The main objective of this thesis is to define and empirically verify a methodology that supports the visual exploration of Twitter’s social network with the goal of identifying influencers. The main contribution of this thesis is to evaluate existing visual exploration tools with the goal of assessing their suitability for the identification of influencers and provide an innovative approach for the measurement of influence and ranking of users in Twitter. The main limitation of existing tools for the visual exploration of social network and related influence measurement approaches is their definition of social influencer as a social media user with a high number of followers. This thesis takes a first step in overcoming this limitation by considering the activity of a Twitter user as a key determinant of his or her influence.
L'obiettivo principale di questa tesi è quello di definire e verificare empiricamente una metodologia che aiuta l'esplorazione visiva del social network di Twitter, con l'obiettivo di individuare persone influenti. Il contributo principale di questa tesi è quello di valutare gli strumenti di esplorazione visiva esistenti con l'obiettivo di valutare la loro idoneità per l'identificazione di personi influenti e fornire un approccio innovativo per la misurazione di influenza e ranking degli utenti in Twitter. Per superare le limitazioni esistenti degli strumenti di esplorazione visiva di social network e degli approcci per la misurazione della influenza si propone di basare la identificazione di persone influenti sulle attività di un tweeter (un utente Twitter), che sono legate in modo complementare al numero di follower dell’utente e ai tweet che pubblica in Twitter.
Influence based exploration of Twitter social network
METRA, IRMA
2013/2014
Abstract
The main objective of this thesis is to define and empirically verify a methodology that supports the visual exploration of Twitter’s social network with the goal of identifying influencers. The main contribution of this thesis is to evaluate existing visual exploration tools with the goal of assessing their suitability for the identification of influencers and provide an innovative approach for the measurement of influence and ranking of users in Twitter. The main limitation of existing tools for the visual exploration of social network and related influence measurement approaches is their definition of social influencer as a social media user with a high number of followers. This thesis takes a first step in overcoming this limitation by considering the activity of a Twitter user as a key determinant of his or her influence.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/92709