POLITESI Politecnico di Milano Servizi Bibliotecari di Ateneo Servizi Bibliotecari di Ateneo
 
   ALL THESES       POST GRADUATE THESES       DOCTORAL THESES   
My POLITesi
authorized users
italiano
Please use this identifier to cite or link to this thesis: http://hdl.handle.net/10589/89584

Author: GATTI, ELIA
Supervisor: BORDEGONI, MONICA
Coordinator: TRABUCCO, FRANCESCO
Tutor: BORDEGONI, MONICA
Department : DIPARTIMENTO DI DESIGN
PhD course: DESIGN
Cycle: 26
Scientific Disciplinary Sector: ING-IND/15 DISEGNO E METODI DELL'INGEGNERIA INDUSTRIALE
Date: 24-Mar-2014
Title: Feel and sense the product : experimental based optimization methodology
Italian abstract: Capire il punto di vista del consumatore è diventato in tempi recenti un urgenza di compagnie e designer. Inoltre, lo User Experience Design ha dimostrato di essere di grande interesse anche per i teorici dei design e coloro che fanno ricerca in ambito accademico. Questa tesi presenta una metodologia il cui scopo è guidare il designer nell'ottimizzazione del prodotto; è pensaa come un insieme di metodi che possano guidare il designer nel comprendere l'esperienza dell'utente. La metodologia è composta da tre fasi: research question, interaction study, and sensory boost; la tesi contiene anche una collezione di metodi che sono stati utilizzati per studiare l'interazione prodotto-utente. Infine, sono presentati due casi studio, nei quali la metodologia è stata testata e applicata.
English abstract: Understanding the point of view of the user is rapidly becoming an urgent issue for many companies and designers. Furthermore, User Experience and Experience Design have proved to be of wide general interest to many academic researchers as well. This thesis presents an experiment-based methodology aimed at guiding designers during product optimization; it is meant to support designers in choosing the right strategy in order to assess the users’ product experience. The methodology consists of three different phases: research question, interaction study, and sensory boost; the thesis also includes a review of the methods and tools that have been used to gather information about users’ preferences. Moreover, two case studies on which the methodology has been tested.
Italian keywords: ottimizzazione; percezione; user experience design; corrispondenze crossmodali; metodi di sviluppo prodotto
English keywords: product design; product optimization; user experience design; crossmodal correspondences
Language: eng
Publisher: Politecnico di Milano
Type of document: Tesi di dottorato
Appears in Collections:POLITesi >Tesi di Dottorato

Files in This Item:

File Description SizeFormatVisibility
Thesis_Elia Gatti.pdftesto tesi5.65 MBAdobe PDFView/Open





 

  Support, maintenance and development by SURplus team @ CINECA- Powered by DSpace Software