan, Yiran
2023/2024

Abstract

The advancement of automotive technology demands for the development of a radar system capable of high-resolution range and large-dynamics velocity measurements. These requirements are typically addressed through the usage of the frequency-modulated continuous wave (FMCW) radar with fast ramps. Recently, phase-locked loops (PLLs) have been employed to implement FMCW radar systems. This thesis provides a comprehensive analysis of the operating principles and signal processing techniques based on the discrete Fourier transform for FMCW radars, aimed at detecting the range and velocity of a target. Based on the proposed FMCW model, the impacts of PLL nonidealities — including phase noise, nonlinearity, and spurs — on the performance of the FMCW radar system are discussed. Furthermore, to strengthen the analytical derivations, this thesis includes simulations employing a modulated signal measured from a real PLL prototype.
SALVI, PIETRO
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
11-dic-2024
2023/2024
L'avanzamento della tecnologia automobilistica richiede lo sviluppo di un sistema radar in grado di effettuare misurazioni ad alta risoluzione di distanza e a larga dinamica di velocità. Tipicamente, questi requisiti vengono soddisfatti tramite l'implementazione del frequency-modulated continuous wave (FMCW) radar a rampe rapide. Recentemente, per realizzare sistemi radar FMCW, sono stati impiegati anelli ad aggancio di fase (PLLs). Questa tesi fornisce un'analisi completa dei principi di funzionamento e delle tecniche di elaborazione del segnale basate sulla trasformata di Fourier discreta per i radar FMCW, volti a rilevare la distanza e la velocità di un oggetto. Sulla base del modello FMCW proposto, viene discusso l’impatto delle non-idealità del PLL, tra cui il rumore di fase, le non-linearità e le spurie, sulle prestazioni del sistema radar FMCW. Inoltre, per convalidare le derivazioni analitiche, questa tesi include simulazioni che impiegano un segnale modulato misurato da un prototipo di PLL reale.
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