The paper attempts to illustrate how, by enhancing the original meaning and images of these cultural features and by taking advantage of new production technologies, they can be transformed into modern products that meet the needs of the contemporary consumer market. The paper establishes a methodology of using traditional culture and elements in modern designs that is meant to provide designers with a reference for designing a modern product with cultural spirit inside. The methodology provides an interface for examining the way of designing modern cultural products. Also, the cultures will be the experience of design and in the design process. In the end, there two designs which are designed with the cultural product design methodology to show how the methodology works.
Lo scopo della tesi è di esplorare l’importanza delle culture cinesi tradizionali in un design moderno e di estrarre le loro caratteristiche culturali. La tesi cerca di illustrare come aumentare il ruolo delle caratteristiche originali di culture tradizionali e come sfruttare le nuove tecnologie di produzione. La tesi stabilisce una metodologia che usa gli elementi della cultura tradizionale in design moderno. La metodologia offre ai progettisti un punto di riferimento per la progettazione di un prodotto moderno con lo spirito culturale. La metodologia fornisce anche una guida da seguire durante il processo di progettazione. Inoltre, le culture saranno l'esperienza di progettazione e nel processo di progettazione. Alla fine, ci sono due disegni che sono stati progettati con la metodologia di progettazione del prodotto culturale, per mostrare come il metodo funziona.
New chinese design. The role of tradition
WANG, YUANYUAN
2009/2010
Abstract
The paper attempts to illustrate how, by enhancing the original meaning and images of these cultural features and by taking advantage of new production technologies, they can be transformed into modern products that meet the needs of the contemporary consumer market. The paper establishes a methodology of using traditional culture and elements in modern designs that is meant to provide designers with a reference for designing a modern product with cultural spirit inside. The methodology provides an interface for examining the way of designing modern cultural products. Also, the cultures will be the experience of design and in the design process. In the end, there two designs which are designed with the cultural product design methodology to show how the methodology works.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/2905