With the continuous develop of globalization, the increasingly fierce competition between cities is focusing on human resources, technology, capital and so on. At the face of the complex international competition, city marketing has become an important strategic tool to promote development and enhance the competitiveness of the city. Therefore, many cities regard the city marketing as a guideline principle to city urban image propagating,and carry on marketing activities. The first important objective of city marketing is urban image marketing. As the carrier of urban image, the city tourism not only can express traditional customs and manners of the city, but also can show the internal characteristics of the city to the world. On the background of city marketing, this paper takes city tourism marketing as the starting point to discuss the city marketing in theory and practice, it will be important and significant to urban tourism development, urban image building,and marketing strategy making for tourist enterprises. In order to discuss the role tourism marketing is playing in city marketing, this paper has summerized 10 following factors, which are, resource value, brand value, space value, government, resident, tourist, enterprise, public strength, infrastructure, and surrounding environment. By following the tourism development strategy, to achieve a combination of city marketing and city tourism, and to get an all-win situation during city marketing. This paper takes an example as the city of Tianjin. By comprehensively analysing the current situation and the focused-developing areas in the city of Tianjin, to put forward tourism develop strategies. And to build the city of Tianjin as an international port city, the economic center of northern and eco-city.

Con il continuo sviluppo della globalizzazione, la concorrenza sempre più agguerrita tra le città si concentra sulle risorse umane, tecnologie, capitali e così via. Alla faccia della concorrenza internazionale complesso, il marketing della città è diventata un importante strumento strategico per promuovere lo sviluppo e accrescere la competitività della città. Di conseguenza, molte città considerano il city marketing come principio guida per moltiplicazione immagine urbana della città, e svolgere attività di marketing. Il primo obiettivo importante della city marketing è il marketing immagine urbana. Poiché il vettore di immagine urbana, il turismo della città, non solo può esprimere costumi tradizionali e costumi della città, ma anche in grado di mostrare le caratteristiche interne della città al mondo. Sullo sfondo del marketing della città, questo documento tiene marketing turistico della città come punto di partenza per discutere la commercializzazione città in teoria e in pratica, sarà importante e significativo per lo sviluppo del turismo urbano, costruzione dell'immagine urbana e strategia di marketing fare per le aziende turistiche. Al fine di discutere il marketing turistico ruolo sta giocando nel marketing della città, questo documento ha riassunti 10 fattori seguenti, che sono, il valore delle risorse, il valore del marchio, il valore dello spazio, del governo, residenti, turisti, imprese, la forza pubblica, le infrastrutture e l'ambiente circostante . Seguendo la strategia di sviluppo turistico, per ottenere una combinazione di city marketing e del turismo della città, e per ottenere un all-win durante la commercializzazione città. Questo documento tiene un esempio come la città di Tianjin. Con esauriente analisi della situazione attuale e le aree in via di sviluppo mirato nella città di Tianjin, a presentare turismo sviluppare strategie. E per costruire la città di Tianjin come porto internazionale della città, il centro economico del nord ed eco-città.

Urban image and city tourism marketing in the city of Tianjin

TONG, PENGCHENG
2011/2012

Abstract

With the continuous develop of globalization, the increasingly fierce competition between cities is focusing on human resources, technology, capital and so on. At the face of the complex international competition, city marketing has become an important strategic tool to promote development and enhance the competitiveness of the city. Therefore, many cities regard the city marketing as a guideline principle to city urban image propagating,and carry on marketing activities. The first important objective of city marketing is urban image marketing. As the carrier of urban image, the city tourism not only can express traditional customs and manners of the city, but also can show the internal characteristics of the city to the world. On the background of city marketing, this paper takes city tourism marketing as the starting point to discuss the city marketing in theory and practice, it will be important and significant to urban tourism development, urban image building,and marketing strategy making for tourist enterprises. In order to discuss the role tourism marketing is playing in city marketing, this paper has summerized 10 following factors, which are, resource value, brand value, space value, government, resident, tourist, enterprise, public strength, infrastructure, and surrounding environment. By following the tourism development strategy, to achieve a combination of city marketing and city tourism, and to get an all-win situation during city marketing. This paper takes an example as the city of Tianjin. By comprehensively analysing the current situation and the focused-developing areas in the city of Tianjin, to put forward tourism develop strategies. And to build the city of Tianjin as an international port city, the economic center of northern and eco-city.
ING II - Scuola di Ingegneria dei Sistemi
4-ott-2012
2011/2012
Con il continuo sviluppo della globalizzazione, la concorrenza sempre più agguerrita tra le città si concentra sulle risorse umane, tecnologie, capitali e così via. Alla faccia della concorrenza internazionale complesso, il marketing della città è diventata un importante strumento strategico per promuovere lo sviluppo e accrescere la competitività della città. Di conseguenza, molte città considerano il city marketing come principio guida per moltiplicazione immagine urbana della città, e svolgere attività di marketing. Il primo obiettivo importante della city marketing è il marketing immagine urbana. Poiché il vettore di immagine urbana, il turismo della città, non solo può esprimere costumi tradizionali e costumi della città, ma anche in grado di mostrare le caratteristiche interne della città al mondo. Sullo sfondo del marketing della città, questo documento tiene marketing turistico della città come punto di partenza per discutere la commercializzazione città in teoria e in pratica, sarà importante e significativo per lo sviluppo del turismo urbano, costruzione dell'immagine urbana e strategia di marketing fare per le aziende turistiche. Al fine di discutere il marketing turistico ruolo sta giocando nel marketing della città, questo documento ha riassunti 10 fattori seguenti, che sono, il valore delle risorse, il valore del marchio, il valore dello spazio, del governo, residenti, turisti, imprese, la forza pubblica, le infrastrutture e l'ambiente circostante . Seguendo la strategia di sviluppo turistico, per ottenere una combinazione di city marketing e del turismo della città, e per ottenere un all-win durante la commercializzazione città. Questo documento tiene un esempio come la città di Tianjin. Con esauriente analisi della situazione attuale e le aree in via di sviluppo mirato nella città di Tianjin, a presentare turismo sviluppare strategie. E per costruire la città di Tianjin come porto internazionale della città, il centro economico del nord ed eco-città.
Tesi di laurea Magistrale
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