The B2B trade shows, in the visual communication area, enclose a double need: on one side they have to encourage visitors, who are experts in the field, to purchase the goods and services exposed. On the other, they have to offer creative ideas to the new professionals. This Master's Thesis analyzes the expo system and focuses on one case study, in order to offer a preliminary solution to revive the offered services, to encourage the communication and relations between exhibitors, companies, experts in the field and new professionals. The objective of this work is to create instruments and tools to improve and promote the sharing of the know-how between the different actors in the expo system. Through carefully targeted solutions, the exhibition can go beyond it simple "temporal dimension". This means that it becomes a dynamic reality, offering contents which are able to involve all the categories of users all year round and not only for the duration of the event. The analysed case study is Viscom 2013, annual exhibition of visual communication.

Le manifestazioni fieristiche B2B nell'area della comunicazione visiva abbracciano una doppia necessità: favorire l'acquisto dei servizi e dei prodotti esposti da parte dei visitatori che operano professionalmente nel settore e offrire un bacino di stimoli creativi per le nuove figure professionali. Questa tesi analizza il sistema fieristico e si concentra su un caso di studio particolare, per formulare proposte finalizzate al rilancio dei servizi offerti e incentivare la comunicazione e la relazione tra espositori, aziende del settore, professionisti vecchi e nuovi. L'obiettivo è la creazione di strumenti che favoriscano la produzione e condivisione di conoscenza e quindi la sinergia delle forze in gioco. Attraverso interventi progettuali mirati, la fiera scelta come contesto di progetto può uscire dalla sua dimensione a target e temporalità circoscritti per trasformarsi in una realtà dinamica in grado di offrire contenuti coinvolgenti per tutte le categorie d'utenza. Il caso studio analizzato è stato Viscom 2013, fiera annuale della comunicazione visiva.

Around. Rilancio di una fiera b2b della comunicazione visiva come esperienza produttrice di creatività condivisa

MURRAU, IRENE
2012/2013

Abstract

The B2B trade shows, in the visual communication area, enclose a double need: on one side they have to encourage visitors, who are experts in the field, to purchase the goods and services exposed. On the other, they have to offer creative ideas to the new professionals. This Master's Thesis analyzes the expo system and focuses on one case study, in order to offer a preliminary solution to revive the offered services, to encourage the communication and relations between exhibitors, companies, experts in the field and new professionals. The objective of this work is to create instruments and tools to improve and promote the sharing of the know-how between the different actors in the expo system. Through carefully targeted solutions, the exhibition can go beyond it simple "temporal dimension". This means that it becomes a dynamic reality, offering contents which are able to involve all the categories of users all year round and not only for the duration of the event. The analysed case study is Viscom 2013, annual exhibition of visual communication.
ARC III - Scuola del Design
3-ott-2013
2012/2013
Le manifestazioni fieristiche B2B nell'area della comunicazione visiva abbracciano una doppia necessità: favorire l'acquisto dei servizi e dei prodotti esposti da parte dei visitatori che operano professionalmente nel settore e offrire un bacino di stimoli creativi per le nuove figure professionali. Questa tesi analizza il sistema fieristico e si concentra su un caso di studio particolare, per formulare proposte finalizzate al rilancio dei servizi offerti e incentivare la comunicazione e la relazione tra espositori, aziende del settore, professionisti vecchi e nuovi. L'obiettivo è la creazione di strumenti che favoriscano la produzione e condivisione di conoscenza e quindi la sinergia delle forze in gioco. Attraverso interventi progettuali mirati, la fiera scelta come contesto di progetto può uscire dalla sua dimensione a target e temporalità circoscritti per trasformarsi in una realtà dinamica in grado di offrire contenuti coinvolgenti per tutte le categorie d'utenza. Il caso studio analizzato è stato Viscom 2013, fiera annuale della comunicazione visiva.
Tesi di laurea Magistrale
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