Knowing and understanding subject in its entirety is a daunting task: good communication can help a visitor in the case of cultural sites. The communication in Castel del Monte (Andria) currently is not enough to highlight its most interesting aspects. How can the existing communication systems “show” these peculiarities of the castle? The answer could be a system that is a melting of the best features of existing equipment, in which the information is given by: audio-visual interaction, topics differentiation, share and play.
Conoscere e comprendere l ogge␣o nella sua completezza è un compito arduo, se non impossibile; nel caso dei siti culturali, una buona comunicazione può aiutare il visitatore in questa impresa. Castel del Monte (Andria) a␣ualmente accoglie un apparato comunicativo non su ciente a me␣ere in luce i suoi aspe␣i più interessanti. Ma quanto i sistemi comunicativi esistenti possono “mostrare” queste particolarità del castello? La risposta potrebbe essere un sistema che sia una sincresi delle cara␣eristiche migliori degli apparati esistenti, in cui l informazione sia data da: audio-visivo, interazione, accesso, condivisione e gioco.
Dentro Castel del Monte. Ipotesi progettuale per un sistema comunicativo che valorizzi un sito culturale
SUGLIA, MARIOLINA
2011/2012
Abstract
Knowing and understanding subject in its entirety is a daunting task: good communication can help a visitor in the case of cultural sites. The communication in Castel del Monte (Andria) currently is not enough to highlight its most interesting aspects. How can the existing communication systems “show” these peculiarities of the castle? The answer could be a system that is a melting of the best features of existing equipment, in which the information is given by: audio-visual interaction, topics differentiation, share and play.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2013_04_Suglia.pdf
solo utenti autorizzati dal 10/04/2014
Descrizione: Testo della tesi
Dimensione
78.98 MB
Formato
Adobe PDF
|
78.98 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/76922