This academic work was created with the purpose of theoretically support the tool B2B IBM Internal Value Model Expert System developed by Politecnico di Milano in collaboration with IBM. This report is divided in three parts: part A explains the current state-of-art found in literature; part B describes the benefits incurred; part C exemplifies one application to a manufacturing company. Part A talks about the definition of selling and how internet unfolds a series of advantages. The order fulfillment process is also discussed. It contains the value assessment definition and we review three models: Brun’s Methodology, Economic Value Added and the Subramaniam & Shaw Model Part B explains the major benefits for sales including pre-sales support, sales administration, and post-sales support. For customer fulfillment topics covered are order management costs, administrative costs, error management and fulfillment lead-time. Part C illustrates one example using the tool by applying into a manufacturing firm. The methodology is described first and then is applied to a real case. Results are shown just for information purposes as they were not confirmed by the company. Conclusions of this report confirmed the methodology created by Politecnico di Milano and IBM jointly as one of the best effort to quantify benefits driven by eProcurement strategies.

Questo lavoro accademico è stato creato con lo scopo di sostegno teorico dello strumento B2B IBM Internal Expert System Modello Qualità sviluppato dal Politecnico di Milano in collaborazione con IBM. La presente relazione è divisa in tre parti: parte A illustra l'attuale stato dell'arte nella letteratura, parte B descrive i benefici sostenuti; C parte esemplifica un'applicazione a una società di produzione. Parte A parla della definizione di vendita e di come internet si sviluppa una serie di vantaggi. Il processo di evasione degli ordini è anche discusso. Esso contiene la definizione di valutazione valore e passiamo in rassegna tre modelli: Metodologia Brun, Economic Value Added e il Subramaniam & Shaw modello Parte B illustra i vantaggi principali per le vendite tra cui supporto pre-vendita, amministrazione vendite e supporto post-vendita. Per gli argomenti trattati sono di adempimento del cliente i costi di gestione degli ordini, le spese amministrative, di gestione di errore e l'adempimento lead-time. Parte C illustra un esempio utilizzando lo strumento applicando in un'azienda manifatturiera. La metodologia è descritta e poi viene applicato ad un caso reale. I risultati sono riportati solo a titolo informativo in quanto non sono state confermate dalla società. Conclusioni di tale relazione ha confermato la metodologia creato dal Politecnico di Milano e IBM insieme come uno dei meglio per quantificare i benefici guidati da strategie di eProcurement.

Theoretical background of the tool B2B IBM internal value model expert system

MARTINEZ, CARLOS IVAN;MORENO BAUTISTA, ARIANA DEL CARMEN
2011/2012

Abstract

This academic work was created with the purpose of theoretically support the tool B2B IBM Internal Value Model Expert System developed by Politecnico di Milano in collaboration with IBM. This report is divided in three parts: part A explains the current state-of-art found in literature; part B describes the benefits incurred; part C exemplifies one application to a manufacturing company. Part A talks about the definition of selling and how internet unfolds a series of advantages. The order fulfillment process is also discussed. It contains the value assessment definition and we review three models: Brun’s Methodology, Economic Value Added and the Subramaniam & Shaw Model Part B explains the major benefits for sales including pre-sales support, sales administration, and post-sales support. For customer fulfillment topics covered are order management costs, administrative costs, error management and fulfillment lead-time. Part C illustrates one example using the tool by applying into a manufacturing firm. The methodology is described first and then is applied to a real case. Results are shown just for information purposes as they were not confirmed by the company. Conclusions of this report confirmed the methodology created by Politecnico di Milano and IBM jointly as one of the best effort to quantify benefits driven by eProcurement strategies.
LUZZINI, DAVIDE
ING II - Scuola di Ingegneria dei Sistemi
4-ott-2012
2011/2012
Questo lavoro accademico è stato creato con lo scopo di sostegno teorico dello strumento B2B IBM Internal Expert System Modello Qualità sviluppato dal Politecnico di Milano in collaborazione con IBM. La presente relazione è divisa in tre parti: parte A illustra l'attuale stato dell'arte nella letteratura, parte B descrive i benefici sostenuti; C parte esemplifica un'applicazione a una società di produzione. Parte A parla della definizione di vendita e di come internet si sviluppa una serie di vantaggi. Il processo di evasione degli ordini è anche discusso. Esso contiene la definizione di valutazione valore e passiamo in rassegna tre modelli: Metodologia Brun, Economic Value Added e il Subramaniam & Shaw modello Parte B illustra i vantaggi principali per le vendite tra cui supporto pre-vendita, amministrazione vendite e supporto post-vendita. Per gli argomenti trattati sono di adempimento del cliente i costi di gestione degli ordini, le spese amministrative, di gestione di errore e l'adempimento lead-time. Parte C illustra un esempio utilizzando lo strumento applicando in un'azienda manifatturiera. La metodologia è descritta e poi viene applicato ad un caso reale. I risultati sono riportati solo a titolo informativo in quanto non sono state confermate dalla società. Conclusioni di tale relazione ha confermato la metodologia creato dal Politecnico di Milano e IBM insieme come uno dei meglio per quantificare i benefici guidati da strategie di eProcurement.
Tesi di laurea Magistrale
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