Are we witnessing a renaissance in olive oil or the death of an industry? Is the directly-infused subsidy money doing more bad than good? How would the market be, if we thought about the production of olive oil from a consumer perspective, instead of an industry point of view? Could extra virgin olive oil become the next premium food phenomenon? Or will it sink into the anonymous mass of fat that is the legacy of our post- industrial food supply?”1 This paper extends a brief research going from 4000 B.C. to the current conditions of the Olive Oil Market, and proposes a Product Service System to propel the sale of High Quality Olive Oil in emerging markets.

Stiamo assistendo a una rinascita dal olio d’oliva o la morte di un settore? È il denaro dalle sovvenzione facendo più male che bene? Come sarebbe il mercato se lo pensiamo dal punto di vista del consumatore, invece dal punto di vista dell’industria? Potrebbe l’olio extra vergine diventare il prossimo fenomeno cibo Premium? O si affonderà nella massa anonima di grasso che è l’eredità del nostro approvvigionamento alimentare post-industriale?1 Questo documento estende una breve ricerca dal 4000 a.C. alle attuali condizioni del mercato del olio di oliva, e propone un Product Service System per spingere la vendita E.V.O.O. nei mercati emergenti.

Piano olive editors. A disruptive PSS for the current olive oil market

ZUMBRINK, PAUL FREDERIC
2013/2014

Abstract

Are we witnessing a renaissance in olive oil or the death of an industry? Is the directly-infused subsidy money doing more bad than good? How would the market be, if we thought about the production of olive oil from a consumer perspective, instead of an industry point of view? Could extra virgin olive oil become the next premium food phenomenon? Or will it sink into the anonymous mass of fat that is the legacy of our post- industrial food supply?”1 This paper extends a brief research going from 4000 B.C. to the current conditions of the Olive Oil Market, and proposes a Product Service System to propel the sale of High Quality Olive Oil in emerging markets.
ARC III - Scuola del Design
18-dic-2013
2013/2014
Stiamo assistendo a una rinascita dal olio d’oliva o la morte di un settore? È il denaro dalle sovvenzione facendo più male che bene? Come sarebbe il mercato se lo pensiamo dal punto di vista del consumatore, invece dal punto di vista dell’industria? Potrebbe l’olio extra vergine diventare il prossimo fenomeno cibo Premium? O si affonderà nella massa anonima di grasso che è l’eredità del nostro approvvigionamento alimentare post-industriale?1 Questo documento estende una breve ricerca dal 4000 a.C. alle attuali condizioni del mercato del olio di oliva, e propone un Product Service System per spingere la vendita E.V.O.O. nei mercati emergenti.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/89255