This is not a project about retail. It is about emerging technologies, the growing of social networking, the opportunities around Service Design and the creation of a new user experience in the footwear business. Everyone has gone to buy sneakers. Sometimes for need, other ones for fashion; no matter which was the reason, everyone has walked through all the available stores for hours trying to get the right sneaker. By experience I can say that the 80% of the time buying sneakers is an intuitive process based in your personal preferences or needs. The course of action might be something like this: you go to dozens of stores and search through hundreds of models until WOW, you see the perfect ones, you know deep inside that someone else has designed the perfect sneakers for you. It is almost love at first sight. In the new digital economy, also footwear is being bought online. It means that companies have to find more efficient and effective ways to convince customers to use this new channel. Is it easy? I have to say it is not. However, mobile technologies are also giving us a hand in the purchasing process: specialized blogs, amazing websites, dedicated apps and social network sharing are radically changing not only the process but also the influencers around our experience inside and outside the stores. New HTML capabilities allow us even to avoid applications and go directly to an experience that looks like an app but that is 100% mobile web based. Not everything is mobile web, mobile apps and mobile everything. When referring to HTML is inevitable to talk about the traditional web, its opportunities and future in the retail industry. This thesis will also have a closer look at it, as we will see in further chapters. However, there are two main subjects to which this project particularly pays attention to: 1) shopping experience and people’s personal approach when shopping and 2) how emerging technologies help during this process. In brief, this project is about “Customers’ decision making process” in the new footwear and apparel in-store and e-commerce economy.
Il progetto di tesi non riguarda la vendita ma l’esperienza di vendita nel settore calzaturiero attraverso il canale del social networking. In particolare tratta e studia le tecnologie emergenti, e la crescita di questo spazio virtuale, le sue opportunità verso il mondo del Service Design e quello che a sua volta può offrire alla persona che si approccia a questo tipo di esperienza. Ognuno di noi ha fatto esperienza diretta nel comprare un paio di sneakers, per diverse ragioni, alcuni per necessità altri per moda, non è importante, ma ognuno si è trovato a camminare per ore per studiare diversi modelli in diversi negozi per trovare le sneakers più adatte. Siamo consapevoli che l’ottanta per cento del tempo che spendiamo per comprare un paio di scarpe lo sprechiamo nella ricerca. Comprare un paio di scarpe è un processo intuitivo che si basa sui propri gusti e sulle proprie esigenze. Le azieni che ne conseguono potrebbero essere le seguenti: attraversare una decina di negozi di scarpe e cercare tra un centinaio di modelli quando ecco che si trovano quelle perfette, che ti fanno pensare che qualcuno le abbia disegnate apposta per te, quasi come un amore a prima vista. Oggi questo processo è possibile effettuarlo virtualmente quindi le calzature possono essere comprate on-line, questo comporta uno sforzo da parte delle aziende per trovare modi efficienti ed efficaci per convincere i clienti ad utilizzare con fiducia questo nuovo canale di vendita. Una missione per niente facile. Si rileva comunque che grazie alle tecnologie mobile alcune azioni per l’utenza sono molto semplici, grazie ad esempio alla presenza di blog specializzati, siti web, applicazioni dedicate e la condivisione dei social network, che cambiano radicalmente non solo il processo, ma anche ciò che influenza la nostra esperienza dentro e fuori il negozio. Le nuove funzionalità di HTML ci permetto di evitare le applicazioni e passare direttamente a una esperienza che si presenta come un’applicazione, ma che è al 100% web mobile based. Non tutto è web mobile e applicazioni mobili, quando parliamo di HTML è inevitabile parlare del mondo web tradizionale, delle sue opportunità e il suo futuro nel settore della vendita. così questa tesi guarderà da vicino anche questo tema come si vedrà scorrendo i capitoli. Inoltre i temi principalmente trattati saranno: esperienza d’acquisto e approccio personale durante lo shopping; e come le tecnologie emergenti permettono l’efficienza e l’efficacia di questo processo. Quindi questo progetto è sul “processo di scelta dei clienti” nella nuova economia in-store e l’e-commerce per calzature e abbigliamento.
Product service system for the footwear online and in store retail
BELLO VARGAS, MIGUEL ANGEL
2010/2011
Abstract
This is not a project about retail. It is about emerging technologies, the growing of social networking, the opportunities around Service Design and the creation of a new user experience in the footwear business. Everyone has gone to buy sneakers. Sometimes for need, other ones for fashion; no matter which was the reason, everyone has walked through all the available stores for hours trying to get the right sneaker. By experience I can say that the 80% of the time buying sneakers is an intuitive process based in your personal preferences or needs. The course of action might be something like this: you go to dozens of stores and search through hundreds of models until WOW, you see the perfect ones, you know deep inside that someone else has designed the perfect sneakers for you. It is almost love at first sight. In the new digital economy, also footwear is being bought online. It means that companies have to find more efficient and effective ways to convince customers to use this new channel. Is it easy? I have to say it is not. However, mobile technologies are also giving us a hand in the purchasing process: specialized blogs, amazing websites, dedicated apps and social network sharing are radically changing not only the process but also the influencers around our experience inside and outside the stores. New HTML capabilities allow us even to avoid applications and go directly to an experience that looks like an app but that is 100% mobile web based. Not everything is mobile web, mobile apps and mobile everything. When referring to HTML is inevitable to talk about the traditional web, its opportunities and future in the retail industry. This thesis will also have a closer look at it, as we will see in further chapters. However, there are two main subjects to which this project particularly pays attention to: 1) shopping experience and people’s personal approach when shopping and 2) how emerging technologies help during this process. In brief, this project is about “Customers’ decision making process” in the new footwear and apparel in-store and e-commerce economy.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2011_12_Bello_Vargas_Miguel_Angel.pdf
accessibile in internet solo dagli utenti autorizzati
Descrizione: Thesis text
Dimensione
32.44 MB
Formato
Adobe PDF
|
32.44 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/39301