From 1979 the opening towards the outside world to 2001 joining the World Trade Organization, China has fully developed its market economy and its industries. Especially the furniture industry’s revenue had reached about 19.5 billion euro in 2012. Vast numbers of furniture producers in China emerge with their various furniture products covers multifarious functions. However, while expending its productivity, a lot of practitioners couldn’t have a comprehensive view of the whole situation and confused on design, production and marketing. Therefore, this paper aims at comprehensive studying on the China’s furniture market and discovering the problems and challenges for the benefit of better and further development of mass furniture industry. In the content we focus on: 1. Studding the current situation and outline of China’s furniture industry and then using the knowledge and techniques of general marketing research to do a comprehensive analysis on the environment of the furniture market. 2. Identifying the main primary problems and challenges on the furniture products, producers, distribution channels and any other domains. 3. Base on the particular market environment and the problems have been figured out, feasible strategies are proposed for the mass furniture products and the small to middle-sized furniture producers. And at last the possible trends are identified for reference.

Dal 1979 l’apertura verso tutto il mondo al 2001 l’adesione all’OMC, Cina ha sviluppato la sua economia di mercato e le sue industrie tanto. In particolare, il reddito del settore di mobile ha raggiunto circa 19,5 miliardi Euro nel 2012. Un gran numero di produttori di mobili in Cina emergono con i vari prodotti mobili che copre molteplici funzioni. Tuttavia, mentre spendendo la sua produttività, un sacco di lavoratori non hanno una visione completa di tutta la situazione e confuso del disegno, la produzione e il marketing. Quindi, il presente documento mira al studio sul mercato del mobile della Cina e scopre i problemi e le sfide per migliore e ulteriore sviluppo del settore del mobile industria. Nel contenuto concentriamo su: 1. Studiare la situazione attuale e il contorno del settore del mobile in Cina e poi utilizzando le conoscenze e le tecniche della ricerca generale del mercato a fare un’analisi completa sull’ambiente del mercato del mobile in Cina. 2.Identificare i problemi e le sfide principali dei prodotti mobili, i produttori, i canali di distribuzione e gli altri domini. 3. Base sull’ambiente del mercato particolare ed i problemi quale sono stati capito, strategie fattibili sono proposti per i prodotti mobili e i produttori del dimensione piccole o medie. Finalmente, identificare le possibili tendenze di riferimento.

Study on current situation, challenges and feasible marketing strategies of China's mass furniture market

LI, ZHI;YANG, ZHENGHUI
2012/2013

Abstract

From 1979 the opening towards the outside world to 2001 joining the World Trade Organization, China has fully developed its market economy and its industries. Especially the furniture industry’s revenue had reached about 19.5 billion euro in 2012. Vast numbers of furniture producers in China emerge with their various furniture products covers multifarious functions. However, while expending its productivity, a lot of practitioners couldn’t have a comprehensive view of the whole situation and confused on design, production and marketing. Therefore, this paper aims at comprehensive studying on the China’s furniture market and discovering the problems and challenges for the benefit of better and further development of mass furniture industry. In the content we focus on: 1. Studding the current situation and outline of China’s furniture industry and then using the knowledge and techniques of general marketing research to do a comprehensive analysis on the environment of the furniture market. 2. Identifying the main primary problems and challenges on the furniture products, producers, distribution channels and any other domains. 3. Base on the particular market environment and the problems have been figured out, feasible strategies are proposed for the mass furniture products and the small to middle-sized furniture producers. And at last the possible trends are identified for reference.
CHEN, SHAN
WANG, WEIYU
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
2-ott-2013
2012/2013
Dal 1979 l’apertura verso tutto il mondo al 2001 l’adesione all’OMC, Cina ha sviluppato la sua economia di mercato e le sue industrie tanto. In particolare, il reddito del settore di mobile ha raggiunto circa 19,5 miliardi Euro nel 2012. Un gran numero di produttori di mobili in Cina emergono con i vari prodotti mobili che copre molteplici funzioni. Tuttavia, mentre spendendo la sua produttività, un sacco di lavoratori non hanno una visione completa di tutta la situazione e confuso del disegno, la produzione e il marketing. Quindi, il presente documento mira al studio sul mercato del mobile della Cina e scopre i problemi e le sfide per migliore e ulteriore sviluppo del settore del mobile industria. Nel contenuto concentriamo su: 1. Studiare la situazione attuale e il contorno del settore del mobile in Cina e poi utilizzando le conoscenze e le tecniche della ricerca generale del mercato a fare un’analisi completa sull’ambiente del mercato del mobile in Cina. 2.Identificare i problemi e le sfide principali dei prodotti mobili, i produttori, i canali di distribuzione e gli altri domini. 3. Base sull’ambiente del mercato particolare ed i problemi quale sono stati capito, strategie fattibili sono proposti per i prodotti mobili e i produttori del dimensione piccole o medie. Finalmente, identificare le possibili tendenze di riferimento.
Tesi di laurea Magistrale
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