The videogames field has been evolving and becoming each year a more serious case of study. Many technological improvements have been done in order to support the gamer community and business. With revenue overcome the Hollywood market and the computer algorithms getting space on many conferences, finally the subject has presented it as serious it is. Adding that to the advent of the Internet, the increased evolution of bandwidth and the great adoption of it on most of the homes across the globe, the online service related to gamming has become a must. In this thesis has an analysis of the actual networking gamming services, as how they are organized and which differences can be found in each one of them focusing on how they propose to suppress the barriers that separate the common player to the on-line player. Nevertheless is presented parts of a project that was developed at Novecento Games, an Italian videogame company, where the common points of these networking services where assemble in the way to build a common library.
Il campo dei videogiochi si è evoluto, diventando ogni anno, un caso più importante di studio. Molti gli miglioramenti tecnologici sono stati fatti al fine di sostenere la comunità gamer e degli affari. Con un fatturato che già hai superato il mercato di Hollywood e il algoritmi di computer prendendo piu spazio su molte conferenze, infine il soggetto si è presentata con serietà. Aggiungendo l'avvento dell’Internet, l'aumento della larghezza di banda e l'adozione sulla maggior parte delle case in tutto il mondo; il servizio on-line relative al Gamming è diventato un must. In questa tesi c’è un'analisi delle sistemi di reti per Videogiochi, come sono organizzati e quali differenze possono essere trovati in ognuna di queste, con il fuoco su come si propongono di sopprimere le barriere che separano il giocatore comuni ai giocatori on-line. Tuttavia si presenta parti di un progetto che è stato sviluppato presso a Novecento Games, una società di videogame italiano, dove i punti comuni di questi servizi di rete sanno stati assemblati nel modo di costruire una biblioteca comune.
Networking systems aimed to games platforms
MONTEIRO KAYATT, PEDRO
2009/2010
Abstract
The videogames field has been evolving and becoming each year a more serious case of study. Many technological improvements have been done in order to support the gamer community and business. With revenue overcome the Hollywood market and the computer algorithms getting space on many conferences, finally the subject has presented it as serious it is. Adding that to the advent of the Internet, the increased evolution of bandwidth and the great adoption of it on most of the homes across the globe, the online service related to gamming has become a must. In this thesis has an analysis of the actual networking gamming services, as how they are organized and which differences can be found in each one of them focusing on how they propose to suppress the barriers that separate the common player to the on-line player. Nevertheless is presented parts of a project that was developed at Novecento Games, an Italian videogame company, where the common points of these networking services where assemble in the way to build a common library.File | Dimensione | Formato | |
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