Since the emergence of the typology of corporate museum at the end of the 19th century, it has experienced more than one hundred years’ growth, and became a considerable family member of the museum-associated universe with its unique character. Being distinct from sales exhibits and advertising displays, corporate museums are not momentary creations but establishments that endure and grow, with the attempt of narrating one story, one person or history, etc. Likewise, the processes of both the commercialization, multiplicity of the public museum and the maturity of the corporate museum blurred the discrepancy between them. Plenty of the corporate museums are currently the most popular cultural tourist sites and the representations of the regional identities. Although self-interest is one of the reasons to keep track of corporate museum, still the visitors’ experiences are much more than “custom education”. The obtainments and reflections from the corporate museum are becoming more and more significant in the society and culture construction. Essentially, its attribution determinates its commercial nature and purpose, since it is indeed subordinated to for-profit organization. The discrepancy of corporate museum’s dual roles is prominent, hence, the design approach of the museum meeting the demands of the special balance points between those two contradictory purposes is the crucial executive body related to museology. By depicting an image of corporate museum’s identity, the thesis critically investigates the design features, deriving from both its public presentation and corporate burden.

Fin dalla nascita della tipologia di museo aziendale , alla fine del 19 ° secolo , ha sperimentato una crescita più di 100 anni " , ed è diventato un membro considerevole della famiglia dell'universo -museo associati con il suo carattere speciale. Essendo distinto da mostre di vendita e display pubblicitari , i musei aziendali non sono creazioni momentanee , ma gli stabilimenti che durano e crescono , con il tentativo di raccontare una storia , una persona o la storia , ecc. Pero, i processi sia della commercializzazione , la molteplicità del pubblico museo e la maturità del museo aziendale hanno offuscato la discrepanza tra di loro. Un sacco di musei aziendali sono attualmente i più popolari siti turistici culturali e le rappresentazioni delle identità regionali . Anche se l'interesse privati è uno dei motivi per tenere traccia di museo aziendale , ancora le esperienze dei visitatori sono molto più che "educazione personalizzata " . Le obtainments e riflessioni dal museo aziendale stanno diventando sempre più significativo nella società e nella costruzione della cultura. In sostanza, la sua attribuzione determina la sua natura commerciale e scopo, dal momento che è effettivamente subordinato a fini di lucro . La discrepanza del doppio ruolo del museo aziendale è prominente , quindi, l'approccio progettuale del museo soddisfare le richieste dei punti speciali di equilibrio tra questi due obiettivi contraddittori è l'organo esecutivo cruciale relative alla museologia . Con raffigurante l'immagine di identità di museo aziendale, la tesi indaga criticamente le caratteristiche di design , derivanti sia da sua presentazione pubblica e gli oneri delle imprese .

Corporate museums. From industrial identity to exhibition communication

XU, XIANYA

Abstract

Since the emergence of the typology of corporate museum at the end of the 19th century, it has experienced more than one hundred years’ growth, and became a considerable family member of the museum-associated universe with its unique character. Being distinct from sales exhibits and advertising displays, corporate museums are not momentary creations but establishments that endure and grow, with the attempt of narrating one story, one person or history, etc. Likewise, the processes of both the commercialization, multiplicity of the public museum and the maturity of the corporate museum blurred the discrepancy between them. Plenty of the corporate museums are currently the most popular cultural tourist sites and the representations of the regional identities. Although self-interest is one of the reasons to keep track of corporate museum, still the visitors’ experiences are much more than “custom education”. The obtainments and reflections from the corporate museum are becoming more and more significant in the society and culture construction. Essentially, its attribution determinates its commercial nature and purpose, since it is indeed subordinated to for-profit organization. The discrepancy of corporate museum’s dual roles is prominent, hence, the design approach of the museum meeting the demands of the special balance points between those two contradictory purposes is the crucial executive body related to museology. By depicting an image of corporate museum’s identity, the thesis critically investigates the design features, deriving from both its public presentation and corporate burden.
BASSO PERESSUT, GIAN LUCA
27-mar-2014
Fin dalla nascita della tipologia di museo aziendale , alla fine del 19 ° secolo , ha sperimentato una crescita più di 100 anni " , ed è diventato un membro considerevole della famiglia dell'universo -museo associati con il suo carattere speciale. Essendo distinto da mostre di vendita e display pubblicitari , i musei aziendali non sono creazioni momentanee , ma gli stabilimenti che durano e crescono , con il tentativo di raccontare una storia , una persona o la storia , ecc. Pero, i processi sia della commercializzazione , la molteplicità del pubblico museo e la maturità del museo aziendale hanno offuscato la discrepanza tra di loro. Un sacco di musei aziendali sono attualmente i più popolari siti turistici culturali e le rappresentazioni delle identità regionali . Anche se l'interesse privati è uno dei motivi per tenere traccia di museo aziendale , ancora le esperienze dei visitatori sono molto più che "educazione personalizzata " . Le obtainments e riflessioni dal museo aziendale stanno diventando sempre più significativo nella società e nella costruzione della cultura. In sostanza, la sua attribuzione determina la sua natura commerciale e scopo, dal momento che è effettivamente subordinato a fini di lucro . La discrepanza del doppio ruolo del museo aziendale è prominente , quindi, l'approccio progettuale del museo soddisfare le richieste dei punti speciali di equilibrio tra questi due obiettivi contraddittori è l'organo esecutivo cruciale relative alla museologia . Con raffigurante l'immagine di identità di museo aziendale, la tesi indaga criticamente le caratteristiche di design , derivanti sia da sua presentazione pubblica e gli oneri delle imprese .
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