The pitting damage is, still today, one of the main limits for the load carrying capacity of gear transmissions. In the modern gear industry , the increase of the pitting strength of gears is achieved mainly through the development of new combinations of materials and heat-treatment processes. According to international standards, in order to evaluate and to certify the increases in gear performance obtained by means of these developments it is necessary to perform experimental tests on gears using specifically designed test benches under controlled test conditions. This thesis presents the experimental results obtained in order to characterized the pitting strength of a new case-carburized steel and the design of a custommade telemetric torquemeter for the test bench utilized. Moreover, it describes a diagnostic system based on vibration analysis that has been developed during the experimental tests in order to identify pitting damage in gears.
cedimento delle trasmissioni ad ingranaggi. Nella moderna industria, il miglioramento delle resistenza a tale danneggiamento è ottenuto principalmente attraverso lo sviluppo di nuove combinazioni di materiali e processi di trattamento termo-chimico. Per valutare e certificare i risultati di tali sviluppi, in accordo con le più diffuse e moderne normative del settore, è necessario condurre campagne di prova su appositi banchi di prova ad ingranaggi in condizioni operative controllate. La tesi presenta i risultati sperimentali ottenuti per la caratterizzazione della resistenza a pitting di un nuovo acciaio cementato ed il progetto e la messa a punto di un torsiometro telemetrico per il banco di prova a ricircolo meccanico della potenza utilizzato per la sperimentazione. Inoltre, questa descrive il progetto e l’implementazione di un sistema per la diagnostica del danneggiamento a pitting attraverso l’analisi delle vibrazioni che è stato messo a punto durante l’attività sperimentale.
Sperimentazione e diagnostica del danneggiamento per pitting di ingranaggi cilindrici
TASSALINI, CARLOALBERTO
2009/2010
Abstract
The pitting damage is, still today, one of the main limits for the load carrying capacity of gear transmissions. In the modern gear industry , the increase of the pitting strength of gears is achieved mainly through the development of new combinations of materials and heat-treatment processes. According to international standards, in order to evaluate and to certify the increases in gear performance obtained by means of these developments it is necessary to perform experimental tests on gears using specifically designed test benches under controlled test conditions. This thesis presents the experimental results obtained in order to characterized the pitting strength of a new case-carburized steel and the design of a custommade telemetric torquemeter for the test bench utilized. Moreover, it describes a diagnostic system based on vibration analysis that has been developed during the experimental tests in order to identify pitting damage in gears.File | Dimensione | Formato | |
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