The objective of this thesis is to demonstrate how a tool that is normally used in the field of marketing research to measure customer satisfaction can be useful and efficient in a PSS project. In particular, the aim is to improve two already existing services (Mercato della Terra di Milano and Cassetta del Contadino) starting from users’ opinions and feelings by using Net-Promoter Score
L’obiettivo di questa tesi è di dimostrare come uno strumento che normalmente è utilizzato nelle ricerche di marketing per misurare la soddisfazione dei consumatori possa essere utile ed efficiente anche in un progetto di Product Service System Design. Più nel dettaglio, lo scopo di questa tesi è di migliorare due servizi già esistenti (Mercato della Terra di Milano e Cassetta del Contadino) partendo dall’opinione e dai sentimenti degli utenti attraverso l'utilizzo del Net-Promoter Score.
NPS meets PSSD. Development of two concepts to improve Mercato della Terra and Cassetta del Contadino based on users' opinions and feelings
CASIRAGHI, FEDERICO
2011/2012
Abstract
The objective of this thesis is to demonstrate how a tool that is normally used in the field of marketing research to measure customer satisfaction can be useful and efficient in a PSS project. In particular, the aim is to improve two already existing services (Mercato della Terra di Milano and Cassetta del Contadino) starting from users’ opinions and feelings by using Net-Promoter ScoreFile | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/73262