This thesis shows how the packaging can enhance the typical products' cultural value through an effective communication of their territorial origin. An important role is held by the materials' sensoriality. The packaging constitued by the rght material and accurately designed can transmit those intangible elements which characterize a territorial identity.
In questo elaborato si vuole dimostrare come il packaging può valorizzare il prodotto alimentare locale come prodotto culturale attraverso una comunicazione efficace della sua origine territoriale. A tale scopo, risulta fondamentale la sensorialità che trova particolare espressione nei materiali. L’ imballaggio costituito dal giusto materiale e accuratamente progettato può portare alla veicolazione di quegli elementi intangibili che caratterizzano un territorio.
Design e territorio. Sviluppo di sistemi prodotto per l'imballaggio di prodotti tipici
SAVIOTTI, FEDERICA
2010/2011
Abstract
This thesis shows how the packaging can enhance the typical products' cultural value through an effective communication of their territorial origin. An important role is held by the materials' sensoriality. The packaging constitued by the rght material and accurately designed can transmit those intangible elements which characterize a territorial identity.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/28201