This paper presents the information to recreate a side impact pole crash on a sled system, particularly the kinematics of the seat on which the occupant is restrained. This paper also shows the design, development, implementation and testing of the modification to the current side sled system, property of CSI S.p.A., in order to increase the level of biomechanic predictability. The demonstration that this change increases the predictability of the system is performed through biomechanical multibody - finite element software Madymo.
Questo elaborato presenta le informazioni necessarie a ricreare un urto laterale palo su impianto di slitta e, in particolar modo, la cinematica del sedile su cui è vincolato l’occupante. Inoltre viene presentata la progettazione, lo sviluppo, la realizzazione e il collaudo di una modifica all’attuale impianto di slitta, proprietà della società CSI S.p.A., per incrementare il livello di predittività della biomeccanica. La dimostrazione che tale modifica aumenti la predittività biomeccanica dell’impianto viene eseguita tramite software multibody – elementi finiti Madymo.
Sviluppo di metodiche di prova e relative apparecchiature per la simulazione di impatti laterali di autoveicoli
NIKOLAEV, OLEG IGOREVITCH
2012/2013
Abstract
This paper presents the information to recreate a side impact pole crash on a sled system, particularly the kinematics of the seat on which the occupant is restrained. This paper also shows the design, development, implementation and testing of the modification to the current side sled system, property of CSI S.p.A., in order to increase the level of biomechanic predictability. The demonstration that this change increases the predictability of the system is performed through biomechanical multibody - finite element software Madymo.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
TESI_oleg_nikolaev_746105.pdf
non accessibile
Descrizione: Tesi
Dimensione
6.1 MB
Formato
Adobe PDF
|
6.1 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/87065