The main goal of this thesis work is to define the potential of Product Lifecycle Management (PLM) solution for the leisure boat industry; More specifically this work try to study and summarize literature study on Lifecycle Management Models related to Product Lifecycle Management with a specific focus on Middle of Life. Following the theory, this work practically has the aim to discuss a new lifecycle management framework, carrying out an innovating service oriented business concept for the Leisure Boat Industry based on the win-win close relationship. Moreover was been underlined the economic benefits. Hydrolift played a main role in order to was verify the outcomes and adjust them.

L’obbiettivo principale del progetto di tesi è stato quello di definire le potenzialità del Product Lifecycle Management nel mercato delle piccole imbarcazioni. Dopo un forte studio di modelli esistenti, al fine di sviluppare una soluzione innovativa, è stato scelto di focalizzarsi sull’after sales e creare un modello di Business Service Oriented. Durante il lavoro di tesi sono state evidenziate relazioni win-win tra i diversi attori del mercato e sono stati individuati i principali benefici economici. Hydrolift ha coperto un ruolo fondamentale per verificare la veridicità delle conclusioni a cui si è giunti.

How and why manage after sales data. A new business model to increase leisure boats markets revenues

AZZINI, GIANPAOLO
2010/2011

Abstract

The main goal of this thesis work is to define the potential of Product Lifecycle Management (PLM) solution for the leisure boat industry; More specifically this work try to study and summarize literature study on Lifecycle Management Models related to Product Lifecycle Management with a specific focus on Middle of Life. Following the theory, this work practically has the aim to discuss a new lifecycle management framework, carrying out an innovating service oriented business concept for the Leisure Boat Industry based on the win-win close relationship. Moreover was been underlined the economic benefits. Hydrolift played a main role in order to was verify the outcomes and adjust them.
CASSINA, JACOPO
ING II - Scuola di Ingegneria dei Sistemi
21-dic-2011
2010/2011
L’obbiettivo principale del progetto di tesi è stato quello di definire le potenzialità del Product Lifecycle Management nel mercato delle piccole imbarcazioni. Dopo un forte studio di modelli esistenti, al fine di sviluppare una soluzione innovativa, è stato scelto di focalizzarsi sull’after sales e creare un modello di Business Service Oriented. Durante il lavoro di tesi sono state evidenziate relazioni win-win tra i diversi attori del mercato e sono stati individuati i principali benefici economici. Hydrolift ha coperto un ruolo fondamentale per verificare la veridicità delle conclusioni a cui si è giunti.
Tesi di laurea Magistrale
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