Today we live in a world with a global market. As the market moves towards globalization, the design tends to localization. Maintain the identity of the design seems to be one of the key issues to make the product attractive and competitive The relationship between design and culture is increasingly evident in a globalized market, where the products have value cultural influences and at the same time promoting that same culture. The product is based on a cultural basis that through the use of a cosmopolitan language is able to conquer the international market. This process is called cross-cultural design which is to assess the habits, customs and psychology of local consumption of the places where you will be offered the product. I am Chinese and I'm going to put my culture in the project, in order to adapt the product to the Chinese market, with many potential customers. In China in the 70's was made the Great Cultural Revolution which led to a break with tradition, encouraging openness to Western cultures. In contemporary times, however, the Chinese tradition is catching importance and products with characteristic features are much appreciated. To make good Cross-culture design is necessary to know their own culture and that of the country in order to understand the differences. From these differences arise the curiosity that evolve in interest, from which they draw inspiration, and transformations. Cross-cultural design is therefore based on two fundamental concepts: the differences and changes. This thesis analyzes the relationship between my culture and the west. It examines the company Flou, its current products and research for the Chinese market, the evolutionary history of the beds in China and Europe and the relationship between the furniture and the bedroom to expand the company's market in China.

Oggi viviamo in un mondo dal mercato globale. Mentre il mercato si dirige verso la globalizzazione, il design tende alla localizzazione. Mantenere l’identità del design sembra essere una delle questioni chiave per rendere il prodotto attraente e competitivo Il rapporto tra la progettazione e la cultura è sempre più evidente in un mercato globalizzato, dove i prodotti acquistano valore dalle influenze culturali e contemporaneamente promuovono questa stessa cultura. Il prodotto è fondato su una base culturale che tramite l’utilizzo di un linguaggio cosmopolita riesce a conquistare il mercato internazionale. Questo procedimento si chiama cross-culture design che deve valutare le abitudini, i costumi e la psicologia di consumo locale dei luoghi dove verrà proposto il prodotto. Io sono cinese e ho intenzione di inserire la mia cultura nel progetto, in modo da adattare il prodotto al grande mercato cinese, con molti potenziali clienti. In Cina negli anni 70 è avvenuta la Grande Rivoluzione Culturale che ha provocato una rottura con la tradizione, favorendo l’apertura verso le culture occidentali. In epoca contemporanea però la tradizione cinese sta recuperando importanza e i prodotti con elementi caratteristici sono molto apprezzati. Per far bene Cross-culture design è necessario conoscere la propria cultura e quella dell’altro paese per capirne le differenze. Da queste differenze nascono le curiosità, che si evolvono in interessi, da cui si traggono le ispirazioni, quindi le trasformazioni. Il Cross-culture design è quindi fondato su 2 concetti fondamentali: le differenze e le trasformazioni. In questa tesi si analizza il rapporto tra la mia cultura e quella occidentale. Si esamina l’azienda Flou, i suoi attuali prodotti e la ricerca di mercato cinese, la storia evoluzionistica dei letti in Cina e in Europa e la relazione tra i mobili e la camera da letto per espandere il mercato dell’azienda anche in Cina.

Cross cultural design : un sistema letto che incrocia la cultura cinese e quella europea

HUANG, QIN
2011/2012

Abstract

Today we live in a world with a global market. As the market moves towards globalization, the design tends to localization. Maintain the identity of the design seems to be one of the key issues to make the product attractive and competitive The relationship between design and culture is increasingly evident in a globalized market, where the products have value cultural influences and at the same time promoting that same culture. The product is based on a cultural basis that through the use of a cosmopolitan language is able to conquer the international market. This process is called cross-cultural design which is to assess the habits, customs and psychology of local consumption of the places where you will be offered the product. I am Chinese and I'm going to put my culture in the project, in order to adapt the product to the Chinese market, with many potential customers. In China in the 70's was made the Great Cultural Revolution which led to a break with tradition, encouraging openness to Western cultures. In contemporary times, however, the Chinese tradition is catching importance and products with characteristic features are much appreciated. To make good Cross-culture design is necessary to know their own culture and that of the country in order to understand the differences. From these differences arise the curiosity that evolve in interest, from which they draw inspiration, and transformations. Cross-cultural design is therefore based on two fundamental concepts: the differences and changes. This thesis analyzes the relationship between my culture and the west. It examines the company Flou, its current products and research for the Chinese market, the evolutionary history of the beds in China and Europe and the relationship between the furniture and the bedroom to expand the company's market in China.
LUCCHESE, FRANCESCO
ARC III - Scuola del Design
19-dic-2012
2011/2012
Oggi viviamo in un mondo dal mercato globale. Mentre il mercato si dirige verso la globalizzazione, il design tende alla localizzazione. Mantenere l’identità del design sembra essere una delle questioni chiave per rendere il prodotto attraente e competitivo Il rapporto tra la progettazione e la cultura è sempre più evidente in un mercato globalizzato, dove i prodotti acquistano valore dalle influenze culturali e contemporaneamente promuovono questa stessa cultura. Il prodotto è fondato su una base culturale che tramite l’utilizzo di un linguaggio cosmopolita riesce a conquistare il mercato internazionale. Questo procedimento si chiama cross-culture design che deve valutare le abitudini, i costumi e la psicologia di consumo locale dei luoghi dove verrà proposto il prodotto. Io sono cinese e ho intenzione di inserire la mia cultura nel progetto, in modo da adattare il prodotto al grande mercato cinese, con molti potenziali clienti. In Cina negli anni 70 è avvenuta la Grande Rivoluzione Culturale che ha provocato una rottura con la tradizione, favorendo l’apertura verso le culture occidentali. In epoca contemporanea però la tradizione cinese sta recuperando importanza e i prodotti con elementi caratteristici sono molto apprezzati. Per far bene Cross-culture design è necessario conoscere la propria cultura e quella dell’altro paese per capirne le differenze. Da queste differenze nascono le curiosità, che si evolvono in interessi, da cui si traggono le ispirazioni, quindi le trasformazioni. Il Cross-culture design è quindi fondato su 2 concetti fondamentali: le differenze e le trasformazioni. In questa tesi si analizza il rapporto tra la mia cultura e quella occidentale. Si esamina l’azienda Flou, i suoi attuali prodotti e la ricerca di mercato cinese, la storia evoluzionistica dei letti in Cina e in Europa e la relazione tra i mobili e la camera da letto per espandere il mercato dell’azienda anche in Cina.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/73168