Topic Reweaving the Urban Fabric at the Erie Lakefront, Cleveland (Ohio) (With a design focus on the Multi-Modal Transportation Interchange) (Reconciliation of the urban infrastructure, planning interventions and feasibility analysis of the area encompassing a large scale commercial and residential activity, and finally proposing an architectural solution for Multi-Modal Transportation Hub) Rational Behind the Project Cleveland, a formerly significant city, was leading a slightly melancholy existence. Once a major port & manufacturing hub during the Industrial Revolution, it had fallen into hard times, especially after the World War II, due to a shift in the gravity from waterways and railways to roadways and highways. But recently, the rising fuel costs, considerable interest in sustainability and rising complexities of urban spaces due to inapt juxtaposition of various infrastructural elements provokes us to take an insight into the fabrication of these urban spaces and their dilemma in the form of redundant or exhaustive usage, absence or abundance, inappropriate location, etc. and has led to a pondering upon the validity of the “Instrumental/Operational” planning concepts and role of “Theoretical” planning concepts. The reconciliation of the urban tissues of the area and remodeling of the transportation hub and facilities will transform Cleveland and make it significant in a completely synthetic way. Aims Understanding of the existing facilities on the site and justify their use, removal, and/or adaptation, thereby identify the existing “pockets of disenchantment” in the project area, and their possible roots. Understanding of the existing roads and highway alignments on the site and justify their use, removal and/or adaptation. Investigating the ongoing/proposed developments in the area, evaluating the adjacent planning initiatives, and, where appropriate, incorporate influential planning concepts into the planning strategy for the multi-modal transportation center. Balance the requirements of each mode of transportation and resolve the complex infrastructure program with innovative facility planning strategies. Objectives Optimally redevelop the urban fabric of the Erie Lakefront by giving a balanced, justified and judicious weight-age to each of the provided space/function/facility, in the end, drawing a feasibility analysis to establish the validity of the proposal. Propose an architectural solution for the Multi-Modal Transportation Hub in Cleveland at the north end of the historic “Mall”. Establish a significant pedestrian connection from the “Mall” to North Coast Harbor. This connection is to provide 24-hour public access from Downtown to the Lakefront. The current site configuration creates a confusing overlay of infrastructure, smaller transit facilities, rail lines, and largely un-useable residual land. The new proposal shall evaluate the relationships between infrastructure, facility, adjacent development opportunity, and pedestrian way-finding to develop an integrated design and planning strategy. The site provides a number of sectional opportunities in exploring how this new hub will redefine and enhance the connection from Downtown to North Coast Harbor and Lake Erie. The proposal shall provide the city with a connection to Cleveland’s history as an important rail hub and prepare the city for the next evolution of transportation.

Topic Ritessere il tessuto urbano a Cleveland Erie Lakefront, (Ohio) (Con una particolare attenzione progettuale sul trasporto multimodale di interscambio) (Conciliazione delle infrastrutture urbane, interventi di pianificazione e analisi di fattibilità della zona che comprende attività di larga scala commerciale e residenziale, e, infine, proponendo una soluzione architettonica per il multi-modali di trasporto Hub) Razionale alla base del progetto Cleveland, una città un tempo importante, stava conducendo una vita un po 'malinconico. Una volta che un importante porto e centro di produzione durante la rivoluzione industriale, era caduta in tempi difficili, soprattutto dopo la seconda guerra mondiale, a causa di uno spostamento della gravità da corsi d'acqua e ferrovie alle strade e autostrade. Ma di recente, i costi crescenti del carburante, un notevole interesse nella sostenibilità e la complessità crescente di spazi urbani a causa di inadatto giustapposizione di vari elementi infrastrutturali ci provoca a prendere una visione la realizzazione di questi spazi urbani e il loro dilemma, sotto forma di uso ridondante o esauriente , l'assenza o l'abbondanza, inadeguato ubicazione, ecc e ha portato ad una riflettere sulla validità del "Instrumental / operativo" concetti di programmazione e ruolo dei "teorici" concetti di pianificazione. La riconciliazione dei tessuti urbani della zona e il rimodellamento del mozzo di trasporto e servizi trasformerà Cleveland e rendere significativo in un modo completamente sintetico. Obiettivi La comprensione delle strutture esistenti sul sito e giustificare il loro uso, la rimozione e / o adattamento, quindi identificare l'attuale "sacche di disincanto" nella zona di progetto, e le loro radici possibile. La comprensione delle strade esistenti e allineamenti autostrada sul sito e giustificare il loro uso, la rimozione e / o adattamento. Indagare gli sviluppi in corso / proposte nel settore, valutare le iniziative di pianificazione adiacenti, e, se necessario, integrare i concetti di pianificazione influente nella strategia di pianificazione per il centro di trasporto multi-modale. Equilibrio le esigenze di ogni modalità di trasporto e di risolvere il complesso programma di infrastrutture con strategie innovative di pianificazione struttura. Obiettivi Ottimamente riqualificare il tessuto urbano del Lungolago Erie dando una equilibrata, giusta e giudiziosa peso-età a ciascuno di spazio / funzione / struttura, alla fine, tracciando una analisi di fattibilità per stabilire la validità della proposta. Proporre una soluzione architettonica per il trasporto multimodale Hub a Cleveland, a nord della storica "Mall". Stabilire una connessione significativa pedonale dal "Mall" di North Coast Harbor. Questa connessione è quello di fornire 24 ore di accesso del pubblico dal centro al lungolago. La configurazione attuale sito crea una sovrapposizione confusa di infrastrutture, strutture di transito più piccoli, linee ferroviarie, e in gran parte del territorio non-utilizzabile residuo. La nuova proposta è valutare le relazioni tra infrastrutture, impianti, opportunità di sviluppo adiacenti, e via pedonale-Riuscire a sviluppare una progettazione integrata e la strategia di pianificazione. Il sito fornisce una serie di opportunità sezionale appurare in che modo questo nuovo hub a ridefinire e migliorare il collegamento dal centro di North Coast Harbor e il Lago Erie. La proposta è dotare la città di una connessione con la storia di Cleveland come un importante nodo ferroviario e preparare la città per la prossima evoluzione di trasporto.

Reweaving Cleveland's Erie lakefront

SINGH, VIBHOR MUKUL
2009/2010

Abstract

Topic Reweaving the Urban Fabric at the Erie Lakefront, Cleveland (Ohio) (With a design focus on the Multi-Modal Transportation Interchange) (Reconciliation of the urban infrastructure, planning interventions and feasibility analysis of the area encompassing a large scale commercial and residential activity, and finally proposing an architectural solution for Multi-Modal Transportation Hub) Rational Behind the Project Cleveland, a formerly significant city, was leading a slightly melancholy existence. Once a major port & manufacturing hub during the Industrial Revolution, it had fallen into hard times, especially after the World War II, due to a shift in the gravity from waterways and railways to roadways and highways. But recently, the rising fuel costs, considerable interest in sustainability and rising complexities of urban spaces due to inapt juxtaposition of various infrastructural elements provokes us to take an insight into the fabrication of these urban spaces and their dilemma in the form of redundant or exhaustive usage, absence or abundance, inappropriate location, etc. and has led to a pondering upon the validity of the “Instrumental/Operational” planning concepts and role of “Theoretical” planning concepts. The reconciliation of the urban tissues of the area and remodeling of the transportation hub and facilities will transform Cleveland and make it significant in a completely synthetic way. Aims Understanding of the existing facilities on the site and justify their use, removal, and/or adaptation, thereby identify the existing “pockets of disenchantment” in the project area, and their possible roots. Understanding of the existing roads and highway alignments on the site and justify their use, removal and/or adaptation. Investigating the ongoing/proposed developments in the area, evaluating the adjacent planning initiatives, and, where appropriate, incorporate influential planning concepts into the planning strategy for the multi-modal transportation center. Balance the requirements of each mode of transportation and resolve the complex infrastructure program with innovative facility planning strategies. Objectives Optimally redevelop the urban fabric of the Erie Lakefront by giving a balanced, justified and judicious weight-age to each of the provided space/function/facility, in the end, drawing a feasibility analysis to establish the validity of the proposal. Propose an architectural solution for the Multi-Modal Transportation Hub in Cleveland at the north end of the historic “Mall”. Establish a significant pedestrian connection from the “Mall” to North Coast Harbor. This connection is to provide 24-hour public access from Downtown to the Lakefront. The current site configuration creates a confusing overlay of infrastructure, smaller transit facilities, rail lines, and largely un-useable residual land. The new proposal shall evaluate the relationships between infrastructure, facility, adjacent development opportunity, and pedestrian way-finding to develop an integrated design and planning strategy. The site provides a number of sectional opportunities in exploring how this new hub will redefine and enhance the connection from Downtown to North Coast Harbor and Lake Erie. The proposal shall provide the city with a connection to Cleveland’s history as an important rail hub and prepare the city for the next evolution of transportation.
ARC I - Facolta' di Architettura e Società
21-ott-2010
2009/2010
Topic Ritessere il tessuto urbano a Cleveland Erie Lakefront, (Ohio) (Con una particolare attenzione progettuale sul trasporto multimodale di interscambio) (Conciliazione delle infrastrutture urbane, interventi di pianificazione e analisi di fattibilità della zona che comprende attività di larga scala commerciale e residenziale, e, infine, proponendo una soluzione architettonica per il multi-modali di trasporto Hub) Razionale alla base del progetto Cleveland, una città un tempo importante, stava conducendo una vita un po 'malinconico. Una volta che un importante porto e centro di produzione durante la rivoluzione industriale, era caduta in tempi difficili, soprattutto dopo la seconda guerra mondiale, a causa di uno spostamento della gravità da corsi d'acqua e ferrovie alle strade e autostrade. Ma di recente, i costi crescenti del carburante, un notevole interesse nella sostenibilità e la complessità crescente di spazi urbani a causa di inadatto giustapposizione di vari elementi infrastrutturali ci provoca a prendere una visione la realizzazione di questi spazi urbani e il loro dilemma, sotto forma di uso ridondante o esauriente , l'assenza o l'abbondanza, inadeguato ubicazione, ecc e ha portato ad una riflettere sulla validità del "Instrumental / operativo" concetti di programmazione e ruolo dei "teorici" concetti di pianificazione. La riconciliazione dei tessuti urbani della zona e il rimodellamento del mozzo di trasporto e servizi trasformerà Cleveland e rendere significativo in un modo completamente sintetico. Obiettivi La comprensione delle strutture esistenti sul sito e giustificare il loro uso, la rimozione e / o adattamento, quindi identificare l'attuale "sacche di disincanto" nella zona di progetto, e le loro radici possibile. La comprensione delle strade esistenti e allineamenti autostrada sul sito e giustificare il loro uso, la rimozione e / o adattamento. Indagare gli sviluppi in corso / proposte nel settore, valutare le iniziative di pianificazione adiacenti, e, se necessario, integrare i concetti di pianificazione influente nella strategia di pianificazione per il centro di trasporto multi-modale. Equilibrio le esigenze di ogni modalità di trasporto e di risolvere il complesso programma di infrastrutture con strategie innovative di pianificazione struttura. Obiettivi Ottimamente riqualificare il tessuto urbano del Lungolago Erie dando una equilibrata, giusta e giudiziosa peso-età a ciascuno di spazio / funzione / struttura, alla fine, tracciando una analisi di fattibilità per stabilire la validità della proposta. Proporre una soluzione architettonica per il trasporto multimodale Hub a Cleveland, a nord della storica "Mall". Stabilire una connessione significativa pedonale dal "Mall" di North Coast Harbor. Questa connessione è quello di fornire 24 ore di accesso del pubblico dal centro al lungolago. La configurazione attuale sito crea una sovrapposizione confusa di infrastrutture, strutture di transito più piccoli, linee ferroviarie, e in gran parte del territorio non-utilizzabile residuo. La nuova proposta è valutare le relazioni tra infrastrutture, impianti, opportunità di sviluppo adiacenti, e via pedonale-Riuscire a sviluppare una progettazione integrata e la strategia di pianificazione. Il sito fornisce una serie di opportunità sezionale appurare in che modo questo nuovo hub a ridefinire e migliorare il collegamento dal centro di North Coast Harbor e il Lago Erie. La proposta è dotare la città di una connessione con la storia di Cleveland come un importante nodo ferroviario e preparare la città per la prossima evoluzione di trasporto.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/4161