In a period of a global economic crisis, putting in discussion the concepts of growth and progress is natural. Matching quantitative desk research, with a qualitative and sensing approach on field, while analyzing trends in the Chinese and Italian environment, provided the opportunity to think about a common solution for two different markets. The purpose of this dissertation, more than inventing an original outcome, is to offer already existing tools and methods for enhancing innovative and smart solutions or ideas. In fact, with the growth of the internet usage, more information is available and almost accessible from everywhere. What is missing, or what really simplifies the life of users, is the way of managing and providing the information itself. A service based on organizing tools, in a simple accessible way, is the main outcome of this dissertation. The challenge is, for the Chinese context, to increase the knowledge of tools, which can lead to scenarios, where the economical crash, deriving from the quantity-oriented approach, can be avoidable. On the other hand, for the Italian market, the idea is to offer a cheap and simple way of enhancing the growing of new entrepreneurships, in order to provide hope in pessimistic oriented context.

In un periodo di crisi economica globale, mettere in discussione i concetti di crescita e progresso è naturale. Nel fondere ricerca quantitativa (attraverso desk research) con un approccio metodologico di tipo qualitativo e ad sensum sul campo, per analizzare le inclinazioni nel contesto cinese e italiano, è stata resa possibile l’opportunità di pensare ad una soluzione comune per due diversi mercati. L’obiettivo di questo tesi, più che generare un artefatto originale, è quello di offrire strumenti e metodologie, che già esistono, per accrescere la produzione di idee e soluzioni innovative ed interessanti. Infatti, con l’avvento di internet, molte più informazioni sono disponibili e quasi accessibili da ovunque. Cosa veramente manca, o cosa veramente semplifia la vita degli utenti, è la maniera in cui l’informazione viene gestita e fornita. Un servizio basato sull’organizzare strumenti, in maniera tale da averne l’accesso semplificato, risulta essere la produzione di questa tesi. La sfida, per il contesto cinese, è di aumentare la conoscenza relativa agli strumenti che possano guidare verso scenari in cui lo schianto economico, conseguenza di un approccio orientato alla ricerca della quantità, possa essere evitabile. Contemporaneamente, per il mercato italiano, l’idea è di fornire una strada semplice ed economica per aumentare la crescita di nuove attività, al fine di suscitare maggiore speranza in un contesto caratterizzato da forte pessimismo.

Lateral thinking engine : PSS for increment

DIFRANCESCO, SALVATORE
2012/2013

Abstract

In a period of a global economic crisis, putting in discussion the concepts of growth and progress is natural. Matching quantitative desk research, with a qualitative and sensing approach on field, while analyzing trends in the Chinese and Italian environment, provided the opportunity to think about a common solution for two different markets. The purpose of this dissertation, more than inventing an original outcome, is to offer already existing tools and methods for enhancing innovative and smart solutions or ideas. In fact, with the growth of the internet usage, more information is available and almost accessible from everywhere. What is missing, or what really simplifies the life of users, is the way of managing and providing the information itself. A service based on organizing tools, in a simple accessible way, is the main outcome of this dissertation. The challenge is, for the Chinese context, to increase the knowledge of tools, which can lead to scenarios, where the economical crash, deriving from the quantity-oriented approach, can be avoidable. On the other hand, for the Italian market, the idea is to offer a cheap and simple way of enhancing the growing of new entrepreneurships, in order to provide hope in pessimistic oriented context.
ARC III - Scuola del Design
3-ott-2013
2012/2013
In un periodo di crisi economica globale, mettere in discussione i concetti di crescita e progresso è naturale. Nel fondere ricerca quantitativa (attraverso desk research) con un approccio metodologico di tipo qualitativo e ad sensum sul campo, per analizzare le inclinazioni nel contesto cinese e italiano, è stata resa possibile l’opportunità di pensare ad una soluzione comune per due diversi mercati. L’obiettivo di questo tesi, più che generare un artefatto originale, è quello di offrire strumenti e metodologie, che già esistono, per accrescere la produzione di idee e soluzioni innovative ed interessanti. Infatti, con l’avvento di internet, molte più informazioni sono disponibili e quasi accessibili da ovunque. Cosa veramente manca, o cosa veramente semplifia la vita degli utenti, è la maniera in cui l’informazione viene gestita e fornita. Un servizio basato sull’organizzare strumenti, in maniera tale da averne l’accesso semplificato, risulta essere la produzione di questa tesi. La sfida, per il contesto cinese, è di aumentare la conoscenza relativa agli strumenti che possano guidare verso scenari in cui lo schianto economico, conseguenza di un approccio orientato alla ricerca della quantità, possa essere evitabile. Contemporaneamente, per il mercato italiano, l’idea è di fornire una strada semplice ed economica per aumentare la crescita di nuove attività, al fine di suscitare maggiore speranza in un contesto caratterizzato da forte pessimismo.
Tesi di laurea Magistrale
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