The development of internet allows a new channel of retail called e-commerce. The e-commerce is a global channel for selling products via the access of internet thus the geographical scope of e-commerce is almost everywhere, as long as the logistics and distribution systems available. In a unique economic and political partnership such as European Union, the cross-border e-commerce is more likely to be done. The simplicity and easiness of adopting e-commerce makes most of the retailers choose this channel. Besides its advantages, there are some concerns regarding the environmental sustainability in the adoption of e-commerce. As the consumers now are more aware with the green-products, firms have to commit to undertake their fair share of a global emission reduction effort. This study aims to develop a quantitative model that enables a comparative analysis of the environmental impact of two types of cross-border e-commerce business model (i.e. single-warehouse model and multiple-warehouse model) in the clothing industry, focusing in EU as geographical constraints. The result in this model is greenhouse gases (GHG) footprint emitted per piece. The model is developed from the perspective of downstream supply chain, the activity of the purchasing process will be started from the consumer activity throughout the internet and will be ended after the return activities finish with Activity-Based approach. A thorough literature review of the current research work has been done as well as the mapping of these current researches in order to ensure that this study is contributing to fill in the gaps. A more focused review about the environmental topic as well as analysis of others sources have been employed in order to build and validate the model. As the baseline for the analysis, the model has been applied to a reference case. Then a sensitivity analysis has been done by changing the cases with aims to investigate the key parameters that affect the GHG emission of cross-border e-commerce.

Lo sviluppo di Internet permette un nuovo canale di chiamata al dettaglio commercio elettronico. L'e-commerce è un canale a livello mondiale per la vendita di prodotti attraverso l'accesso di internet così la portata geografica di e-commerce è quasi ovunque, a patto che la logistica e sistemi di distribuzione disponibili. In un partenariato economico e politico unico, come Unione europea, l'e-commerce transfrontaliero è più probabile essere fatto. La semplicità e la facilità di adozione di e-commerce rende la maggior parte dei dettaglianti scelgono questo canale. Inoltre i suoi vantaggi, ci sono alcune preoccupazioni per quanto riguarda la sostenibilità ambientale con l'adozione di e-commerce. Poiché i consumatori oggi sono più consapevoli con i verdi prodotti, le imprese devono impegnarsi a svolgere la loro giusta quota di uno sforzo globale di riduzione delle emissioni. Questo studio mira a sviluppare un modello quantitativo che consente un'analisi comparativa dell'impatto ambientale di due tipi di modello di business cross-border e-commerce (cioè modello single-magazzino e del modello multi-magazzino) nel settore dell'abbigliamento, concentrandosi in UE vincoli geografici. Il risultato in questo modello è gas a effetto serra (GHG) footprint emessa per pezzo. Il modello è stato sviluppato dal punto di vista della filiera a valle, l'attività del processo di acquisto verrà avviato dall'attività di consumatori in tutta l'internet e verrà conclusa dopo le attività di rimpatrio finiscono con l'approccio basato sulle attività. Una revisione della letteratura approfondita del lavoro di ricerca corrente è stato fatto così come la mappatura di queste ricerche attuali per garantire che questo studio contribuisce a colmare le lacune. Un esame più focalizzato sul tema ambientale, nonché l'analisi di altre fonti sono state impiegate per costruire e validare il modello. Come base per l'analisi, il modello è stato applicato ad un caso di riferimento. Poi un'analisi di sensitività è stato fatto cambiando i casi con finalità di indagare i parametri chiave che influenzano l'emissione di gas serra del commercio elettronico transfrontaliero.

A quantitative method for assessing the environmental impact of cross border B2C e-commerce in the clothing industry

YULISSA, SITI MAYSARAH
2013/2014

Abstract

The development of internet allows a new channel of retail called e-commerce. The e-commerce is a global channel for selling products via the access of internet thus the geographical scope of e-commerce is almost everywhere, as long as the logistics and distribution systems available. In a unique economic and political partnership such as European Union, the cross-border e-commerce is more likely to be done. The simplicity and easiness of adopting e-commerce makes most of the retailers choose this channel. Besides its advantages, there are some concerns regarding the environmental sustainability in the adoption of e-commerce. As the consumers now are more aware with the green-products, firms have to commit to undertake their fair share of a global emission reduction effort. This study aims to develop a quantitative model that enables a comparative analysis of the environmental impact of two types of cross-border e-commerce business model (i.e. single-warehouse model and multiple-warehouse model) in the clothing industry, focusing in EU as geographical constraints. The result in this model is greenhouse gases (GHG) footprint emitted per piece. The model is developed from the perspective of downstream supply chain, the activity of the purchasing process will be started from the consumer activity throughout the internet and will be ended after the return activities finish with Activity-Based approach. A thorough literature review of the current research work has been done as well as the mapping of these current researches in order to ensure that this study is contributing to fill in the gaps. A more focused review about the environmental topic as well as analysis of others sources have been employed in order to build and validate the model. As the baseline for the analysis, the model has been applied to a reference case. Then a sensitivity analysis has been done by changing the cases with aims to investigate the key parameters that affect the GHG emission of cross-border e-commerce.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
24-lug-2014
2013/2014
Lo sviluppo di Internet permette un nuovo canale di chiamata al dettaglio commercio elettronico. L'e-commerce è un canale a livello mondiale per la vendita di prodotti attraverso l'accesso di internet così la portata geografica di e-commerce è quasi ovunque, a patto che la logistica e sistemi di distribuzione disponibili. In un partenariato economico e politico unico, come Unione europea, l'e-commerce transfrontaliero è più probabile essere fatto. La semplicità e la facilità di adozione di e-commerce rende la maggior parte dei dettaglianti scelgono questo canale. Inoltre i suoi vantaggi, ci sono alcune preoccupazioni per quanto riguarda la sostenibilità ambientale con l'adozione di e-commerce. Poiché i consumatori oggi sono più consapevoli con i verdi prodotti, le imprese devono impegnarsi a svolgere la loro giusta quota di uno sforzo globale di riduzione delle emissioni. Questo studio mira a sviluppare un modello quantitativo che consente un'analisi comparativa dell'impatto ambientale di due tipi di modello di business cross-border e-commerce (cioè modello single-magazzino e del modello multi-magazzino) nel settore dell'abbigliamento, concentrandosi in UE vincoli geografici. Il risultato in questo modello è gas a effetto serra (GHG) footprint emessa per pezzo. Il modello è stato sviluppato dal punto di vista della filiera a valle, l'attività del processo di acquisto verrà avviato dall'attività di consumatori in tutta l'internet e verrà conclusa dopo le attività di rimpatrio finiscono con l'approccio basato sulle attività. Una revisione della letteratura approfondita del lavoro di ricerca corrente è stato fatto così come la mappatura di queste ricerche attuali per garantire che questo studio contribuisce a colmare le lacune. Un esame più focalizzato sul tema ambientale, nonché l'analisi di altre fonti sono state impiegate per costruire e validare il modello. Come base per l'analisi, il modello è stato applicato ad un caso di riferimento. Poi un'analisi di sensitività è stato fatto cambiando i casi con finalità di indagare i parametri chiave che influenzano l'emissione di gas serra del commercio elettronico transfrontaliero.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/93464