This thesis aims to sample the trends of Design of stores, based on a thorough review of some leading brands in the international sector. But to make a more homogeneous sample, I have chosen brands that have a well-defined corporate image regardless of the country where they are located. The types range of those brands goes from those who sale luxury goods, through the aspirational brands and finally ending with which they are addressed to different purchasers . The thesis it’s composed of one first analysis part and a second project part in which the skills assessed in the analysis are put into practice. The project develops a store for the company Bosi, a Colombian company with over 35 years of experience in the market that manufactures and sells footwear and leather accessories. The company has single-brand and multi-brand stores. Following a first renewal one year ago of its corporate image in shops for adult footwear, the company has decided also to develop a renovation project for the children’s commercial line “Bosi Bambino” The design of this store was developed in 2 phases, an A PROJECT, that I developed working In-House with the company, which was produced with a very specific brief relative to the requirements, the needs of the company and a focus on the preservation of its recent renewal of the image. It is a project B instead of concept store developed to implement the various theories on experiential and innovative landscape of retail currently.

Questa tesi si propone di fare un campionamento delle tendenze per la progettazione di negozi, partendo da una analisi approfondita di alcune catene di marchi internazionali leader nel settore. Per avere un quadro più omogeneo, ho scelto le marche che hanno un’immagine aziendale ben definita e che viene mantenuta indipendentemente dal paese in cui si trovano. La tipologia varia da quei marchi che si basano sulla vendita di beni di lusso, ai marchi aspirazionali, ed infine a quelli rivolti ad un pubblico più vasto ed eterogeneo. La tesi si compone di una prima parte di analisi ed una seconda parte progettuale dove si mettono in pratica le considerazioni valutate nell’analisi . Il progetto va a sviluppare un punto vendita per l’azienda Bosi, società colombiana con oltre 35 anni di esperienza nel mercato che produce e commercializza calzature e accessori in pelle. Il design di questo punto vendita è stato sviluppato in due fasi: Un progetto A che ho sviluppato lavorando -In House- con l’azienda, con la quale è stato prodotto un brief molto specifico relativo ai requisiti necessari, ai bisogni dell’azienda e un focus sulla preservazione del suo recente rinnovo di immagine. È un progetto B invece di Concept Store sviluppato per mettere in pratica le varie teorie esperienziali e innovative presenti sul panorama del Retail attualmente.

Il concept store nell'era del marketing esperienziale. Lo sviluppo dell'immagine per i negozi del marchio colombiano Bosi Bambino

BELTRAN PEDRAZA, ANDREA CAROLINA
2013/2014

Abstract

This thesis aims to sample the trends of Design of stores, based on a thorough review of some leading brands in the international sector. But to make a more homogeneous sample, I have chosen brands that have a well-defined corporate image regardless of the country where they are located. The types range of those brands goes from those who sale luxury goods, through the aspirational brands and finally ending with which they are addressed to different purchasers . The thesis it’s composed of one first analysis part and a second project part in which the skills assessed in the analysis are put into practice. The project develops a store for the company Bosi, a Colombian company with over 35 years of experience in the market that manufactures and sells footwear and leather accessories. The company has single-brand and multi-brand stores. Following a first renewal one year ago of its corporate image in shops for adult footwear, the company has decided also to develop a renovation project for the children’s commercial line “Bosi Bambino” The design of this store was developed in 2 phases, an A PROJECT, that I developed working In-House with the company, which was produced with a very specific brief relative to the requirements, the needs of the company and a focus on the preservation of its recent renewal of the image. It is a project B instead of concept store developed to implement the various theories on experiential and innovative landscape of retail currently.
ARC III - Scuola del Design
29-apr-2014
2013/2014
Questa tesi si propone di fare un campionamento delle tendenze per la progettazione di negozi, partendo da una analisi approfondita di alcune catene di marchi internazionali leader nel settore. Per avere un quadro più omogeneo, ho scelto le marche che hanno un’immagine aziendale ben definita e che viene mantenuta indipendentemente dal paese in cui si trovano. La tipologia varia da quei marchi che si basano sulla vendita di beni di lusso, ai marchi aspirazionali, ed infine a quelli rivolti ad un pubblico più vasto ed eterogeneo. La tesi si compone di una prima parte di analisi ed una seconda parte progettuale dove si mettono in pratica le considerazioni valutate nell’analisi . Il progetto va a sviluppare un punto vendita per l’azienda Bosi, società colombiana con oltre 35 anni di esperienza nel mercato che produce e commercializza calzature e accessori in pelle. Il design di questo punto vendita è stato sviluppato in due fasi: Un progetto A che ho sviluppato lavorando -In House- con l’azienda, con la quale è stato prodotto un brief molto specifico relativo ai requisiti necessari, ai bisogni dell’azienda e un focus sulla preservazione del suo recente rinnovo di immagine. È un progetto B invece di Concept Store sviluppato per mettere in pratica le varie teorie esperienziali e innovative presenti sul panorama del Retail attualmente.
Tesi di laurea Magistrale
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