This dissertation examines the integration of Corporate Social Responsibility concept in the strategy of luxury firms. Although CSR notions and some traits of luxury firms to some extent may have a contradiction, considering the Corporate Social Responsibility concepts by luxury companies is inevitable action since the growth and importance of public concerns over the social and environmental issues. We intend to develop a new CSR model with the aim of integrating the corporate social responsibility criterions into a luxury companies. To pursue the purpose of the study, in first chapter we reviewed related literatures, after that two real case Studies were considered and two online surveys were designed. The first case study is about the consideration corporate social responsibility concepts in the Bvlgari and Prada companies and the second case study is about benchmarking eight well known luxury companies (BMW, Burberry, Bvlgari, Cartier, Christian Dior, Hermes, Prada and Tiffany & Co) from different categories of luxury productions such as: Luxury cars, jewelry and watches, luxury clothes, footwear and accessories based on the ISO 26000 standard related to social responsibility. The first subject of the online survey is the managers of luxury company point of view about the Corporate Social Responsibility (CSR).From the 450 luxury managers that were invited to participate in the online questionnaire, only fifteen luxury managers responded. The second subject of the online survey is the customer point of view on the luxury companies CSR activities. Since the total number of participants in the customer questionnaire is not enough to evaluate, the result of luxury customer questionnaire was not considered and the focus was just on the result of the first questionnaire. The case studies and survey revealed that CSR concept is not well integrated into strategy of the luxury firms. In order to establish the integration, the entire efforts are aimed to creating a new “LUXCSR” model and a guideline with the purpose of illustrating the procedures of it. In fact, this model is actually a combination of various aspects of CSR and we tried to overcome obstacles in implementing CSR and weaknesses of previous existing models. To evaluating the feasibility of implementing and validating the model in the real life, all its steps were mapped with the activities which implemented by the Tiffany & Co. The selection of this company was base on our benchmark because it got better mark among the others. The concordance of the operations which is done by the company and the phases in the model assures the executable sections and the remaining activities could be considered as the recommendations for improving the company’s CSR activities. Moreover, this model could assist the other luxury companies which intend to draw more attention to CSR activities and interested in adopting a tool or method that would be suitable for their company. Finally the limitations and the further research quotations of the study were stated.

Lo scopo di questa ricerca è l'integrazione di CSR con la strategia delle imprese di lusso . anche se alcune caratteristiche dei prodotti di lusso sono in contraddizione con il concetto della responsabilità sociale, ma a causa della crescente attenzione delle persone ai temi ambientali e sociali , combinare questi due concetti è inevitabile . di conseguenza abbiamo deciso di creare un nuovo modello per realizzare CRS nell’industria di lusso . A tal fine, nella prima parte abbiamo studiato gli argomenti riguardanti questi concetti, e poi abbiamo studiato le attività sociali svolte dalle aziende Bvlgari e Prada. Nella seconda fase le attività sociali e ambientali sono stati condotti da 8 società sotto elencate in vari campi, come auto di lusso , gioielli , borse, scarpe e vestiti lussousi, e sono stati esaminati:  BMW  Burberry  Bvlgari  Cartier  Christian Dior  Hermes  Prada  Tiffany & Co Poi abbiamo iniziato a confrontare e valutare le aziende sopra indicate con gli standard ISO 26000. Sono stati progettati due questionari per raccogliere maggiori informazioni.uno per conoscere i punti di vista dei direttori delle aziende riguardo alle attività di CSR e le loro influenze, e l’altro per conoscere i punti di vista d’acquirenti dei prodotti ed i servizi di lusso riguardo alle attività di CSR. Ma purtroppo da 450 direttori coinvolti in questo sondaggio solo 15 di loro hanno risposto al questionario e quindi per mancanza di partecipanti nel sondaggio abbiamo deciso di sospenderlo. Lo studio di questi casi dimostra che l’integrazione di CSR con le strategie delle imprese di lusso ha delle debolezze, che con questo sondaggio abbiamo deciso di presentare un nuovo modello con nome LUXCSR per vincere gli ostacoli che abbiamo incontrato precedentemente. Per capire questo modello, tutti i livelli con le loro attività svolte tramite l’azienda Tiffany and Co sono state provate e In realtà questa azienda nel nostro sondaggio tra 8 aziende è stata riconosciuta come la migliore azienda. Questa prova dimostra questo argomento, che le fasi considerate nel nuovo modello sono fattibili nella realtà e le altre parti del modello che non sono state fatte tramite questa azienda, in realtà la nostra proposta è per migliorare le attività sociali di questa azineda e in più il nostro nuovo modello è uno strumento per guidare ed aiutare le imprese di lusso con l’intento di svolgere o completare lo svolgimento delle attività di CSR. In fine riguardo ai limiti di sondaggi correnti e temi dei sondaggi futuri sono state fatte delle proposte.

The integration of corporate social responsibility in the strategy of luxury firms

SALEHI, SEYEDEH MATIN;TORABZADEH RODSARI, OMID
2013/2014

Abstract

This dissertation examines the integration of Corporate Social Responsibility concept in the strategy of luxury firms. Although CSR notions and some traits of luxury firms to some extent may have a contradiction, considering the Corporate Social Responsibility concepts by luxury companies is inevitable action since the growth and importance of public concerns over the social and environmental issues. We intend to develop a new CSR model with the aim of integrating the corporate social responsibility criterions into a luxury companies. To pursue the purpose of the study, in first chapter we reviewed related literatures, after that two real case Studies were considered and two online surveys were designed. The first case study is about the consideration corporate social responsibility concepts in the Bvlgari and Prada companies and the second case study is about benchmarking eight well known luxury companies (BMW, Burberry, Bvlgari, Cartier, Christian Dior, Hermes, Prada and Tiffany & Co) from different categories of luxury productions such as: Luxury cars, jewelry and watches, luxury clothes, footwear and accessories based on the ISO 26000 standard related to social responsibility. The first subject of the online survey is the managers of luxury company point of view about the Corporate Social Responsibility (CSR).From the 450 luxury managers that were invited to participate in the online questionnaire, only fifteen luxury managers responded. The second subject of the online survey is the customer point of view on the luxury companies CSR activities. Since the total number of participants in the customer questionnaire is not enough to evaluate, the result of luxury customer questionnaire was not considered and the focus was just on the result of the first questionnaire. The case studies and survey revealed that CSR concept is not well integrated into strategy of the luxury firms. In order to establish the integration, the entire efforts are aimed to creating a new “LUXCSR” model and a guideline with the purpose of illustrating the procedures of it. In fact, this model is actually a combination of various aspects of CSR and we tried to overcome obstacles in implementing CSR and weaknesses of previous existing models. To evaluating the feasibility of implementing and validating the model in the real life, all its steps were mapped with the activities which implemented by the Tiffany & Co. The selection of this company was base on our benchmark because it got better mark among the others. The concordance of the operations which is done by the company and the phases in the model assures the executable sections and the remaining activities could be considered as the recommendations for improving the company’s CSR activities. Moreover, this model could assist the other luxury companies which intend to draw more attention to CSR activities and interested in adopting a tool or method that would be suitable for their company. Finally the limitations and the further research quotations of the study were stated.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
28-apr-2014
2013/2014
Lo scopo di questa ricerca è l'integrazione di CSR con la strategia delle imprese di lusso . anche se alcune caratteristiche dei prodotti di lusso sono in contraddizione con il concetto della responsabilità sociale, ma a causa della crescente attenzione delle persone ai temi ambientali e sociali , combinare questi due concetti è inevitabile . di conseguenza abbiamo deciso di creare un nuovo modello per realizzare CRS nell’industria di lusso . A tal fine, nella prima parte abbiamo studiato gli argomenti riguardanti questi concetti, e poi abbiamo studiato le attività sociali svolte dalle aziende Bvlgari e Prada. Nella seconda fase le attività sociali e ambientali sono stati condotti da 8 società sotto elencate in vari campi, come auto di lusso , gioielli , borse, scarpe e vestiti lussousi, e sono stati esaminati:  BMW  Burberry  Bvlgari  Cartier  Christian Dior  Hermes  Prada  Tiffany & Co Poi abbiamo iniziato a confrontare e valutare le aziende sopra indicate con gli standard ISO 26000. Sono stati progettati due questionari per raccogliere maggiori informazioni.uno per conoscere i punti di vista dei direttori delle aziende riguardo alle attività di CSR e le loro influenze, e l’altro per conoscere i punti di vista d’acquirenti dei prodotti ed i servizi di lusso riguardo alle attività di CSR. Ma purtroppo da 450 direttori coinvolti in questo sondaggio solo 15 di loro hanno risposto al questionario e quindi per mancanza di partecipanti nel sondaggio abbiamo deciso di sospenderlo. Lo studio di questi casi dimostra che l’integrazione di CSR con le strategie delle imprese di lusso ha delle debolezze, che con questo sondaggio abbiamo deciso di presentare un nuovo modello con nome LUXCSR per vincere gli ostacoli che abbiamo incontrato precedentemente. Per capire questo modello, tutti i livelli con le loro attività svolte tramite l’azienda Tiffany and Co sono state provate e In realtà questa azienda nel nostro sondaggio tra 8 aziende è stata riconosciuta come la migliore azienda. Questa prova dimostra questo argomento, che le fasi considerate nel nuovo modello sono fattibili nella realtà e le altre parti del modello che non sono state fatte tramite questa azienda, in realtà la nostra proposta è per migliorare le attività sociali di questa azineda e in più il nostro nuovo modello è uno strumento per guidare ed aiutare le imprese di lusso con l’intento di svolgere o completare lo svolgimento delle attività di CSR. In fine riguardo ai limiti di sondaggi correnti e temi dei sondaggi futuri sono state fatte delle proposte.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/89944