Adolescent mental health has emerged as a critical public health concern in China, driven by academic pressures, societal expectations, and systemic gaps in psychological support. This study proposes a scalable mental health intervention model integrating Multisystemic Therapy (MST) principles with digital innovation and school-family partnerships. Through a mixed-methods approach, including longitudinal studies and comparative case analyses, the research evaluates the applicability of MST in the Chinese context. Key findings demonstrate a 40% reduction in anxiety symptoms among adolescents participating in pilot programs and highlight the importance of parental engagement and technology-driven solutions. The proposed service model, developed by the institution RED, addresses limitations in traditional interventions by fostering holistic collaboration among families, schools, and communities. This study contributes actionable insights for policymakers, educators, and mental health professionals, advocating for systemic reforms to prioritize adolescent well-being in China’s exam-oriented education landscape.

La salute mentale degli adolescenti è emersa come una questione critica di sanità pubblica in Cina, guidata dalle pressioni accademiche, dalle aspettative sociali e dalle lacune sistemiche nel supporto psicologico. Questo studio propone un modello di intervento sulla salute mentale scalabile, che integra i principi della Terapia Multisistemica (MST) con l’innovazione digitale e la collaborazione tra scuola e famiglia. Attraverso un approccio a metodi misti, inclusi studi longitudinali e analisi comparative di casi, la ricerca valuta l’applicabilità della MST nel contesto cinese. I risultati principali mostrano una riduzione del 40% dei sintomi d'ansia tra gli adolescenti che partecipano ai programmi pilota e sottolineano l'importanza del coinvolgimento dei genitori e delle soluzioni basate sulla tecnologia. Il modello di servizio proposto, sviluppato dall’istituzione RED, affronta le limitazioni degli interventi tradizionali favorendo una collaborazione olistica tra famiglie, scuole e comunità. Questo studio fornisce spunti concreti per i decisori politici, gli educatori e i professionisti della salute mentale, promuovendo riforme sistemiche per dare priorità al benessere degli adolescenti nel panorama educativo cinese orientato agli esami

Beyond therapy: designing a scalable mental health support system for adolescents and families in China

TENG, MINGYANG
2024/2025

Abstract

Adolescent mental health has emerged as a critical public health concern in China, driven by academic pressures, societal expectations, and systemic gaps in psychological support. This study proposes a scalable mental health intervention model integrating Multisystemic Therapy (MST) principles with digital innovation and school-family partnerships. Through a mixed-methods approach, including longitudinal studies and comparative case analyses, the research evaluates the applicability of MST in the Chinese context. Key findings demonstrate a 40% reduction in anxiety symptoms among adolescents participating in pilot programs and highlight the importance of parental engagement and technology-driven solutions. The proposed service model, developed by the institution RED, addresses limitations in traditional interventions by fostering holistic collaboration among families, schools, and communities. This study contributes actionable insights for policymakers, educators, and mental health professionals, advocating for systemic reforms to prioritize adolescent well-being in China’s exam-oriented education landscape.
ARC III - Scuola del Design
3-apr-2025
2024/2025
La salute mentale degli adolescenti è emersa come una questione critica di sanità pubblica in Cina, guidata dalle pressioni accademiche, dalle aspettative sociali e dalle lacune sistemiche nel supporto psicologico. Questo studio propone un modello di intervento sulla salute mentale scalabile, che integra i principi della Terapia Multisistemica (MST) con l’innovazione digitale e la collaborazione tra scuola e famiglia. Attraverso un approccio a metodi misti, inclusi studi longitudinali e analisi comparative di casi, la ricerca valuta l’applicabilità della MST nel contesto cinese. I risultati principali mostrano una riduzione del 40% dei sintomi d'ansia tra gli adolescenti che partecipano ai programmi pilota e sottolineano l'importanza del coinvolgimento dei genitori e delle soluzioni basate sulla tecnologia. Il modello di servizio proposto, sviluppato dall’istituzione RED, affronta le limitazioni degli interventi tradizionali favorendo una collaborazione olistica tra famiglie, scuole e comunità. Questo studio fornisce spunti concreti per i decisori politici, gli educatori e i professionisti della salute mentale, promuovendo riforme sistemiche per dare priorità al benessere degli adolescenti nel panorama educativo cinese orientato agli esami
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