This thesis is aimed at creating new spaces for the reception. Privileged target in this case is childhood as the main reference, is under research is being concept.La research puts its bases and analyzes the interaction between the internal and the animated film of a particular director: Hayao Miyazaki. This report was thorough in terms of color usage in order to arouse emotions and feelings, so that the same colors can be managed at the project level in the creation of new atmosphere for the interior.
Questa tesi è orientata alla creazione di nuovi spazi per l’accoglienza. Il target di riferimento privilegiato è in questo caso l’infanzia come riferimento principale, sia in fase di ricerca sia in fase di concept.La ricerca pone le sue basi e analizza l’interazione tra interni e il cinema di animazione di un particolare regista: Hayao Miyazaki. Questo rapporto è stato approfondito sotto il profilo dell’utilizzo del colore al fine di suscitare emozioni e sentimenti, in modo tale che gli stessi colori possano essere gestiti a livello progettuale nella creazione di nuove atmosfere per gli interni.
Il colore delle anime. L'emozionalità del colore dal cinema d'animazione agli spazi per l'accoglienza
ELIA, IRENE
2010/2011
Abstract
This thesis is aimed at creating new spaces for the reception. Privileged target in this case is childhood as the main reference, is under research is being concept.La research puts its bases and analyzes the interaction between the internal and the animated film of a particular director: Hayao Miyazaki. This report was thorough in terms of color usage in order to arouse emotions and feelings, so that the same colors can be managed at the project level in the creation of new atmosphere for the interior.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2012_04_Elia.pdf
solo utenti autorizzati dal 03/04/2015
Descrizione: Testo della tesi
Dimensione
82.39 MB
Formato
Adobe PDF
|
82.39 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/54921