In recent years, the phenomenon of toy overconsumption among children has become increasingly common. Many old plush toys are left unused, contributing to domestic clutter and environmental waste. As future adults, children need not only joyful play experiences but also early guidance in environmental awareness and sustainable living. This research and design project aims to give new life to abandoned plush toys by developing a smart interactive toy box for young children. The device integrates RFID recognition, voice interaction, and AI-based story generation to endow old toys with emotional depth and interactive capability, transforming them into soulful companions. The thesis begins with an exploration of emotional play theories and how children form bonds with toys through companionship and storytelling. It further investigates the play behaviors and preferences across different age groups and genders to identify design needs for varied developmental stages. A comprehensive review of AI-integrated toy products and current market offerings is conducted to assess their functions, limitations, and missed opportunities in personalized emotional interaction. Through this analysis, a design gap is identified—namely, the lack of systems that encourage emotional sustainability and active reuse of existing conventional toys. The technical foundation of the project is then explained, including the principles and advantages of RFID, voice recognition, and AI-generated storytelling. The final part of the thesis presents the design and implementation of the intelligent toy storage box. This includes the development process, user interaction design, and a working prototype that was tested with target users. The results demonstrate the potential of combining technology and emotional design to prolong toy lifespan, reduce waste, and foster meaningful play experiences in early childhood.
Negli ultimi anni, si è fatto sempre più comune il fenomeno dell’iperconsumo di giocattoli tra i bambini stessi. L'abbandono dei vecchi peluche inutilizzati aumenta l'accumulo domestico e gli sprechi ambientali. I bambini necessitano di esperienze ludiche appaganti in quanto adulti di domani. Serve inoltre una guida precoce verso la consapevolezza ambientale e uno stile di vita sostenibile. Questo progetto di ricerca nonché design, pensato per i bambini più piccoli, mira a dare nuova vita ai peluche dimenticati tramite lo sviluppo di una scatola dei giochi intelligente e interattiva. Al fine di dotare i vecchi giocattoli di capacità interattive e profondità emotiva, il dispositivo integra la generazione di storie basata su AI, l’interazione vocale e il riconoscimento RFID, trasformandoli in compagni con un’anima. La tesi comincia con un'indagine sulle teorie relative al gioco emotivo e su come i bambini formino legami emotivi con i giocattoli tramite racconto e vicinanza. Si analizza pure il comportamento ludico nonché le preferenze in base a età e genere, al fine di individuare i bisogni progettuali nelle diverse fasi dello sviluppo. Si possono stimare funzioni e limiti dei prodotti di gioco integrati con l’intelligenza artificiale. Un'analisi di tutte le offerte attuali sul mercato permette anche di poter considerare le opportunità mancate in tema di interazione emotiva personalizzata. Da questa analisi emerge un vuoto progettuale: si sente la mancanza di quei sistemi che promuovano la sostenibilità emotiva nonché l'attivo riutilizzo dei giocattoli convenzionali che sono esistenti. La base tecnica del progetto viene poi approfondita, illustrando i principi e i vantaggi dell’RFID, del riconoscimento vocale e della narrazione generata dall’intelligenza artificiale. L’ultima parte della tesi presenta la progettazione e l’implementazione della scatola intelligente per la conservazione dei giocattoli, inclusi il processo di sviluppo, il design dell’interazione utente e un prototipo funzionante testato con il pubblico target. I risultati dimostrano il potenziale della combinazione tra tecnologia e design emozionale nel prolungare la vita dei giocattoli, ridurre gli sprechi e favorire esperienze ludiche significative nella prima infanzia.
ToyHouse : an AI story teller to turn your toys into characters
Luo, Siyu
2024/2025
Abstract
In recent years, the phenomenon of toy overconsumption among children has become increasingly common. Many old plush toys are left unused, contributing to domestic clutter and environmental waste. As future adults, children need not only joyful play experiences but also early guidance in environmental awareness and sustainable living. This research and design project aims to give new life to abandoned plush toys by developing a smart interactive toy box for young children. The device integrates RFID recognition, voice interaction, and AI-based story generation to endow old toys with emotional depth and interactive capability, transforming them into soulful companions. The thesis begins with an exploration of emotional play theories and how children form bonds with toys through companionship and storytelling. It further investigates the play behaviors and preferences across different age groups and genders to identify design needs for varied developmental stages. A comprehensive review of AI-integrated toy products and current market offerings is conducted to assess their functions, limitations, and missed opportunities in personalized emotional interaction. Through this analysis, a design gap is identified—namely, the lack of systems that encourage emotional sustainability and active reuse of existing conventional toys. The technical foundation of the project is then explained, including the principles and advantages of RFID, voice recognition, and AI-generated storytelling. The final part of the thesis presents the design and implementation of the intelligent toy storage box. This includes the development process, user interaction design, and a working prototype that was tested with target users. The results demonstrate the potential of combining technology and emotional design to prolong toy lifespan, reduce waste, and foster meaningful play experiences in early childhood.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Technical Drawings_Siyu Luo.pdf
accessibile in internet per tutti a partire dal 25/06/2026
Descrizione: Technical Drawings
Dimensione
305.06 kB
Formato
Adobe PDF
|
305.06 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Toyhouse booklet_Siyu Luo.pdf
accessibile in internet per tutti a partire dal 25/06/2026
Descrizione: Booklet of Product
Dimensione
56.15 MB
Formato
Adobe PDF
|
56.15 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/239698