Highway removal is a public policy of urban planning policy to demolish freeways and create mixed-use urban areas, parks, residential, commercial, or other land uses. Such highway removal is often part of a policy to promote smart growth, transit-oriented development, walkable and bicycle-friendly cities. In some cases highways are retained as less intrusive and expansive boulevards. In some cities, strategies were implemented or planned for highway removal policies to tear down highways that cut through neighborhoods. These highways created blight that minimized use of land space and reduced the quality of life for city residents. The alternative that some cities have chosen for urban design is to replace elevated highways with boulevards to restore neighborhoods affected by highway construction. In some regions, highway removal has been proposed but these plans have not yet been funded,because of political battles, in many cases, between citizens' groups who are proponents of freeway removal proposals and governments supporting the vested interests that want to keep the highways. . Highway removal also counteract urban sprawl, by making redevelopment plans around urban intensification. The purpose is to transform deteriorating, low-density commercial corridors into mixed-use corridors, focused around transit-oriented development. Cities have implemented plans to use intensification corridors functioning as boulevards aimed at being transit supportive and pedestrian friendly, and providing a focus for higher density mixed-use development and thus a better quality of life. This thesis will start with investigating the most significant “highway removal” case studies and then participate in a current competition for a highway removal in Seoul, South Korea. Starting from analyzing Seoul Metropolitan Area, the city and its districts to the site context and its highway strip by using various techniques and methodologies including spatial analyses (GIS). The final stage is giving a proposal for design strategies and guidelines represented in a master plans.

Highway removal è una politica pubblica della sfera delle politiche di pianificazione urbana che propone la demolizione delle autostrade per creare delle aree urbane ad uso misto , parchi, usi residenziali , commerciali , o altri . Tale rimozione autostradale è spesso parte di una politica per promuovere una crescita intelligente , sviluppo transit-oriented , città ciclabili e pedonabili. In alcuni casi, le autostrade sono conservati come viali meno intrusivi ed espansivi . In alcune città , sono state realizzate o programmate delle strategie per le politiche di rimozione autostrada per demolire autostrade che attraversano i quartieri . Queste strade sono di carattere negativo e stanno riducendo al minimo l'uso degli spazi del territorio e riducono la qualità della vita dei residenti della città . L'alternativa che alcune città hanno scelto per il design urbano è di sostituire autostrade sopraelevate con viali per ripristinare i quartieri colpiti dalla costruzione di autostrade . In alcune regioni , la rimozione autostradale è stata proposta , ma questi piani non sono ancora stati finanziati a causa delle battaglie politiche , in molti casi , tra i gruppi di cittadini che sono fautori di proposte di rimozione autostrada e governi che sostengono gli interessi costituiti che vogliono mantenere le autostrade . Questa tesi inizierà con indagini sui più significative " highway removal " casi studio e poi partecipa a un corrente concorso per una rimozione autostrada a Seoul , Corea del Sud. A partire dall'analisi di Seoul Metropolitan Area , la città ei suoi quartieri al contesto del sito e la sua striscia di autostrada , utilizzando varie tecniche e metodologie comprese le analisi territoriali ( GIS) . La fase finale sta dando una proposta di strategie progettuali e le linee guida rappresentati in un master plan .

Toward urban integration through highway removal

RAYNOVSKI, VLADIMIR
2012/2013

Abstract

Highway removal is a public policy of urban planning policy to demolish freeways and create mixed-use urban areas, parks, residential, commercial, or other land uses. Such highway removal is often part of a policy to promote smart growth, transit-oriented development, walkable and bicycle-friendly cities. In some cases highways are retained as less intrusive and expansive boulevards. In some cities, strategies were implemented or planned for highway removal policies to tear down highways that cut through neighborhoods. These highways created blight that minimized use of land space and reduced the quality of life for city residents. The alternative that some cities have chosen for urban design is to replace elevated highways with boulevards to restore neighborhoods affected by highway construction. In some regions, highway removal has been proposed but these plans have not yet been funded,because of political battles, in many cases, between citizens' groups who are proponents of freeway removal proposals and governments supporting the vested interests that want to keep the highways. . Highway removal also counteract urban sprawl, by making redevelopment plans around urban intensification. The purpose is to transform deteriorating, low-density commercial corridors into mixed-use corridors, focused around transit-oriented development. Cities have implemented plans to use intensification corridors functioning as boulevards aimed at being transit supportive and pedestrian friendly, and providing a focus for higher density mixed-use development and thus a better quality of life. This thesis will start with investigating the most significant “highway removal” case studies and then participate in a current competition for a highway removal in Seoul, South Korea. Starting from analyzing Seoul Metropolitan Area, the city and its districts to the site context and its highway strip by using various techniques and methodologies including spatial analyses (GIS). The final stage is giving a proposal for design strategies and guidelines represented in a master plans.
ARC I - Scuola di Architettura e Società
16-dic-2013
2012/2013
Highway removal è una politica pubblica della sfera delle politiche di pianificazione urbana che propone la demolizione delle autostrade per creare delle aree urbane ad uso misto , parchi, usi residenziali , commerciali , o altri . Tale rimozione autostradale è spesso parte di una politica per promuovere una crescita intelligente , sviluppo transit-oriented , città ciclabili e pedonabili. In alcuni casi, le autostrade sono conservati come viali meno intrusivi ed espansivi . In alcune città , sono state realizzate o programmate delle strategie per le politiche di rimozione autostrada per demolire autostrade che attraversano i quartieri . Queste strade sono di carattere negativo e stanno riducendo al minimo l'uso degli spazi del territorio e riducono la qualità della vita dei residenti della città . L'alternativa che alcune città hanno scelto per il design urbano è di sostituire autostrade sopraelevate con viali per ripristinare i quartieri colpiti dalla costruzione di autostrade . In alcune regioni , la rimozione autostradale è stata proposta , ma questi piani non sono ancora stati finanziati a causa delle battaglie politiche , in molti casi , tra i gruppi di cittadini che sono fautori di proposte di rimozione autostrada e governi che sostengono gli interessi costituiti che vogliono mantenere le autostrade . Questa tesi inizierà con indagini sui più significative " highway removal " casi studio e poi partecipa a un corrente concorso per una rimozione autostrada a Seoul , Corea del Sud. A partire dall'analisi di Seoul Metropolitan Area , la città ei suoi quartieri al contesto del sito e la sua striscia di autostrada , utilizzando varie tecniche e metodologie comprese le analisi territoriali ( GIS) . La fase finale sta dando una proposta di strategie progettuali e le linee guida rappresentati in un master plan .
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/88003