As the importance of digitalization continues to grow, manufacturing companies often rely on outdated tools and methods, struggling to upgrade their digital systems and processes, which hinders their competitiveness. This thesis explores how the implementation of lean thinking and the A3 methodology within the quality function of a large appliances manufacturing company, specifically focusing on dishwasher production quality and service costs, can lead to effective and sustainable digital solutions. The study aims to enhance efficiency, reduce manual reporting time, increase visibility, and facilitate quicker data-driven decision-making. This study demonstrates how implementing the A3 methodology as a structured problem-solving approach can lead to successful implementation of new digital tools, specifically Power BI, that can consolidate data from multiple sources, provide real- time visibility, reduce non-value-added activities, and streamline analysis processes, driving operational excellence and continuous improvement. The project resulted in an 85% reduction in the average time spent on data verification and reporting in a week for manufacturing quality data and reduced the visibility and analysis lead time of warranty costs and service calls by 65%, in addition to more qualitative improvements such as improved collaboration and streamlined meetings, confirming the validity of the A3 approach for digital improvement projects.

Con l'importanza della digitalizzazione in continua crescita, le aziende manifatturiere spesso si affidano a strumenti e metodi obsoleti, lottando per aggiornare i loro sistemi e processi digitali, il che ostacola la loro competitività. Questa tesi esplora come l'implementazione del pensiero snello e della metodologia A3 all'interno della funzione qualità di una grande azienda di produzione di elettrodomestici, con particolare attenzione alla qualità della produzione di lavastoviglie e ai costi di servizio, possa portare a soluzioni digitali efficaci e sostenibili. Lo studio mira a migliorare l'efficienza, ridurre il tempo di reportistica manuale, aumentare la visibilità e facilitare decisioni rapide basate sui dati. Questo studio dimostra come l'implementazione della metodologia A3 come approccio strutturato alla risoluzione dei problemi possa portare all'adozione con successo di nuovi strumenti digitali, in particolare Power BI, che possono consolidare i dati da più fonti, fornire visibilità in tempo reale, ridurre le attività che non aggiungono valore e semplificare i processi di analisi, promuovendo l'eccellenza operativa e il miglioramento continuo. Il progetto ha portato a una riduzione dell'85% del tempo medio trascorso nella verifica e nella reportistica dei dati di qualità della produzione in una settimana e ha ridotto del 65% il tempo di visibilità e analisi dei costi di garanzia e delle chiamate di servizio, oltre a miglioramenti qualitativi come una maggiore collaborazione e riunioni più efficienti, confermando la validità dell'approccio A3 per i progetti di miglioramento digitale.

Implementing A3 methodology to enhance quality data management: a case study of a global appliances manufacturer

Qadoor, Basil
2024/2025

Abstract

As the importance of digitalization continues to grow, manufacturing companies often rely on outdated tools and methods, struggling to upgrade their digital systems and processes, which hinders their competitiveness. This thesis explores how the implementation of lean thinking and the A3 methodology within the quality function of a large appliances manufacturing company, specifically focusing on dishwasher production quality and service costs, can lead to effective and sustainable digital solutions. The study aims to enhance efficiency, reduce manual reporting time, increase visibility, and facilitate quicker data-driven decision-making. This study demonstrates how implementing the A3 methodology as a structured problem-solving approach can lead to successful implementation of new digital tools, specifically Power BI, that can consolidate data from multiple sources, provide real- time visibility, reduce non-value-added activities, and streamline analysis processes, driving operational excellence and continuous improvement. The project resulted in an 85% reduction in the average time spent on data verification and reporting in a week for manufacturing quality data and reduced the visibility and analysis lead time of warranty costs and service calls by 65%, in addition to more qualitative improvements such as improved collaboration and streamlined meetings, confirming the validity of the A3 approach for digital improvement projects.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
3-apr-2025
2024/2025
Con l'importanza della digitalizzazione in continua crescita, le aziende manifatturiere spesso si affidano a strumenti e metodi obsoleti, lottando per aggiornare i loro sistemi e processi digitali, il che ostacola la loro competitività. Questa tesi esplora come l'implementazione del pensiero snello e della metodologia A3 all'interno della funzione qualità di una grande azienda di produzione di elettrodomestici, con particolare attenzione alla qualità della produzione di lavastoviglie e ai costi di servizio, possa portare a soluzioni digitali efficaci e sostenibili. Lo studio mira a migliorare l'efficienza, ridurre il tempo di reportistica manuale, aumentare la visibilità e facilitare decisioni rapide basate sui dati. Questo studio dimostra come l'implementazione della metodologia A3 come approccio strutturato alla risoluzione dei problemi possa portare all'adozione con successo di nuovi strumenti digitali, in particolare Power BI, che possono consolidare i dati da più fonti, fornire visibilità in tempo reale, ridurre le attività che non aggiungono valore e semplificare i processi di analisi, promuovendo l'eccellenza operativa e il miglioramento continuo. Il progetto ha portato a una riduzione dell'85% del tempo medio trascorso nella verifica e nella reportistica dei dati di qualità della produzione in una settimana e ha ridotto del 65% il tempo di visibilità e analisi dei costi di garanzia e delle chiamate di servizio, oltre a miglioramenti qualitativi come una maggiore collaborazione e riunioni più efficienti, confermando la validità dell'approccio A3 per i progetti di miglioramento digitale.
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