This work concern a numerical and experimental study about the effects of the embankment scenario on railway vehicles subjected to crosswind. This study has been carried out through wind tunnel tests on a 1:45 scaled ETR500 train, using different scenario lengths and edge geometries. Numerical analysis has also been performed through CFD codes in order to simulate a condition closer to real one of an infinitely long scenario.
In questo lavoro è stato svolto uno studio numerico-sperimentale sugli effetti dello scenario rilevato sui veicoli ferroviari soggetti a vento trasversale. Tale studio è stato condotto con dei test in galleria del vento su di un treno ETR500 in scala 1:45, usando differenti lunghezze di scenario e geometrie di estremità. E' stata eseguita, inoltre, un'analisi numerica con codici di calcolo CFD per la simulazione, più simile alla realtà, di scenario infinitamente lungo.
Analisi numerico-sperimentale dell'effetto di uno scenario tipo rilevato sul comportamento aerodinamico di un treno ad alta velocità
GALLI, FILIPPO;FIOCCO, FABIO
2011/2012
Abstract
This work concern a numerical and experimental study about the effects of the embankment scenario on railway vehicles subjected to crosswind. This study has been carried out through wind tunnel tests on a 1:45 scaled ETR500 train, using different scenario lengths and edge geometries. Numerical analysis has also been performed through CFD codes in order to simulate a condition closer to real one of an infinitely long scenario.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/49641