Skema is an Italian company, mainly focus in the Oil&Gas sector and well know for its flexible and quality service, nevertheless the company has been facing difficulties to meet customer’s deadlines, experiencing delays and as consequence the company has been sanctioned with non-compliance penalties stipulated in the contract, these penalties harm dangerously the economic horizon of the company; under this climate Skema has hosted me in this job with the idea of performing a quality continuous improvement analysis of the technical department. The exposition begins with a brief description of the company, in this overall picture we will identify Skema’s most important characteristics such as products and services, market, business and area of expertise, clients base, and segments in which the company operates. The third chapter will be dedicated to the continuous improvement analysis, thus Gantt chart, business process, management and decision making and office layout analysis will be perform hence providing suggestions to accomplish the specific objectives that the general manager has set out for the quality continuous improvement analysis. In the last part after being painted the picture of the company and the theoretical bases of the analysis it will be presented the conclusions of the study.

Skema è un'azienda italiana che si concentra soprattutto nel settore Oil & Gas e è conosciuta per il suo servizio flessibile e di qualità, tuttavia l'azienda ha dovuto affrontare difficoltà a rispettare le date di spedizione dei clienti, sperimentando ritardi e, come conseguenza, la società è stata sanzionata con sanzioni di non-conformità previste nel contratto, tali sanzioni potrebbero danneggiare pericolosamente l'orizzonte economico della società; in questo clima Skema mi ha ospitato in questo lavoro con l'idea di eseguire una analisi di qualitàmiglioramento continuo del servizio tecnico. L'esposizione inizia con una breve descrizione dell'azienda, in questo quadro generale che identifica le caratteristiche più importanti di Skema come i prodotti e servizi, di mercato, di business e area di competenza, i clienti di base, e segmenti in cui l'azienda opera. Il terzo capitolo sarà dedicato all'analisi miglioramento continuo, quindi diagramma di Gantt, analisi business process, la gestione e il processo decisionale e finalmente di analisi del layout del ufficio tecnico; il verrà eseguito quindi fornire suggerimenti per realizzare gli obiettivi specifici che il direttore generale ha fissato per il miglioramento continuo. Nell'ultima parte sarà presentato le conclusioni dello studio.

Quality continuous improvement analysis in Skema's technical department

CHAVES PEREZ, DANIEL ALBERTO
2013/2014

Abstract

Skema is an Italian company, mainly focus in the Oil&Gas sector and well know for its flexible and quality service, nevertheless the company has been facing difficulties to meet customer’s deadlines, experiencing delays and as consequence the company has been sanctioned with non-compliance penalties stipulated in the contract, these penalties harm dangerously the economic horizon of the company; under this climate Skema has hosted me in this job with the idea of performing a quality continuous improvement analysis of the technical department. The exposition begins with a brief description of the company, in this overall picture we will identify Skema’s most important characteristics such as products and services, market, business and area of expertise, clients base, and segments in which the company operates. The third chapter will be dedicated to the continuous improvement analysis, thus Gantt chart, business process, management and decision making and office layout analysis will be perform hence providing suggestions to accomplish the specific objectives that the general manager has set out for the quality continuous improvement analysis. In the last part after being painted the picture of the company and the theoretical bases of the analysis it will be presented the conclusions of the study.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
24-lug-2014
2013/2014
Skema è un'azienda italiana che si concentra soprattutto nel settore Oil & Gas e è conosciuta per il suo servizio flessibile e di qualità, tuttavia l'azienda ha dovuto affrontare difficoltà a rispettare le date di spedizione dei clienti, sperimentando ritardi e, come conseguenza, la società è stata sanzionata con sanzioni di non-conformità previste nel contratto, tali sanzioni potrebbero danneggiare pericolosamente l'orizzonte economico della società; in questo clima Skema mi ha ospitato in questo lavoro con l'idea di eseguire una analisi di qualitàmiglioramento continuo del servizio tecnico. L'esposizione inizia con una breve descrizione dell'azienda, in questo quadro generale che identifica le caratteristiche più importanti di Skema come i prodotti e servizi, di mercato, di business e area di competenza, i clienti di base, e segmenti in cui l'azienda opera. Il terzo capitolo sarà dedicato all'analisi miglioramento continuo, quindi diagramma di Gantt, analisi business process, la gestione e il processo decisionale e finalmente di analisi del layout del ufficio tecnico; il verrà eseguito quindi fornire suggerimenti per realizzare gli obiettivi specifici che il direttore generale ha fissato per il miglioramento continuo. Nell'ultima parte sarà presentato le conclusioni dello studio.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/93467