This paper set out to explain how the luxury industries driven by a combination of public actions and legislative proposals, have found the need to employ socially responsible operations such as the Triple Bottom Line; having social, economic, technological and environment issues at the heart of their new marketing strategies; and how Ingredient Branding and Processes Certification can be used to supply the transparency and credibility demanded by customers to make informed purchase decisions. It establishes the importance of processes certification schemes like the Kimberley Process to marketing, and henceforth why companies such as Tiffany has gained much marketing exposure due to the company’s strong position on sustainability. It also looks at the sustainable luxury customers’ needs, and how to integrate quality and marketing tools into the new product or service concept in order to address those needs. From the literature review a 12 step tool was developed to use the Critical Success Factors profile to generate information used for maximizing the quality offering in a new concept product by introducing ingredient branding into the Quality Function Deployment (QDF) Matrix of the new product or service planning. The literature will explain how the CSFs of the brand strategy for the product or service can be matched against Quality Dimensions in order to identify which CSFs offer increased quality value and strategic differentiation. Also, how modifying the Quality Function Deployment Matrix to introduce and integrating CSFs, ingredient partners and evidence of processes certification, making it possible to select strategic value-chain-partnerships at this level, and ultimately an Ingredient Brand for Inbranding. Considerations for the ingredient branding strategy were briefly introduced, including an additional four considerations not previously stated in Ingredient branding literature. It looks at service as an ingredient brand. And finally it take a look at how the product benefits from the marketing campaign of both the host brand and the ingredient brand, which supports the product with a very efficient marketing cocktail geared at providing the consumer with the compelling reassurance of the product superiority at the point of sales, since this is where most purchasing decisions are made. A flow chart is used to demonstrate how this is achieved by having an effective two-way information exchange channels between the customer, the end product brand and the supply chain provided by the B2B2C marketing strategy. This communication also further facilitates a feed on information from the customer through the chain to improve innovation, customer satisfaction, and ultimately the better market performance of the products and services. The model developed demonstrates how the ingredient branding along with processes certification can provide an effective marketing tool for sustainable luxury segments in these various luxury industries.

Il presente documento a spiegare come le industrie del lusso guidato da una combinazione di azioni pubbliche e le proposte legislative, hanno trovato la necessità di impiegare le operazioni socialmente responsabili come il Triple Bottom Line; avendo problemi sociali, economici, tecnologici e ambiente al centro di le loro nuove strategie di marketing e come ingrediente di branding e processi di certificazione può essere utilizzata per alimentare la trasparenza e la credibilità richiesti dai clienti per prendere decisioni di acquisto informate. Essa stabilisce l'importanza dei sistemi di certificazione processi, come il Kimberley Process e la commercializzazione e d'ora in poi per cui le aziende come Tiffany ha guadagnato l'esposizione molto marketing grazie alla forte posizione dell'azienda sulla sostenibilità. Esso esamina inoltre le esigenze dei clienti di lusso sostenibile ', e come integrare strumenti di qualità e la commercializzazione nel nuovo prodotto o concetto di servizio al fine di rispondere a queste esigenze. Dalla revisione della letteratura un 12 strumento passo è stato sviluppato per utilizzare la Critical Success Factors profilo per generare le informazioni utilizzate per massimizzare l'offerta di qualità in un prodotto nuovo concetto introducendo ingrediente branding nel Quality Function Deployment (QDF) Matrix del nuovo prodotto o servizio pianificazione. La letteratura spiegherà come il QCS della strategia di marchio per il prodotto o il servizio può essere confrontato con le dimensioni di qualità al fine di individuare quali QCS offrono una maggiore qualità e il valore strategico di differenziazione. Inoltre, come modifica del Quality Function Deployment Matrix per introdurre e integrare QCS, partner ingrediente e la prova della certificazione dei processi, che permette di selezionare strategica della catena del valore-partenariati a questo livello e, infine, un marchio Ingredienti per Inbranding. Considerazioni per la strategia di branding ingrediente sono stati brevemente introdotti, tra cui altri quattro considerazioni non già affermato in letteratura Ingrediente branding. Prende in servizio come brand. E, infine, dare un'occhiata a come i benefici prodotti dalla campagna di marketing di entrambe i brand di accoglienza e il marchio ingrediente, che supporta il prodotto con un cocktail di marketing molto efficace orientata a fornire al consumatore, con la rassicurazione convincenti della superiorità del prodotto al punto di vendita, perché questo è dove le decisioni di acquisto più sono fatti. Un diagramma di flusso viene utilizzato per dimostrare come questo si ottiene con un efficace nei due sensi canali di scambio di informazioni tra il cliente, la marca del prodotto finale e la catena di approvvigionamento previsto dalla strategia di marketing B2B2C. La presente comunicazione anche facilita ulteriormente un feed di informazioni fornite dal cliente attraverso la catena a migliorare l'innovazione, soddisfazione del cliente e, infine, la performance migliore del mercato dei prodotti e dei servizi. Il modello sviluppato dimostra come l'ingrediente branding con le procedure di certificazione in grado di fornire un efficace strumento di marketing per i segmenti di lusso sostenibile in queste industrie di lusso vari.

Can ingredient branding and process certification be the new marketing tool for sustainable luxury products

ANDERSON, RUSSELL FITZ OSBERT
2009/2010

Abstract

This paper set out to explain how the luxury industries driven by a combination of public actions and legislative proposals, have found the need to employ socially responsible operations such as the Triple Bottom Line; having social, economic, technological and environment issues at the heart of their new marketing strategies; and how Ingredient Branding and Processes Certification can be used to supply the transparency and credibility demanded by customers to make informed purchase decisions. It establishes the importance of processes certification schemes like the Kimberley Process to marketing, and henceforth why companies such as Tiffany has gained much marketing exposure due to the company’s strong position on sustainability. It also looks at the sustainable luxury customers’ needs, and how to integrate quality and marketing tools into the new product or service concept in order to address those needs. From the literature review a 12 step tool was developed to use the Critical Success Factors profile to generate information used for maximizing the quality offering in a new concept product by introducing ingredient branding into the Quality Function Deployment (QDF) Matrix of the new product or service planning. The literature will explain how the CSFs of the brand strategy for the product or service can be matched against Quality Dimensions in order to identify which CSFs offer increased quality value and strategic differentiation. Also, how modifying the Quality Function Deployment Matrix to introduce and integrating CSFs, ingredient partners and evidence of processes certification, making it possible to select strategic value-chain-partnerships at this level, and ultimately an Ingredient Brand for Inbranding. Considerations for the ingredient branding strategy were briefly introduced, including an additional four considerations not previously stated in Ingredient branding literature. It looks at service as an ingredient brand. And finally it take a look at how the product benefits from the marketing campaign of both the host brand and the ingredient brand, which supports the product with a very efficient marketing cocktail geared at providing the consumer with the compelling reassurance of the product superiority at the point of sales, since this is where most purchasing decisions are made. A flow chart is used to demonstrate how this is achieved by having an effective two-way information exchange channels between the customer, the end product brand and the supply chain provided by the B2B2C marketing strategy. This communication also further facilitates a feed on information from the customer through the chain to improve innovation, customer satisfaction, and ultimately the better market performance of the products and services. The model developed demonstrates how the ingredient branding along with processes certification can provide an effective marketing tool for sustainable luxury segments in these various luxury industries.
ING II - Facolta' di Ingegneria dei Sistemi
20-dic-2010
2009/2010
Il presente documento a spiegare come le industrie del lusso guidato da una combinazione di azioni pubbliche e le proposte legislative, hanno trovato la necessità di impiegare le operazioni socialmente responsabili come il Triple Bottom Line; avendo problemi sociali, economici, tecnologici e ambiente al centro di le loro nuove strategie di marketing e come ingrediente di branding e processi di certificazione può essere utilizzata per alimentare la trasparenza e la credibilità richiesti dai clienti per prendere decisioni di acquisto informate. Essa stabilisce l'importanza dei sistemi di certificazione processi, come il Kimberley Process e la commercializzazione e d'ora in poi per cui le aziende come Tiffany ha guadagnato l'esposizione molto marketing grazie alla forte posizione dell'azienda sulla sostenibilità. Esso esamina inoltre le esigenze dei clienti di lusso sostenibile ', e come integrare strumenti di qualità e la commercializzazione nel nuovo prodotto o concetto di servizio al fine di rispondere a queste esigenze. Dalla revisione della letteratura un 12 strumento passo è stato sviluppato per utilizzare la Critical Success Factors profilo per generare le informazioni utilizzate per massimizzare l'offerta di qualità in un prodotto nuovo concetto introducendo ingrediente branding nel Quality Function Deployment (QDF) Matrix del nuovo prodotto o servizio pianificazione. La letteratura spiegherà come il QCS della strategia di marchio per il prodotto o il servizio può essere confrontato con le dimensioni di qualità al fine di individuare quali QCS offrono una maggiore qualità e il valore strategico di differenziazione. Inoltre, come modifica del Quality Function Deployment Matrix per introdurre e integrare QCS, partner ingrediente e la prova della certificazione dei processi, che permette di selezionare strategica della catena del valore-partenariati a questo livello e, infine, un marchio Ingredienti per Inbranding. Considerazioni per la strategia di branding ingrediente sono stati brevemente introdotti, tra cui altri quattro considerazioni non già affermato in letteratura Ingrediente branding. Prende in servizio come brand. E, infine, dare un'occhiata a come i benefici prodotti dalla campagna di marketing di entrambe i brand di accoglienza e il marchio ingrediente, che supporta il prodotto con un cocktail di marketing molto efficace orientata a fornire al consumatore, con la rassicurazione convincenti della superiorità del prodotto al punto di vendita, perché questo è dove le decisioni di acquisto più sono fatti. Un diagramma di flusso viene utilizzato per dimostrare come questo si ottiene con un efficace nei due sensi canali di scambio di informazioni tra il cliente, la marca del prodotto finale e la catena di approvvigionamento previsto dalla strategia di marketing B2B2C. La presente comunicazione anche facilita ulteriormente un feed di informazioni fornite dal cliente attraverso la catena a migliorare l'innovazione, soddisfazione del cliente e, infine, la performance migliore del mercato dei prodotti e dei servizi. Il modello sviluppato dimostra come l'ingrediente branding con le procedure di certificazione in grado di fornire un efficace strumento di marketing per i segmenti di lusso sostenibile in queste industrie di lusso vari.
Tesi di laurea Magistrale
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